Batta: Aktuální situace

Belgičan Francis Batta, týmový majitel superbikového týmu Suzuki Alstare, se v následujícím článku vyjadřuje jak k aktuálně špatné hospodářské situaci u Suzuki, tak o superbikovém seriálu a o promotérovi firmě Infront, tak také o nových pravidlech kubatury MotoGP. A jak je jeho zvykem, nebere si před ústa žádné servítky!

Batta: Aktuální situace

Správným jménem Jean Francois Batta je šéfem a majitelem superbikového týmu Suzuki Alstare a určitě nepřehlédnutelnou osobností v paddocku. Mimochodem je znám také tím, že je vždy otevřený a své mínění také řekne na veřejnosti, i když je jakkoliv diskutabilní: "Po mnoha létech strávených na Ducati si nyní musí Michel zvykat na čtyřválec. Jsem zatím velmi spokojený s jeho výkony, neboť závodní materiál je už rok starý a veškerý vývoj jsme si dělali sami. To je právě rozdíl proti Aprilii a BMW, ti mají hodně peněz a do nové technologie a testování také hodně investují", říká o svém jezdci Michelovi Fabriziovi a o motorce Suzuki belgický šéf.

Už od roku 2008 se chtěla Suzuki stáhnout ze superbikového šampionátu: "Naštěstí díky mým velmi dobrým vztahům k Japoncům, tak nás ještě vloni podporovali. Ovšem nyní se všechno drasticky změnilo! Já ovšem chápu jejich situaci na japonském motocyklovém trhu a nedávám jim proto vůbec žádnou vinu", říká Batta a pokračuje dále: "Neopustím Suzuki jako první, teprve až oni řeknou ne! Když mně ale řeknou, že už všechno skončilo a já budu mít ekonomické možnosti a prostředky k tomu, abych pokračoval, tak zkusím opravdu vše. Ale pokud bude hospodářská situace pořád tak špatná, tak se musíme pohlédnout po jiných možnostech".

Ještě před několika roky startovalo v závodech WSBK 32 jezdců, nyní je jich 21: "2007 jsem veškeré své naděje vkládal do jednoho jezdce, který se jmenuje Biaggi. My všichni mu musíme být vděčni za to všechno, co pro superbikový šampionát on udělal. MotoGP měla v roce 2008 problémy a my jsme si všichni mysleli, že WSBK prostě MotoGP předjede. Ovšem náš závodní seriál neobdržel to, co potřeboval a pozice se nyní úplně obrátila", vysvětluje Batta a myslí především na malé investice ze strany promotéra, neboť s více televizními přenosy a větším zviditělněním u široké veřejnosti by to možná dopadlo úplně jinak a klaplo to možná dobře. 

"Jsme bohužel v rukou velké komunikační firmy, která se jmenuje Infront. Hlavním obchodním artiklem této firmy je ale fotbal a zřejmě ten kdo vede dobře fotbal nemusí vést také dobře motocyklové závody. Možná potřebují čas, aby porozuměli, jak to vlastně funguje. Třeba to nebyli schopni realizovat, ovšem měli skvělé možnosti a nechali je prostě explodovat", říká dále týmový šéf belgického týmu Alstare Suzuki, který je názoru, že superbiky nejsou ani na cestě nahoru, ale ani na cestě dolů, že jen prostě stagnují. 


A co se týká současného vývoje MotoGP na rok 2012, je Batta následujícího názoru: "Nemyslím si, že by se zavedením pravidel o objemu 1000 ccm objevilo ve startovním poli více továrních motocyklů, ten počet zůstane zřejmě stejný, maximálně se zvětší o jeden či dva motocykly. Problém by ale nastal, kdyby se jeden nebo dva týmy od nás rozhodly závodit v MotoGP. To by uškodilo opravdu hodně naši pověsti!"

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist