Ciabatti: Musíme být pomalejší

Obavy z toho, že týmy Claiming-Rule budou nebezpečím pro superbikový šampionát, už spadly ze stolu na zem a ředitel superbikového šampionátu Paolo Ciabatti - na snímku s CEO Infrontu Paolo Flamminim - vidí problém úplně jinde.

Časy dosahované piloty na motocyklech MotoGP a WSBK jsou letos skoro nerozeznatelné a rovněž technika si je hodně podobná. Jestli tedy neexistují skoro žádné rozdíly, nabízí se otázka, potřebujeme oba dva šampionáty? Tato otázka je ale zbytečná, ačkoliv jsou promotéři obou dvou šampionátu Dorna a Infront pod jednou střechou investiční firmy Bridgepoint, tak ekonomicky jsou absolutně nezávislí. Investoři totiž dali své peníze do různých fondů a chtějí své peníze dostat nazpět zúročené. Takže fúze obou dvou šampionátů je skoro nepředstavitelná a nikdo si ani takový scénář nepřeje, nakonec by to nevyhovovalo ani továrnám.
Rozhodně se nedají na rok 2013 očekávat nějaké převratné technické změny, co se týká světových superbiků. Jestli budou zavedena koncová brzdová světla a nějaké svítící fólie jako optický gag namísto světel předních, je věc úplně podružná. Maximálně se dá očekávat, že se do praxe uvede myšlenka pouze jednoho dlouhého závodu v Magny Cours a v Imole a 25 let trvající reglement dvou jízd tak bude změněn. Ovšem týmy touto myšlenkou příliš nadšeny nejsou, zatímco Infront vypočítal toto show na 35 000 Euro pro tým, tak týmy si myslí, že se pod 50 000 Euro nedostanou. Jedná se o dotankování a výměnu pneumatik během závodu.

Co je to vlastně prototyp? Při jakém počtu vyrobených kusů končí název prototyp a kdy začíná série?
Mezitím se u Infrontu už nikdo nepozastavuje nad tím, že část jezdců kubatury MotoGP jezdí se speciálně upravenými superbikovými motory: "Současné motocykly CRT nejsou vůbec žádné superbiky a jak se tato kubatura nadále vyvíjí, tak nemusíme mít vůbec žádné starosti", říká úplně jasně ředitel superbikového šampionátu Paolo Ciabatti a hned dále vysvětluje: "Motocykly CRT vypadají úplně jinak, než motocykly, které jsou k dostání v obchodech: kapotáž, rámy atd. A dokonce i motory, které jsou odvozené od těch sériových, jsou potom hrozně moc modifikované a nemají s těmi původními superbikovými vůbec nic společného. Je to v zájmu jednotlivých týmů, aby byly co nejvíce konkurence schopní. A navíc, motocykly se nejmenují třeba BMW S 1000RR, nýbrž Suter, BQR nebo třeba ART."
"Je nám jasné, že superbiky musí být ještě pomalejší, než je to v současné době. Potom budeme šťastní. Musí vzniknout velký rozdíl mezi MotoGP a superbiky. V MotoGP jsou motocykly lehčí a používají se karbonové brzdy a řada jiných věcí. Musíme se dostat na takovou úroveň, jaký je rozdíl mezi F1 a závody cestovních vozů. Takový musí být i rozdíl mezi MotoGP a WSBK. To je hodně důležité", pokračuje ve svém rozhovoru Ciabatti.
"Už jsme udělali několik rozhodnutí, jak udržet naše motocykly blízko sériovým motocyklům. Pro nás je důležité, abychom udrželi pod kontrolou výdaje týmů. To je naše priorita. Dle mého pocitu se hospodářská situace bude ještě více zhoršovat. Rozhodně ale nebudeme naše motocykly více přibližovat sériovým, to už jsme udělali. Naší velkou devízou je, že máme dvanáct jezdců, kteří jsou schopni 100% využít potenciál svých motocyklů", říká závěrem svého zamyšlení nad současným stavem superbikového šampionátu ředitel tohoto šampionátu Paolo Ciabatti.   

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist