Boss Alstare-Ducati Batta věří v šanci na vítězství

Týmový šéf Alstare Francis Batta si myslí, že továrna Ducati se svou novou motorkou 1199 Panigale bude co nejdříve vítězit.

Když Suzuki koncem roku 2011 definitivně uzavřela kohoutek na peníze, tak se s týmem Alstare zároveň ztratila z paddocku SBK jedna z nejvýraznějších osobností. Od okamžiku uzavření smlouvy s Ducati ovšem září obličej týmového šéfa Francise Batty jako sluníčko.
Ducati vybavila v této sezoně 2013 pouze tři piloty svými novými motocykly Ducati 1199 Panigale - ostatně cena motocyklu 125 000 Euro jako základní verze - není zrovna malá. Takže na letošní rok bylo postaveno pouze šest motocyklů: pojedou je oficiální tovární piloti Carlos Checa a Ayrton Badovini v týmu Alstare a Max Neukirchner v stáji MR Ducati.

Zkušeného belgického manažera Ducati nečeká vůbec lehká úloha. Ačkoliv Ducati 1199 Panigale nepatří k těm nejlepším závodním superbikům, tak je Batta přesto velkým optimistou: "Ačkoliv čtu o Panigale řadu negativních věcí, tak jsem o jejím potenciálu přesvědčen", řekl Batta pro Speedweek.ch.

Jak dlouho bude trvat, než bude Panigale schopna vítězit?
"Ne tak dlouho, jak si někteří lidé myslí. Neříkám, že vyhrajeme hned první závod na Phillip Islandu, ale brzy budeme patřit ke špici".

Jak jsi prožil ten rok abstinence 2012?
"Bylo to hodně tvrdé období. Několik sponzorů nezaplatilo, naopak dodavatelé vyžadovali více peněz, než bylo dojednáno. Ale podařilo se mně všechno vyřídit a také zaplatit můj kompletní personál".
Mysleli jsme si, že se v MS objevíš nazpátek s MV Agustou?
"Dlouho jsme s nimi jednali o startu v MS-Supersport. Pak se ale naskytla možnost, startovat s Ducati v MS-Superbike. Ten kontakt se objevil teprve začátkem listopadu. Vedoucí projektu Ernesto Marinelli mně sdělil, že s týmem Althea nebude prodloužena smlouva. Takže jsem odjel do továrny Borgo Panigale – a brzy jsme se dohodli".

Jak se Ti podařilo v tak krátkém čase dát dohromady celou strukturu týmu?
"Jako první jsem obvolal mé bývalé spolupracovníky z časů Suzuki a některé jsem vzal nazpět. 
Alstare není jako tým žádnou výjimkou, neboť řadu věcí si vyvíjíme sami a i v budoucnu budeme mít jistě další dobré náměty. Motocykly jsou u nás v Belgii a Ducati nám pomáhá při vývoji.

Při závodech samotných bude v boxech celkem 22 lidí a k tomu je nutno připočítat ještě personál v hospitality, celkem to bude přes 50 lidí."


Kolik je Tvůj budget?
"Okolo dvou milionů Euro. Většina bude pocházet od jednoho sponzora, kterého představíme v nejbližších dnech. Motocykly budou červené s hodně bílými místy".
Smlouva s Ayrtonem Badovinim za tovární tým Ducati byla velkým překvapením. Jistě, 26-letý Ital vyhrál senzačně a přesvědčivě Superstock-1000-Cup (s BMW), ale v dosavadních sezonách superbiků toho zas tak moc nepředvedl.
"Ayrton je dobrý a jezdí hodně agresivně. Bude u nás závodit bez jakéhokoliv tlaku na výsledky. Carlos Checa je naším vyjímečným pilotem. Má hodně zkušeností a pořád je ještě hodně motivovaný".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist