Biaggi nemyslí na titul mistra světa!

Dvanáct let čekali italští fanoušci na okamžik, aby italský jezdec na italském motocyklu vyhrál během jednoho víkendu oba dva závody superbiků. Po Pierfrancescovi Chilimu (1998 - Ducati, Kyalami) se to podařilo nyní Maxi Biaggimu.

38-letý Max Biaggi jezdí mistrovství světa superbiků od roku 2007. Za tuto dobu vyhrál 6 závodů WSBK. Jinak je Max Biaggi čtyřnásobným mistrem světa ve dvěstěpadesátkách a od roku 1998 až 2005 jezdil královskou kubaturu motoGP. Celkem vyhrál 42 závodů Grand Prix. 


Aktuálně: Max Biaggi je na druhém místě šampionátu se ztrátou 18 bodů na vedoucího Leona Haslama. A zde jsou některé názory "římského korzára" k aktuální situaci v seriálu světových superbiků.



Velkým a hodně ožehavým tématem v poslední době je nový motor Aprilie, který je vybaven novým hnacím vačkovým ústrojím, jehož vývoj stál hodně peněz a který si ostatní týmy nemohou dovolit. "Ačkoliv má Aprilia od FIM povolení nasadit tento nový motor, tak čekáme na potvrzení tohoto povolení. V zásadě ale nechápu, proč je kolem toho tolik vzruchu. Tento nově vyvinutý systém je úplně legální a rozhodně to není rozdíl 5 HP" říká na toto téma Max Biaggi. 

"Můj cíl na letošní rok je stejný jako cíl Aprilie, být lepší než vloni (2009 obsadil Biaggi celkově 4. místo v šampionátu WSBK a získal ještě kromě premiérového vítězství u nás v Brně také 3x 2. a 4x třetí podiové umístění).  Můj problém je ale někde jinde, nejsem jenom závodním jezdcem, nýbrž i opravdovým testovacím pilotem. Pokud totiž Aprilia doveze k závodům některé novinky, tak ty se velmi často před tím ani netestovaly. Takže tím "pionýrem" jsem já sám, a je hodně těžké rozhodnout o nasazení nových dílů a zároveň se soustředit plně na závody. Normálně se takové věci dělají na testech, ale ten náš je plánován až na konec dubna.", vysvětluje problémy s testováním Biaggi.


"Suzuki začala už v polovině sezóny minulého roku s vývojem na novém motocyklu, takže mě výkony Haslama vůbec nepřekvapují. Navíc i druhý jezdec Suzuki, Sylvain Guintoli odvádí velmi dobrou práci. Co se týká Carlose Checy, ten miluje Ducati a je jako znovuzrozený. Navíc jeho motocykl je od toho továrního k nerozeznání. To se vůbec nedá srovnat s tím, co jsem měl v roce 2008 k dispozici u Borcianiho", říká o svých největších dosavadních soupeřích tovární jezdec Aprilie. 

"Ačkoliv WSBK nedělá vůbec žádné pokroky v medializaci, a to bez ohledu na to, co říká promotér Infront, tak já s tím problémy nemám. Ve své kariéře jsem vyhrál řadu důležitých závodů a titulů, takže přes hodně špatnou publicitu WSBK na mě lidé nezapomínají. Jezdci jako Rossi, Capirossi či já, mají hodně fanoušků po celém světě, neboť jsme úspěšní. To jsou pravidla sportu. Ovšem o své fanoušky musíš také pečovat, dbát o ně. Musíš k nim být milý a vážit si jich. To já dělám už 20 let"., nebere si vůbec servítky před ústa o špatné mediální práci promotéra seriálu superbiků tento skvělý italský jezdec, který dobře ví, o čem hovoří. 

"V některých oblastech se ještě musí Aprilia zlepšit. Máme stále problémy s "chatteringem", pokud se nám toto podaří odstranit, tak máme vyhráno. Potřebujeme ale čas. Vždyť RSV4 je stará teprve 1 rok. To přece není normální čas k tomu, stát se mistrem světa. Já také o něm nepřemýšlím. K tomu jsou naše pokroky příliš malé. A když už se podaří najít řešení, tak trvá tři až čtyři týdny, než jsou nové díly zhotoveny. Prostě nestačí jen "lousknout prsty" a vše se vyřeší" uzavírá své názory Max Biaggi. 


Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist