Carmelo Ezpeleta: "Superbiky v zimě je blbost"

Už několikrát se v různých časových odstupech objevily názory, aby se MS-Superbike jezdilo v zimě. Ovšem na rtech CEO Dorny Carmela Ezpelety to vždy vyvolalo pouze úsměv.

Carmelo Ezpeleta: "Superbiky v zimě je blbost"
Šéf Dorna-Sports Carmelo Ezpeleta mnohokrát opakoval při týmovém představení Ducati v Itálii, že pod Dornou vedené obě dvě mistrovství světa, tedy MS-Superbike a MotoGP, budou dlouhodobě existovat paralerně vedle sebe.
Ovšem i v Madonna di Campiglio se z řad italských novinářů vynořila otázka, která se ostatně objevuje celkem pravidelně, zda by nebylo lepší zařadit MS-Superbike do zimního období, tedy od listopadu do března a vyhlásit ho jako zimní sport. 

V tomto časovém období, tedy dle mínění některých, je možno v zemích jako Španělsko, Portugalsko, Katar, Austrálie, Indonésie, Malajsie, USA-Kalifornie a Indie závodit bez problémů na motocyklech. 
Ovšem Ezpeleta na tyto dotazy odpovídá okamžitě a negativně: "Ve Španělsku se dá při dobré vůli závodit s jistotou maximálně začátkem listopadu, později už ne. Stačí se vrátit vzpomínkami na GP-Valencia 2012. Tři dny tam pršelo, a při následujících testech to bylo stejné. A v Aragónu či v Jerezu to nebylo v listopadu o moc lepší."

Rovněž v otázce přímých televizních přenosů by se to oproti letnímu období vůbec nezlepšilo. Superbiky by totiž měly hodně velkou konkurenci: běžecké lyžařské závody, skoky na lyžích, biathlon, alpské lyžování, boby - to všechno jsou oproti superbikovým závodům daleko populárnější sporty mezi televizními diváky, stačí totiž srovnat vzájemně počet jejich sledovanosti.
Také závody MS v superbikové kolébce Anglii by se nedaly uspořádat, nemluvě o závodě na Moscow Raceway, který by kvůli sibiřské zimě musel být z kalendáře úplně škrtnut.

"Ne, MS-Superbike se prostě pojede v obvyklých termínech. Stejně se začíná už v únoru v Austrálii, takže zimní přestávka je opravdu krátká. A promotér jednotlivých závodů se může sám dobrovolně rozhodnout, zda chce pořádat závod MotoGP nebo Superbike - nebo třeba oba. My chceme ponechat volnost rozhodování i sponzorům a továrnám, kde vidí svou lepší příležitost se zviditelnit a kterého šampionátu se zúčastnit. Doposavadní promotér MS-Superbike se různými triky snažil dostat na svou stranu sponzory a továrny. Ale rozdíl musí být pro týmy především v ceně závodění, tedy kolik kdo zaplatí za motocykly. A proto se chceme s továrnami dohodnout na maximální ceně za jeden motocykl pro rok 2014 do 250.000 Euro. A každá továrna musí být schopna s identickým materiálem zásobit 6 jezdců. Jelikož od pořadatelů MS-Superbike obdržíme menší poplatky za uspořádání závodů, tak také nemůžeme týmů platit jejich výdaje. Ovšem při MS-Superbike máme ty stejné porblémy, jako při MotoGP. Náklady na závodění jsou příliš vysoké, i když na jiném levelu", objasňuje celý problém CEO Dorny Ezpeleta.
Imola a Portimao by měly být přece jen zařazeny do letošního kalendáře, doposud v něm 100% nejsou, neboť nemají podepsanou smlouvu: "Brno bude bráno v úvahu pouze tehdy, když zaplatí aspoň minimální poplatek, abychom pokryli naše výdaje", říká Ezpeleta a dodává: "V budoucnu ale chceme mít v kalendáři více než 14 závodů za rok".

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist