Čtvrtý podnik MS Superbiků – Assen

Paddock superbikového šampionátu zamířil ze Španělska na sever Evropy do Nizozemska, kde je o nadcházejícím víkendu na programu čtvrté kolo sezony v kompletní sestavě kategorií Superbike, Supersport, Superstock 1000 a Superstock 600. Z českých týmů je v mistrovství světa supersportů Kawasaki Intermoto Ponyexpres a SMS Racing. Jediným českým závodníkem je Ondřej Ježek ve světovém poháru litrových superstocků.

Kapitoly článku

Závodní okruh TT Assen je mnohými nazýván Katedrálou motorsportu, kterou bezesporu je. V kalendáři superbikového šampionátu je po Phillip Islandu místem, kde uspořádali nejvíc závodů od roku 1992, protože tehdy byl TT Assen zařazen do kalendáře WSBK poprvé. Letos se jedná o čtyřiadvacátý superbikový podnik v Assenu, který má většina jezdců za svůj oblíbený okruh.

Dráha okruhu TT Assen je dlouhá 4542 metrů, nejdelší rovinka měří 300 metrů a jezdci v jednom kole projedou celkem sedmnácti zatáčkami – 11 pravými a 6 levými.

!!! V letošním roce můžete tipovat na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a bojovat tak o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2014 !!! - ZDE


Superbike – Preview

Lídrem seriálu MS Superbike je Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) s fantastickou bilancí čtyř vítězství a dvou druhých míst z posledních šesti závodů. Samozřejmě díky tomu vede průběžné hodnocení s náskokem šestadvaceti bodů. Na závodění v Assenu má jezdec tovární Kawasaki dobré vzpomínky, protože třeba loni tam ještě v sedle Hondy bodoval třetím a prvním místem. Rea přestupem ke Kawasaki získal něco, co mu evidentně u Pata Hondy scházelo, protože tak viditelné zlepšení není jen v jeho případě, ale také v případě jeho bývalého týmového kolegy Leona Haslama.

Britský jezdec Leon Haslam (Aprilia Racing Team Red Devils) přestoupil k Aprilii a je druhý v průběžném hodnocení šampionátu. Velmi úspěšný vstup do sezony, kde může klidně bojovat o titul s bývalým kolegou od Hondy Jonathanem Rea. Haslam v Aragonii poprvé chyběl na stupních vítězů, protože v prvním klání dojel čtvrtý. Ve druhém závodu zajel na třetí místo, čímž na lídra soutěže ztratil šestnáct bodů. Celkem Haslama od první pozice dělí šestadvacet bodů.
Třetí je další britský závodník Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati Superbike Team), jezdec tovární stáje italské Ducati. Po dvou třetích místech z Austrálie si Davies prožil těžký víkend v Thajsku, kde získal jen šest bodů. V Aragonii byl znovu mezi nejlepšími, když první závod dokončil druhý a ve druhém klání slavil vítězství, první od příchodu k Ducati a první pro Panigale R. Ztráta na druhého Haslama činí jednatřicet bodů, což je sice dost, ale šampionát je teprve na začátku.

Těžký úvod letošního ročníku zaznamenal Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), který měl bojovat o titul, ale zatím to vypadá, že bojuje s motocyklem nebo sám se sebou. V posledních šesti závodech zajel nejlépe dvakrát na třetí místo a naposledy v Aragonii druhý závod nedokončil, když v jedné ze zatáček poměrně dost tvrdě havaroval. Každopádně bylo štěstí, že nedošlo k vážnému zranění a Sykes bude v Assenu usilovat o to, aby se karta obrátila k lepšímu.
Jen tři body ztrácí na Toma Sykese pátý jezdec v pořadí Jordi Torres (Aprilia Racing Team Red Devils), nováček v seriálu a pro Aprilii dobrá sázka na budoucnost. Španěl zpravidla závody končí čtvrtý, takže mu schází ten pomyslný krok k tomu, aby oslavil své první vítězství v superbikovém seriálu. Pokud se mu to nepovedlo doteď, rozhodně bude mezi jezdci, kteří o vítězství v závodě budou bojovat v Assenu.

Poprvé se v domácím prostředí představí v sedle superbikové Hondy Michael van der Mark (Pata Honda World Superbike). Holanďan loni vyhrál mistrovství světa supersportů a letos jede premiérovou sezonu v sedle Pata Hondy. V průběžném hodnocení mu patří jedenáctá příčka. Jeho týmový kolega, úřadující mistr světa Sylvain Guintoli (Pata Honda World Superbike), je průběžně šestý a v Aragonii tím, že závod nedokončil uzavřel sérii třiačtyřiceti bodovaných závodů v řadě.
Problémy má Erik Buell Racing, jenž do šampionátu postavila jako první americký výrobce tým Hero EBR. Jak Larry Pegram, tak Niccoló Canepa už pro továrnu získali body, ale jak to tak vypadá, kvůli finančním problémům bude muset Erik Buell a indická společnost Hero výrobu silničních motorek ukončit. Zatím by se to nemělo týmu WSBK dotknout, protože motorky 1190RX jsou homologované a tým podporuje indický výrobce Hero.

MS Superbike – průběžné hodnocení:

1 - J. REA - KAWASAKI - 140 bodů
2 - L. HASLAM - APRILIA - 114
3 - C. DAVIES - DUCATI - 83
4 - T. SYKES - KAWASAKI - 66
5 - J. TORRES - APRILIA - 63
6 - S. GUINTOLI - HONDA - 48
7 - N. TEROL - DUCATI - 41
8 - M. BAIOCCO - DUCATI - 39
9 - L. MERCADO - DUCATI - 38
10 - A. LOWES - SUZUKI - 34
11 - M. VD MARK - HONDA - 28
12 - D. SALOM - KAWASAKI - 25
13 - X. FORES - DUCATI - 21
14 - L. CAMIER - MV AGUSTA - 21
15 - R. RAMOS - KAWASAKI - 16
16 - R. DE PUNIET - SUZUKI - 15
17 - T. BAYLISS - DUCATI - 15
18 - S. BARRIER - BMW - 10
19 - S. BARRAGÁN - KAWASAKI - 8
20 - A. BADOVINI - BMW - 7
21 - C. PONSSON - KAWASAKI - 3
22 - L. PEGRAM - EBR - 2
23 - J. METCHER - KAWASAKI - 2
24 - N. CANEPA - EBR - 1
.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist