Chci byt mistrem sveta MotoGP

V roce 2004 se stal Anglican James Toseland na tovarnim motocyklu Ducati mistrem sveta v superbicich. V lonskem roce dokoncil svetovy sampionat jako ctvrty. A pro rok 2006 neziskal u Ducati smlouvu - byl nahrazen Troyem Baylissem - a tak jede na Winston Ten Kate Honde a je pred timto vikendem zatim prubezne treti s jednim viteznym zavodem na svem konte.

Chci byt mistrem sveta MotoGP
"Vsechno se vloni odvijelo od toho, zda se Bayliss vrati nazpet do WSBK ci nikoliv. A me spolecne s Regisem Laconim bylo jasne, ze jeden z nas musi odejit. Ale v zaveru sezony se pro nas dva vynoril "problem" jmenem Lorenzo Lanzi. Ten zajel v zaveru sezony nekolik vynikajicich zavodu a tak se pro neho otevrela cesta. Po tolika uspesnych letech se Ducati v roce 2005 zrejme domnivala, ze je potreba kompletne vymenit jezdecke obsazeni. A pod tlakem italskych medii vzali pod smlouvu Lanziho. A protoze vloni vymenila piloty pouze Ducati, tak se mi nenabizelo skoro zadne misto nekde jinde. A kdyby Chris Vermeulen neziskal praci u Suzuki, tak jsem dnes jezdil bud americke nebo britske mistrovstvi superbiku. Ale u Ten Kate Honda jsem nasel tym, ktery mi umoznil znovu bojovat opet o ztraceny titul mistra sveta", rika o sezone 2005 ex-mistr sveta.
"Muj odchod od Ducati po poslednim zavode byl ponekud legracni. Jelikoz jsem hned vecer po zavode Magny-Cours mel vystoupeni se svou hudebni skupinou, tak jsem musel velmi rychle zmizet. A tak jsem si sebral vsechny sve privatni veci, nebot jsem nevedel jestli budu moci jeste potom vstoupit do kamionu. A jen jsem se velmi rychle rozloucil s mechaniky, kteri pro me pracovali vzdy vyborne", vysvetluje bezprostredni situaci o svem odchodu od tymu britsky jezdec.
"Nejvetsim lonskym problemem byl start do sezony. Pri testech me nekolikrat zradila elektronika a tak jsem byl nekolikrat doslova vymrsten ze sedla tovarni Ducati. A mel jsem velke stesti, ze jsem si nic nezlomil. Ovsem take mne chybel predevsim konstantni vykon behem cele sezony, i kdyz napriklad vitezstvi doma v Silverstone bylo fantastickym momentem", ukoncil bilancovani roku 2005 sestinasobny vitez zavodu WSBK.
"Ackoliv jsem nedostal pred sezonou od Hondy zadnou garanci, ze Ten Kate dostane ten nejlepsi material, tak kdyz jsem se zamyslel nad tim, co mel vloni k dispozici Vermeulen, tak jsem si timto smerem nedelal vubec zadne starosti. Pred sezonou jsme testovali v Almerii a Honda Japan nam tam dodala nekolik novych setupu pro nove motocykly, nebot ma velky zajem na tom, aby Honda vyhrala mistrovstvi sveta superbiku", je se spolupraci s Hondou velmi spokojeny britsky zavodnik a pokracuje dal: "Samozrejme jsem mel take problemy s tim, jestli prijde do naseho serialu Alex Barros, nebo dokonce Max Biaggi. Jejich akcie maji pochopitelne vetsi hodnotu, nez moje. Ja jsem totiz jel poslednich 5 let Ducati...
A Barros je navic Top jezdec. Jezdi uz priblizne "dva tisice let" zavody Grand prix a jeste vloni vyhral jeden zavod MotoGP a pritom porazil Valentina Rossiho. Ma hodne zkusenosti a je take hodne rychly. Jeho vykon zavisi pouze na tom, co ma k dispozici za material. Co se tyka jeho motocyklu, tak nevim, jaky ma vlastne k dispozici. Vim jen, ze muj soucasny tym Ten Kate je u Hondy jednickou".
"Muj tymovy kolega Karl Muggeridge je vyborny komplic. Je Australan a mluvi tedy anglicky. A tak nase spolecna domluva je velmi jednoducha. A to stejne plati i pro tym. Ten Kate je sice holandska staj, ale v hodne pripadech je vlastne britska. Co se tyka nejvetsich souperu, tak nejvyse stavim Troye Corsera a Troye Baylisse. Ovsem stejne silny jako ti dva je i Ruben Xaus. Alex Barros bude sbirat zkusenosti a bude stale rychlejsi a lepsi. Je u neho ovsem hodne tezke odhadnout, jak se mu bude darit na okruzich, ktere nezna ze zavodu Grand Prix. A predevsim okruh v Brands Hatch bude pro neho jiste hodne neprijemny", rika o svych souperich "majitel" 34 podiovych umisteni.
"Muj cil pro letosni sezonu je jasny, chci ziskat znovu nazpet titul mistra sveta. A pokud budu jezdit pravidelne na stupne vitezu, tak se mi to muze podarit. A tim bych se stal zajimavym i pro tymy MotoGP. Ja chci v budoucnu zavodit pouze s temi nejlepsimi, tedy ve tride MotoGP. Jako zavodnik jsem se stale zlepsoval a zlepsuji A tak nevidim duvod, aby to tak nebylo i v budoucnosti. A pokud dostanu sanci, tak prejdu okamzite do MotoGP a nejradeji k Honde. A proc bych se nemohl stat mistrem sveta MotoGP?", ukoncil sve uvahy jezdec se startovnim cislem 52.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist