Cal Crutchlow: Neměl jsem jinou volbu
Text: Jiří Mikšík | Foto: Yamaha Racing | Zveřejněno: 30.11.2009 | Zobrazeno: 2 420x
Britský šampion světových supersportů pojede v roce 2010 mistrovství světa superbiků hlavně z důvodu, že to po něm vyžadovala smlouva.
Na papíře vypadá přestup Cala Crutchlowa do superbikového továrního týmu Yamaha jako splnění dávného snu. Ve skutečnosti to je ale úplně jinak. Mistr světa supersportů měl totiž z nové kubatury Moto2 tolik nabídek, že si mohl vybírat.
Ačkoliv byl Crutchlow hned při prvním testování o celou vteřinu rychlejší než jeho zkušený týmový kolega James Toseland - dvojnásobný mistr světa této kubatury z let 2004 a 2007 - tak tento 24-letý Brit vůbec nezaskrývá, že jsou superbiky pro něho pouze náhradním řešením: "Líbí se mi superbikové závody, ale vždy jsem říkal a říkám, že se mi líbí motocykly o obsahu 600 ccm".
Tento Angličan totiž dobře ví, že ke svému finálnímu cíli, tedy do MotoGP se dostane rychleji jako pilot Moto2 než jako superbiker. Od poloviny sezony byl o něho obrovský zájem a on sám dobře ví, že pokud neskončí příští rok do Top 3, tak o něho paddock GP zas tak velký zájem mít nebude.
"Co se týká šasí, brzdění a rychlosti v zatáčkách, tak je supersportový motocykl bližší motocyklu MotoGP než superbiková motorka. A to je také hlavní důvod, proč jsem chtěl jet Moto2.", říká Cal Crutchlow.
Jenže Yamaha trvala na dodržení smlouvy s tímto britským jezdcem a nechtěla ho ztratit: "V mé letošní smlouvě byla totiž pasáž, že pokud budu v určité části sezóny s určitým bodovým náskokem na čele supersportového šampionátu, tak dostanu na příští rok místo v superbicích v továrním týmu. A přesně to se také stalo, neboť Yamaha trvala na smlouvě", vysvětluje Cal Crutchlow.
A dodal: "Mezitím jsem si ale myslel, že Yamaha o mě nemá zájem a tak jsem jednal s týmy Moto2.."
Ačkoliv byl Crutchlow hned při prvním testování o celou vteřinu rychlejší než jeho zkušený týmový kolega James Toseland - dvojnásobný mistr světa této kubatury z let 2004 a 2007 - tak tento 24-letý Brit vůbec nezaskrývá, že jsou superbiky pro něho pouze náhradním řešením: "Líbí se mi superbikové závody, ale vždy jsem říkal a říkám, že se mi líbí motocykly o obsahu 600 ccm".
Tento Angličan totiž dobře ví, že ke svému finálnímu cíli, tedy do MotoGP se dostane rychleji jako pilot Moto2 než jako superbiker. Od poloviny sezony byl o něho obrovský zájem a on sám dobře ví, že pokud neskončí příští rok do Top 3, tak o něho paddock GP zas tak velký zájem mít nebude.
"Co se týká šasí, brzdění a rychlosti v zatáčkách, tak je supersportový motocykl bližší motocyklu MotoGP než superbiková motorka. A to je také hlavní důvod, proč jsem chtěl jet Moto2.", říká Cal Crutchlow.
Jenže Yamaha trvala na dodržení smlouvy s tímto britským jezdcem a nechtěla ho ztratit: "V mé letošní smlouvě byla totiž pasáž, že pokud budu v určité části sezóny s určitým bodovým náskokem na čele supersportového šampionátu, tak dostanu na příští rok místo v superbicích v továrním týmu. A přesně to se také stalo, neboť Yamaha trvala na smlouvě", vysvětluje Cal Crutchlow.
A dodal: "Mezitím jsem si ale myslel, že Yamaha o mě nemá zájem a tak jsem jednal s týmy Moto2.."
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?