Desátý podnik MS Superbike – Sepang

Teprve podruhé v historii zamíří superbikový šampionát na okruh Sepang International v Malajsii. Loni to byla pro všechny premiéra, letos už mají týmy zkušenosti a informace, které získali v průběhu tří dnů strávených na dráze. Malajsie je rovněž místem, kde se letos podruhé představí na divokou kartu jezdec Aprilie Max Biaggi, který minulý týden na dráze Sepangu testoval. Po Laguně Seca, kde naposledy závodili jen jezdci třídy Superbike se po delší přestávce představí také týmy mistrovství světa třídy Supersport.

Desátý podnik MS Superbike –  Sepang

Kapitoly článku

Okruh Sepang International Circuit je v superbikovém kalendáři sice druhým rokem, ale pro řadu jezdců, kteří přicházejí z prostředí prototypového šampionátu není vůbec nový, protože seriál Grand Prix tam jezdí závodit už nějaký ten rok. Dráha je rovněž určena pro závody formule 1, takže motorky tam mají díky velké šířce řadu možností jak volit stopu a je proto na každém z jezdců, aby odhadl, která z těchto stop nejvíc vyhovuje jemu a jeho stroji. Všechny navíc důkladně prověří místní počasí, které někdo dokáže pořádně zamíchat kartami.

Dráha okruhu Sepang International je dlouhá 5543 metrů a v jednom kole jezdci projedou celkem patnácti zatáčkami – 5 levými a 10 pravými. Loni tam oba závody superbiků vyhrál Marco Melandri na Aprilii, dvakrát druhý byl další jezdec tovární Aprilie Sylavin Guintoli. V třídě Supersport slavil vítězství Michael van der Mark na Hondě.

MS Superbike - Sepang International Circuit:
  • rekord okruhu – 2014 – Marco Melandri (Aprilia) – 2'04,884 sekundy
  • nejrychlejší kolo – 2014 – Sylvain Guintoli (Aprilia) – 2'03,002 sekund
MS Supersport - Sepang International Circuit:
  • rekord okruhu – 2014 – Kev Coghlan (Yamaha) – 2'09,178 sekundy
  • nejrychlejší kolo – 2014 – Kenan Sofuoglu (Kawasaki) – 2'08,185 sekundy

!!! Letos můžete tipovat na výsledky závodů třídy Superbike a bojovat tak o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2015 !!! - ZDE

Superbike – Preview

Jediným jezdcem v průběžném hodnocení, jehož bodový stav je nad tři sta a teď už dokonce i nad čtyři sta bodů je samozřejmě lídr soutěže Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team). Tovární jezdec Kawasaki by už právě v Malajsii mohl získat jistotu titulu, pokud by na svého týmového kolegu získal víc jak pětadvacet bodů. Dnes má Rea náskok 125 bodů a do konce sezony jich je k dispozici rovných dvě stě. V Laguně Seca letos poprvé bodoval třetím místem, když jej v obou případech právě Tom Sykes porazil. Rea sice udržel bilanci umístění na stupních vítězů, ale poprvé minul první nebo druhé místo. Už v Americe bylo vidět, že nemá v plánu nic uspěchat, třebaže souboje s týmovým kolegou někdy byly hodně na hraně. Uvidíme, jak to Rea zvládne v Malajsii, kde byl loni s Hondou dvakrát šestý.

Druhý v pořadí průběžného hodnocení je Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), který na loňský závod v Malajsii nebude vzpomínat v nejlepším. Vzhledem k tomu o kolik ve finále prohrál bitvu o titul, to byla právě nula bodů z prvního závodu, jenž rozhodla. Britský závodník tehdy skončil společně s Alexem Lowesem na zemi, kde je poslal jeho tehdejší týmový kolega Loris Baz. Už tehdy Sykes hovořil o tom, že toto může rozhodnout a ve finále se tak stalo. Navíc Guintoliho tehdy v cestě za vítězstvím podržel Marco Melandri, který nechal Francouce několikrát vyhrát, což nebyl zrovna případ týmové dvojice Kawasaki, kde vztahy mezi Bazem a Sykesem byly na bodu mrazu. Letos je v týmu mnohem lepší pohoda, nicméně Tom Sykes prohrává se svým novým kolegou rozdílem 125 bodů. Tuto ztrátu se pokusí snížit už tento víkend v Malajsii, kde byl loni ve druhém klání třetí.

Britský závodník Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) je třetí v pořadí a po závodu v Laguně Seca, kde vyhrál oba závody, má před závodem v Malajsii hodně dobrou náladu. Poprvé od závodu v Aragonii 2013 slavil zlatý double, jenž byl zároveň první pro model Ducati Panigale a pro značku Ducati první od dvojího vítězství Carlose Checy v Imole 2012. Davies teď ztrácí devatenáct bodů na Toma Sykese, což je v silách jezdce italského výrobce vymazat. To bude cílem malajské mise, kde ale bude Chaz Davies v barvách tovární Ducati sám, protože Davide Giugliano musel kvůli zlomenině obratle předčasně ukončit sezonu. Pád ve druhém závodu v Laguně Seca byl pro Itala osudný a jeho letošní sezona je ve znamení zdravotních komplikací. Pokud ale měl šanci ukázat, co v něm je, bylo vidět, že to Giugliano s Ducati umí. Vždyť jen v pěti kolech, které letos od Imoly absolvoval, nasbíral skoro stejný počet bodů, jako oba jezdci tovární Suzuki dohromady.

Pozice do pátého místa patří jezdcům Aprilie Leonu Haslamovi (Aprilia Racing Team Red Devils) a Jordi Torresovi (Aprilia Racing Team Red Devils). Leon Haslam neměl v Americe svůj den, když si na konto připsal jen čtrnáct bodů, čímž se připravil o průběžné třetí místo, na které nyní ztrácí třiadvacet bodů. Ze začátku sezony to byl právě Haslam, kdo dokázal držet krok s Jonathanem Rea a průběžnou druhou příčku si udržel až do domácího podniku v Doningtonu. Nicméně od tohoto okamžiku Haslam zvolnil zatímco jeho soupeři přidali na obrátkách. Španěl Jordi Torres jel v Laguně Seca premiéru a rozhodně může být spokojen, protože jako nováček si odvezl čtyřiadvacet bodů, což byl v Laguně čtvrtý nejlepší výkon pro Daviesovi, Sykesovi a Reovi.

Dvojice Aprilie nebude na dráze Sepangu sama, protože ji stejně jako v Misanu doplní dvojnásobný superbikový šampion Max Biaggi, který se znovu představí na divokou kartu. Biaggi už s testovacím týmem Aprilie strávil v Sepangu čtyři dny, které jim ale z větší části ovlivnila nepřízeň počasí. To co nestihli vyzkoušet přesunuli na závodní víkend, který jak všichni pevně věří nabídne mnohem lepší podmínky. V Malajsii jedou jezdci WSBK o téměř dva měsíce později než loni, takže počasí může skutečně sehrát jednu s klíčových rolí.

Bez přestávky měli období po Laguně Seca jezdci Michael van der Mark (Pata Honda World Superbike Team) a Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki Team). Oba minulý víkend závodili v prestižním vytrvalostním závodě 8Hodin Suzuka, což si z jejich strany vyžádalo řadu hodin příprav, testů a tréninků. VD Mark v samotném závodě ani nevyjel na dráhu, protože před ním Casey Stoner havaroval a Honda byla natolik zničená, že již nebylo možné pokračovat. Brit Lowes byl součástí stáje Yoshimura Suzuki Shell Advance a jel skutečně parádně. Nakonec byl se svými kolegy v cíli pátý.

Před závodem v Malajsii došlo na změny v týmu Grillini, kde se letos více méně dost často střídají jezdci. Z týmu odešel Santiago Barragan, který měl jako důvod uvést ztrátu motivace, což vedení týmu zkomplikovalo situaci, ale ne natolik, aby pro nadcházející kolo neměli obsazené oba stroje Kawasaki. Prvním jezdcem pro závod v Sepangu je Gianluca Vizziello, druhým Australan Alex Phillis, který jel letos s týmem Lorini úvodní podnik mistrovství supersportů na Phillip Islandu.

Mistrovství světa – Superbike:

1 - J. REA - KAWASAKI - 407 bodů
2 - T. SYKES - KAWASAKI - 282
3 - C. DAVIES - DUCATI - 263
4 - L. HASLAM - APRILIA - 240
5 - J. TORRES - APRILIA - 164
6 - S. GUINTOLI - HONDA - 136
7 - D. GIUGLIANO - DUCATI - 119
8 - M. VD MARK - HONDA - 114
9 - L. MERCADO - DUCATI - 104
10 - A. LOWES - SUZUKI - 94
11 - M. BAIOCCO - DUCATI - 92
12 - A. BADOVINI - BMW - 87
13 - R. RAMOS - KAWASAKI - 59
14 - L. CAMIER - MV AGUSTA - 55
15 - N. TEROL - DUCATI - 54
16 - D. SALOM - KAWASAKI - 43
17 - X. FORES - DUCATI - 38
18 - R. DE PUNIET - SUZUKI - 32
19 - M. BIAGGI - APRILIA - 20
20 - S. BARRAGÁN - KAWASAKI - 17
21 - M. PIRRO - DUCATI - 16
22 - N. CANEPA - DUCATI - 15
23 - T. BAYLISS - DUCATI - 15
24 - M. FABRIZIO - DUCATI - 13
25 - S. BARRIER - BMW - 10
26 - C. PONSSON - KAWASAKI - 10
27 - I. TOTH - BMW - 5
28 - M. REITERBERGER - BMW - 3
29 - G. RIZMAYER - BMW - 3
30 - G. VIZZIELLO - KAWASAKI - 3
31 - L. PEGRAM - EBR - 2
32 - J. METCHER - KAWASAKI - 2

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist