BMW 2011: Vedení firmy požaduje vítězství

Vedení závodního oddělení BMW se nechalo slyšet, že do termínu našeho závodu superbiků v Brně, nebude rozhodně oznámeno žádné nové rozhodnutí o složení továrního týmu na rok 2011.

K současnému stavu mediálního zastoupení seriálu superbiků se hodně tvrdě vyjadřuje šéf oddělení Motorsportu u BMW Berthold Hauser: "Pokud se podíváme na startovní lsitinu superbiků, tak opravdové tovární týmy jsou zde pouze Aprilia, Ducati a my. Japonské továrny jsou zde zastoupeny týmy s tovární podporou. Ale jak Yamaha, tak i Honda a Suzuki jezdí závody MotoGP a tam je jejich mediální propagace na odpovídající úrovni. Proto taky nemají důvod bouchat pěstí do stolu. Ovšem ostatní týmoví šéfové (Ducati, Aprilia) jsou stejně zklamání jako my, neboť prezentace superbikového šampionátu je pouze v odborných médiích a tak se fanoušci o těchto závodech skoro nic nedozvědí".

Kvůli tomuto hodně špatnému mediálnímu zviditelnění se pochopitelně v nejvyšším managementu BMW ozývají hlasy volající po závodění v MotoGP, což je zcela pochopitelné, neboť když někdo dává do tohoto seriálu už několikrát zmiňovaných 15 milionů Euro ročně, tak chce za to také odpovídající reklamu. A není žádným tajemstvím, že třeba rozpočet satelitního týmu Tech3 Yamaha v MotoGP nepřesáhne částku 9 milionů. "Mnoho lidí si myslí, že BMW přestoupí do MotoGP. Ale na takové úvahy je ještě hodně brzo. V současnosti závodíme v WSBK, a na to se také koncentrujeme. Musíme ale všechny přesvědčit, že dokážeme také vyhrávat závody. Potom můžeme hovořit o nějaké zásadní změně. BMW se jako továrna upsala superbikovému šampionátu na 5 let a začali jsme v roce 2008. To znamená, že i v sezóně 2012 pojedeme WSBK a pak se uvidí", říká Davide Tardozzi, ale hned doplňuje: "Ovšem nikdy neříkej ne!"

Že by zůstal na sezónu 2011 v týmu BMW i nadále Ruben Xaus, tomu snad nevěří ani jeho největší fanoušci. Příliš vysoký je počet jeho chyb, příliš mnoho "zešrotovaného" závodního materiálu má tento zkušený španělský jezdec na svém kontě. 

A tak na "čekací listině" je řada jezdců, kteří budou na rok 2011 volní a pro BMW jistě hodně zajímaví: Sylvain Guintoli, James Toseland, Jakub Smrž, Noryuiki Haga a Michel Fabrizio. 

BMW si je ale dobře vědoma, že potřebuje jezdce, který dostane "pod tlak" Troye Corsera! A tak se jako poslední vynořilo jméno Marca Melandriho. "Marco žije ve stejném městě jako já. Znám ho od jeho narození. Je mladý a hodně rychlý. Podepsáno není nic, ale je to jistě hodně zajímavá možnost", říká o tématu možného závodění v superbicích současného jezdce MotoGP - tým San Carlo Gresini Honda - Marca Melandriho závodní ředitel BMW a jeho krajan Davide Tardozzi. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist