Checa: Vůbec žádná radost

Ačkoliv během obou závodů dokázal Carlos Checa v Silverstone nashromáždit důležité body, tak úřadující mistr světa považoval závodní podmínky na samé hranici únosnosti.

Checa: Vůbec žádná radost
Carlos Checa považoval závodní podmínky v Silverstone za hodně nebezpečné: "Dnešní podmínky, především v prvním závodě, byly nebezpečné a to hodně. Jezdit na slickách na mokré dráze totiž nepřináší vůbec žádnou radost a je to snad zajímavé pouze pro diváky. Ve druhé jízdě byl na trati olej, zvolil jsem jinou stopu, abych to objel a okamžitě jsem zvedl ruku, abych ukázal ředitelství závodu, že je to stále nebezpečnější a nebezpečnější a už jsem ležel..."
Přesto byl Silverstone pro úřadujícího mistra světa z pohledu světového šampionátu úspěšným závodním víkendem: Bodovou ztrátu na třetího Toma Sykese (GB/Kawasaki) snížil Checa o 6 bodů, na lídra šampionátu Maxe Biaggiho (I/Aprilia) zredukoval bodový rozdíl dokonce o 13,5 bodů.

"V prvním závodě, kdy hoši přede mnou neustále jeli nadoraz, tak jsem se rozhodl raději zůstat za nimi a vůbec na mokru se slicky neriskovat. Páté místo za takových podmínek totiž nebylo vůbec špatné", zhodnotil první jízdu španělský pilot týmu Althea, který ve druhé britské jízdě, ačkoliv upadl a nedokončil ji, získal body za šesté místo.



Všechny tyto nejasnosti okolo druhé jízdy a reglementu, jak to vlastně počítat a jestli to bylo správné rozhodnutí, snad uzavře toto logické zdůvodnění:


"Protože celá skupina jezdců byla díky mokrému povrchu natažena na celý okruh v Silverstone, který je ostatně hodně dlouhý - 5 902 m, tak se na videu musí najít časový okamžik, když cílovou páskou projede poslední jezdec v závodě - v tu dobu to bylo číslo 91 - a od tohoto okamžiku se bere stav závodu - video se tedy vracelo na Silverstone hodně nazpět! - a ten byl v tu dobu následující: 50, 76, 96, 58, 121, 7, 19, 33, 65, 21, 3, 66, 84, 4, 59, 87 a 91,

Ačkoliv byl závod zkrácen na 17 z původních 18 kol, tak nebylo objeto 50% závodu, a proto se také udělovaly pouze 50% body.

Jinak od začátku této sezóny už neplatí pravidlo, že jezdec po vyvěšení červené vlajky musí dojet do 5 minut na Pit Line!"

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist