Chybělo pár kapek

Ondřej Ježek nedokončil třetí závod světového poháru FIM Superstock 1000 na legendárním okruhu v Assenu. V průběžném pořadí se propadl na 14. pozici.

Páteční den byl zahájen tradičním poledním volným tréninkem. Cílem první třicetiminutovky bylo seznámení se s nově modifikovanou tratí, která oproti loňsku doznala dvou změn a také vyzkoušení nového motoru, jímž byla osazena Ondrova Aprilie. Čas 1:43,704 jej zařadil na průběžnou 15. pozici.

Do odpolední kvalifikace Ondra nasadil stabilní tempo a jezdil časy pod hranicí 1:44. Po sedmi odjetých kolech přezul na novou zadní pneumatiku a začal zrychlovat. Výsledný čas 1:41,642 byl o více jak dvě vteřiny lepší, než ve volném tréninku. Nejvýraznější zlepšení si Ondra připsal v prvním sektoru, ve kterém byl rychlejší o osm desetin sekundy. Po prvním dni tak Ondrovi patřilo 12. místo.


Sobotní volný trénink absolvoval Ondra celý na staré pneumatice z páteční kvalifikace. Nejlepší čas měl hodnotu 1:42,798, který znamenal 15. pozici. Pozitivním zjištěním byla lepší funkčnost nových palivových map, které dlouho do noci sestavoval šéfmechanik Karel Moravec. Tím se zvýšil výkon ve vysokých otáčkách a i na měřeném top speedu byl Ondra nepatrně lepší.

V závěrečné kvalifikaci jsme se těšili na zlepšení. Ondra však celý tým překvapil příjezdem do boxů a hlásil poruchu. Na vině byla nefungující elektronika a s tím spojená špatná činnost klapek motoru. I přes pomoc techniků z týmu Aprilia Factory se problém nepodařil odstranit a Ondra tak po třech marných pokusech předčasně opustil hrací plochu a odjel do depa. V součtu obou kvalifikací se Ondrovi počítal páteční čas, který stačil pouze na 15. místo.

Nedělní ranní warm up proběhl bez problému. Problém s elektronikou byl vyřešen a Ondrovo 11. místo vrátilo celému týmu optimismus do žil.

V samotném závodě se Ondra po dobrém startu dostal po úvodním kole na 14. pozici. Po pádu dvojice La Marra-Bussolotti se společně s Němcem Lammertem pustil do boje o 11. místo. Tento souboj gradoval až do samotného závěru závodu, kde ho však předčasně ukončilo špatně propočítané množství paliva pro závod. Ondrovi tak dvě zatáčky před cílem motocykl zhasl a závod tak pro něj smolně skončil bez bodu.

V celkové klasifikaci patří Ondrovi 14. pozice se ziskem pouhých devíti bodů.


Ondra Ježek:
V Assenu jsem očekával průlom, ale ten bohužel nepřišel. Dílčí zlepšení výkonu motocyklu mi stále nestačilo na souboj se špicí. V závodě jsem hned od prvního kola ztratil kontakt se skupinou bojující o 6. místo. Musel jsem se tak soustředit pouze na souboj o místo jedenácté. Lammert byl v zatáčkách pomalejší, na rovinkách si to ale skvěle vynahrazoval. Bohužel mi kousek před cílem došel benzín. Je škoda, že se neustále trápíme s výkonem. Podvozkově byl dnes motocykl perfektně nastaven. Podnikáme patřičné kroky pro zlepšení výkonu motoru a v Monze uvidíme.“

Informace o redaktorovi

Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist