Druhý podnik MS Superbiků – Aragonie

Po téměř dvouměsíční přestávce je tu druhé kolo seriálu mistrovství světa produkčních motocyklů WSBK, které je zároveň prvním evropským podnikem v letošním kalendáři. Na dráze moderního španělského okruhu MotorLand Aragón tentokrát vyjedou všechny kategorie – Superbike, Supersport, Superstock 1000 a 600.

Kapitoly článku

Druhý podnik světového šampionátu přivítá španělská Aragonie (Aragonské autonomní společenství), která leží na severu Španělska a jejímž centrem je královské město Zaragoza. Moderní závodní areál MotorLand Aragón Španělé vybudovali nedaleko města Alcañiz v roce 2009 a od roku 2011 je pevnou součástí kalendáře superbikového šampionátu.

První dva závody superbiků vyhráli v roce 2011 Italové Marco Melandri a Max Biaggi. Posledním vítězem je britský závodník Chaz Davies, který loni vyhrál s BMW oba závody superbiků v Aragonii.
Dráha okruhu MotorLand Aragón je dlouhá 5078 metrů, je široká 15 metrů a nejdelší rovinka měří 968 metrů. V jednom kole jezdci projedou celkem sedmnácti zatáčkami10 levými a 7 pravými.

Zejména tovární týmy před víkendem v Aragonii testovaly nová zlepšení svých motocyklů na okruhu v Jerezu. Tento týden také na poslední chvíli testovala americká stáj Hero EBR na okruhu Alcarras, který leží jen půl hodiny cesty od MotorLand Aragónu.

!!! V letošním roce můžete tipovat na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a bojovat tak o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2014 !!! - ZDE



Superbike – preview

Po únorových dvou závodech v Austrálii je na prvním místě průběžného hodnocení Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team). Francouz během zimy podstoupil dvoje operace zraněného ramene, což u něho vyvolávalo jisté obavy, aby dokázal zvládnout úvod sezony, ale rameno je v pořádku, což Guintoli na Phillip Islandu nejdřív potvrdil vítězstvím v Superpole a v samotných závodech pak třetím a prvním místem v cíli. Celkem má jednačtyřicet bodů a desetibodový náskok před druhým jezdcem v pořadí.

Tím je Loris Baz (Kawasaki Racing Team), Guintoliho krajan a týmový kolega úřadujícího šampiona Toma Sykese. Loris Baz zaznamenal v Austrálii úspěšný víkend, třebaže se mu ideálně nepovedla kvalifikace a do závodu startoval sedmý. V prvním klání cílem projel pátý, ale ve druhém zabojoval takovým způsobem, že mohl slavit druhé místo a první stupně vítězů letošní sezony. Na vedení teď ztrácí deset bodů a to pro začátek není moc vzhledem k tomu, že má potřebnou techniku a talent, aby dokázal Guintoliho na vedoucí pozici atakovat.
Ital Marco Melandri (Aprilia Racing Team) předvedl rychlou adaptaci novým podmínkám, když po zkušenostech s BMW musel rychle přizpůsobit styl jízdy Aprilii, ale v tomto směru byl jistě úspěšný. V testech si vedl dobře a v novém kvalifikačním formátu Superpole předvedl, že bude silným hráčem. Do závodu startoval třetí a první australské klání zvládl s dvaceti body za druhé místo. Umístění je to hezké, ale Melandriho muselo mrzet, že první závod zrovna vyhrál Eugene Laverty, jehož nahradil u Aprilie. Druhý závod už pro Melandriho tak úspěšný nebyl, skončil osmý, ale i to se počítá a díky tomu je třetím mužem průběžného hodnocení.
Velmi dobrým výkonem se v Austrálii představil Davide Giugliano (Ducati Superbike Team), jemuž se v obou závodech podařilo dostat tovární 1199 Panigale R do cíle jen kousek za umístěním na stupních vítězů. Tím je myšleno, že na Phillip Islandu dvakrát bodoval třinácti body za čtvrté místo, což mu ve finále dává součet šestadvaceti bodů a současnou čtvrtou pozici v průběžném hodnocení. Je nejlepším jezdcem Ducati a má velkou možnost si v Aragonii polepšit, protože na třetího Marca Melandriho ztrácí jen dva body. Samozřejmě atakování předních pozic je důležité, ale v případě Itala je důležité si také krýt záda, protože jezdci za ním ztrácejí jen minimum.
Třeba pátý Eugene Laverty (Voltcom Crescent Suzuki) ztrácí na čtvrté místo jeden bod a je jasné, že Laverty půjde po dalším vítězství za každou cenu. Tento talentovaný chlapík k Suzuki přišel vyhrávat a především všem dokázat, že je jezdcem, který umí bojovat o nejvyšší pozice. V Austrálii to dokázal v prvním závodu vítězstvím po startu ze čtvrté pozice na startu a klidně to mohl zopakovat ve druhém klání nebýt technické poruchy na pohonné jednotce jeho GSX-R1000, která explodovala a olej na dráze o něco později závod předčasně ukončil. Laverty je rozhodně favoritem v boji o titul.
Po prvním kole figuruje na šesté pozici úřadující mistr světa Tom Sykes (Kawasaki Racing Team). Britský závodník byl v prvním závodě sedmý a ve druhém pátý, což mu dává celkem pětadvacet bodů a je na tom stejně jako Eugene Laverty. Na Phillip Islandu se Sykesovi příliš nedařilo a moc rád by zajel výraznější závod už tento víkend v Aragonii, třebaže loni tam byl nejlépe třetí.

Nejlepším jezdcem nové kategorie EVO je v této fázi sezony průběžně devátý David Salom (Kawasaki Racing Team). Španěl předvádí dobré výkony a po zkušenostech z Phillip Islandu bude jeho největším soupeřem Ital Niccoló Canepa (Althea Racing) na Ducati 1199 Panigale R Evo. Ital Canepa je se ztrátou dvou bodů průběžně desátý.
Tým Hero EBR tento týden dva dny testoval na okruhu Alcarras, který leží jen pár kilometrů od MotorLand Aragónu. Testu se zúčastnili oba jejich jezdci Aaron Yates a zpátky po zranění je také Geoff May. Na okruhu Cremona testoval tým MV Agusta RC – Yakhnich Motorsport s jezdcem Claudiem Cortim, který je v průběžném hodnocení s třemi body šestnáctý.

Jezdec týmu BMW Motorrad Italia Superbike Sylvain Barrier nezávodil v Austrálii kvůli zranění pánve, které si způsobil pádem v testu na Phillip Islandu. Bohužel aby vší smůly nebylo dost, tak Francouz po návratu domů havaroval při dopravní nehodě, při níž řídil vlastní automobil. Tato nehoda si vyžádala hospitalizaci, dvě operace čelisti a nyní je otázkou času, jak rychle bude pokračovat jeho zotavení. Po dobu, kdy nebude moci závodit pojede v sedle BMW S1000R Evo zkušený britský závodník Leon Camier. Pro Camiera je letošní sezona velmi smutná, protože nikde nesehnal takové místo, kde by mohl závodit. Šanci na návrat do paddocku WSBK samozřejmě přivítal a nyní bude chtít ukázat, že je jezdcem, který stojí za zvážení.

Průběžné hodnocení třídy SuperbikeZDE

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist