Do továrního týmu Ducati Lanzi a Bayliss

Lorenzo Lanzi a Troy Bayliss byli v pátek oficiálně představeni jako jezdci továrního týmu Ducati Xerox pro rok 2006.

Do továrního týmu Ducati Lanzi a Bayliss
V pátek 14. října oznámila továrna Ducati, že v příští sezóně nastoupí v jejím továrním týmu Ducati Xerox italsko-australská dvojice Lorenzo Lanzi a Troy Bayliss. Italský mladík Lanzi ve spojení se zkušeným Baylissem, by se měli postarat o návrat boloňské továrny na superbikový trůn, který letos továrna Ducati po několika letech ztratila.
Troy Bayliss vstoupil do Mistrovství světa Superbike již v roce 2000, kdy v sedle továrního speciálu Ducati 998 nahradil legendárního Carl Fogartyho, jenž toho roku skončil po pádu v Austrálii svou aktivní kariéru. Již následující rok vyhrál nyní 36 roků starý jezdec z australského Taree titul Mistra světa Superbike. Poté, co v roce 2002 skončil za Američanem Colinem Edwardsem na druhém místě, vstoupil Bayliss do továrního týmu Ducati Marlboro, se kterým v letech 2003 a 2004 absolvoval šampionát MotoGP. V letošní sezóně se Troy Bayliss nedokázal prosadit v týmu Camel Honda ani s motocyklem Honda RC 211V a tak návrat do šampionátu, který z něj udělal světovou hvězdu, byl více než pravděpodobný.
"Nejlepší je, že se cítím jako kdybych se vracel domů," říkal Bayliss po podpisu smlouvy. "Opravdu se na superbike Ducati těším. I když se motocykl hodně změnil, motor je stále dost podobný a navíc se od té doby, co jsem byl pryč, hodně zlepšil. Stále mám vše v dobré paměti a tak se doufám příští rok vrátím k dobré sezóně. Nemohu se dočkat začátku. Šampionát je nyní silný, všichni výrobci jsou zpět. Je ohromné vrátit se s Ducati a vyzvat ostatní chlapce k boji o titul."
Druhým jezdcem továrního týmu Ducati Xerox je Lorenzo Lanzi, jenž měl v letošní sezóně raketový vzestup. Mladík z italského San Piera jezdil v letech 1999 až 2001 Grand Prix tříd 125 a 250 ccm. V roce 2002 poprvé vyzkoušel čtyřtaktní stroj, ale již o rok později si jej továrna Ducati vybrala pro svůj superstockový motocykl, se kterým skončil v Mistrovství Evropy na druhém místě. Rok 2004 poté absolvoval Lanzi v Mistrovství světa Supersport, kde na motocyklu Ducati 749R vybojoval páté místo. V letošní sezóně se stal Lanzi členem superbikového týmu Ducati SC Caracchi, v jehož barvách vodil stroj Ducati 999RS. Po zranění Régise Laconiho nastoupil coby tovární jezdec Ducati v týmu Xerox a hned zvítězil na německém okruhu Eurospeedway Lausitz. Svůj talent později 23 roků mladý jezdec demonstroval v posledním závodě letošní sezóny, který pro tým pana Caracchiho vyhrál.
"Jsem opravdu šťastný, že se připojím k továrnímu týmu Ducati Xerox a pojedu s ním Mistrovství světa, protože to byl můj cíl, který jsem si stanovil v roce 2003, když jsem závodil ve třídě Superstock," říká Lorenzo Lanzi. "Protože se to nakonec splnilo, jsem hrozně šťastný. Jezdit za tovární tým Ducati je sen všech italských jezdců. Přicházím do týmu v pravý čas. Znám všechny ve vývoji a již jsem vyhrál dva z posledních závodů, moje motivace je proto velmi velká. Navíc na mé straně bude opravdový mistr Troy Bayliss, který mi jistě bude pomáhat. Nyní se již nemůžu dočkat nové sezóny s mým novým týmem Ducati Xerox."
"Příští rok se zúčastníme Mistrovství světa Superbike se vzrušujícím novým složením a na nových motocyklech Ducati 999 verze F06," doplňuje šéf superbikového týmu Ducati Corse pan Paolo Ciabatti. "Vřele vítáme Troye a Lorenza do týmu a věříme, že tato kombinace zkušenosti a mládí nám pomůže navázat na vítěznou tradici ve světovém šampionátu superbiků. Změna jezdců je vždy tvrdá a tentokrát to bylo zvlášť obtížné, protože James Toseland i Régis Laconi odvedli během posledních dvou let pro Ducati fantastickou práci. James pro nás získal v roce 2004 titul a Régis přidal deset vítězství v závodech. Rád bych jim za vše, co pro Ducati udělali, poděkoval. Přeji jim do budoucnosti vše nejlepší."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist