BMW 2013: Melandri je jasný, co bude s Haslamem?

Brněnský vítěz Marco Melandri pojede i v roce 2013 pro BMW. Stane se vicemistr světa Leon Haslam obětí změn u této německé továrny?

U BMW budou po této sezóně velké změny, to jste si ostatně mohli přečíst v tomto článku. Firma Alpha-Technik, která doposud zajištovala pro BMW závodění ve světovém šampionátu, musí své aktivity po závodě v Magny Cours kompletně přenechat týmu BMW Italia. Současný tovární tým tedy už v roce 2013 neuvidíme a týmová práce se tak přesune do Itálie.

Firma "alpha Racing" ze Stephanskirchenu se tak po 5 rocích vytratí z paddocku WSBK, což je pro kompletní personál týmu okolo Melandriho a Haslama hodně nervozní situace: "Nikdo z nich neví, co bude dál. Tedy jestli se z nich stanou nezaměstnaní, či budou moci následovat Melandriho do Itálie. A v době, kdy Melandri má velkou příležitost bojovat o titul mistra světa, to není ta nejideálnější situace a nahrává to do karet právě Biaggimu", je názoru Josef Hofmann, majitel firmy "alpha Racing".
Stejnou velkou neznámou je, kdo bude bojovat za Mnichovany o světové body. Jedno je celkem jisté, počet motocyklů BMW se sníží ze 4 na 2, tedy na 50%, pokud si je nepronajme jiný tým, o čemž ale Němci doposud neuvažují.

Rovněž na 50% je vyřešena otázka pilotů. Jedničkou zůstává Marco Melandri a ten bude i nadále pilotovat S1000RR. "Marco Melandri a jeho mechanici budou začleněni do nového týmu", říká Andrea Buzzoni, obchodní ředitel BMW Italia.
Hodně nejistý je osud vicemistra světa 2010 Leona Haslama u BMW. V doposavadním průběhu sezóny zaostal jednoznačně za Melandrim a prohrává tak boj o týmovou jedničku úplně jasně: "Aby bylo všem jasno: BMW už nepojede v příštím roce jako továrna, nýbrž tým BMW Italia bude mít tovární podporu. Marco tam bude závodit, neboť má s BMW dvouletou smlouvu", vysvětluje Haslam a pokračuje: "Momentálně začínám jednat o mém dalším závodění s různými týmy a jednám i s týmem BMW Italia".

V uplynulých dnech byl spojován pilot MotoGP Ben Spies s týmem BMW Italia, když před závodem v Laguna Sece oznámil, že 2013 nebude závodit za tovární tým Yamahy. Radio Paddock tehdy hlásilo, že BMW Italia nabídla Spiesovi více peněz než Yamaha Factory (tedy víc než 2 miliony Euro).

O tom ale nechce Buzzoni nic slyšet: "Máme ještě trochu času, než se definitivně rozhodneme. Během letní přestávky sice můžeme v Itálii jednat, ale myslím si, že naše rozhodnutí oznámíme ještě později. Při volbě druhého pilota totiž musíme vzít v úvahu i skutečnost, kdo se k Melandrimu nejlépe hodí. Ten je jasnou jedničkou. A toho druhého musí potvrdit i centrála v Mnichově", dodává dále italský manažer, který nevylučuje ani příchod Carlose Checy.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Libor Bedřich - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist