Blamáž Ducati na pokračování

Host ze stocků Niccolo Canepa byl v 5. kole superbikového šampionátu nejlepším pilotem s motocyklem Ducati, když byl ve druhé britské jízdě odmávnut na velmi dobrém 8. místě.

Ducati zažívá nejhorší sezonu ve své historii působení v MS-Superbike. Prvních osm závodů bez jediného vítězství zažila Ducati naposled 2005, tedy prvních sedm závodů vyhráli jezdci na Suzuki (Corser 6x, Kagayama 1x), osmý závod vyhrál Vermeulen na Hondě a teprve ten devátý se skončil trumfem Francouze Régise Laconiho na Ducati. Nyní máme za sebou závodů deset, nejlepším umístěním je Checovo sedmé místo z domácího Aragonu a výhled na vítězství jezdce s motocyklem Ducati se zdá být utopií. 
V průběžném pořadí MS-Superbike po deseti odjetých jízdách není žádný jezdec s Ducati v Top-10, a to opravdu historie nepamatuje. Nejenže je nejlepším jezdcem v tabulce jako 12. soukromník Max Neukirchner (45 bodů), ale nyní v Doningtonu byl ze tří "továrních" pilotů týmu Ducati Alstare nejlepším host ze stocků Niccolo Canepa. Ten si vyjel jak nejlepší postavení na startovním roštu (9.) - tak získal i nejvíce bodů za uplynulý závodní víkend a také se může pochlubit nejlepším umístěním při odmávnutí šachovnicovým praporkem, osmý ve druhé jízdě.

         

Že se nechce příliš riskovat mistru světa 2011 Carlosi Checovi, je celkem pochopitelné. I kdyby jezdil na víc jak 100%, tak podiové umístění či snad vítězství je nemožné. A tak se mu velmi dobře hodí - výmluva? - zraněné rameno, a nelze se mu ani divit.

Rovněž Checův týmový kolega Ayrton Badovini toho zatím moc nepředvedl, deváté místo z druhé jízdy na Monze je zřejmě jeho maximem i pro nejbližší budoucnost.

              

Max Neukirchner (MR-Racing) se sice nekvalifikoval do sobotního Superpole, ale v závodě samotném dokázal v obou dvou jízdách bodovat a má tedy 100% úspěšnost, když bodoval ve všech 10 odjetých jízdách (kromě něho také Guintoli a Fabrizio). Za tuto "věrnost" byl nyní pozván k testům Ducati - společně s testovacím týmem - do Mugella 5. června. A bude na italské trati testovat tovární motocykl týmu Ducati Alstare.

A tak se nejvíce hovořilo v souvislosti s Ducati o Canepovi, který normálně závodí za Barni Ducati v seriálu Superstock-1000-Cup. Lídr stockového šampionátu (tři podiová umístění ve třech závodech) měl k dispozici normální tovární motocykl, až na standartní vidlici od firmy Öhlins, identický s materiálem pilotů Ducati-Alstare Checy a Badoviniho.

         

"Jelikož Carlos Checa není úplně fit, tak jsme nechali Canepu testovat v Mugellu a on zanechal velmi dobrý dojem. Nedostal od Ducati žádné pokyny, mohl závodit jak nejlépe uměl",
vysvětloval Canepovo závodění vedoucí superbikového projektu u Ducati Ernesto Marinelli. Jen pro zajímavost, že superbikové závodění není vůbec lacinou záležitostí, dokazuje skutečnost, že toto nasazení pilota s wild card stálo Ducati celkem 20 000 Euro: "Ale tato investice se vyplatila, získali jsme další důležitá data", doplnil Marinelli.

Nabízí se otázka, dostal Canepa wild card jako odměnu, nebo měl být 25-letý italský jezdec budíčkem pro Checu a Badoviniho?

Canepa byl nejlepším pilotem Ducati na startovním roštu - 9. pozice. V prvním závodě jezdil dlouho na 9. místě, pak se po vlastní chybě propadl na 13. místo. Druhou jízdu pak dokončil Canepa jako osmý!

"Závodili jsme velmi dobře. Pokud bychom měli více času na nastavení motocyklu, aby vyhovoval mému jezdeckému stylu, tak bylo možné ještě víc. Je mně líto chyby v prvním závodě, ale jsou to závody a stává se to", řekl spokojený Canepa.

Pochopitelně se chtěl Canepa týmu Ducati Alstare předvést v tom nejlepším světle a jel tak každé své kolo absolutně na limitu. Nyní doufá Ital na další závodní možnosti, pokud by měl Carlos Checa i nadále problémy se zraněným ramenem.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist