Aoyama: Potencionální kandidát na vítězství?

Japonec Hiroshi Aoyama testoval minulý týden tři dny nový superbikový motocykl Honda na okruhu v Losailu a svým nejlepším časem se dostal pod hranici rekordu okruhu, který drží Ben Spies časem 1.59.041 z roku 2009.

Aoyama: Potencionální kandidát na vítězství?
Japonský ex-mistr světa dvěstěpadesátek Hiroshi Aoyama přicestoval sice do katarského Losailu s částečnou otravou žaludku ze zkaženého jídla, ale to nic nemělo vliv na jeho testování. Ve svém nejlepším čase se dostal japonský tovární jezdec HRC dokonce pod hranici traťového rekordu, který drží Ben Spies z roku 2009 výkonem 1.59.041. "Po mém odchodu z MotoGP jsem chtěl vše začít úplně nenápadně, tedy bez nějakých prognóz a velkých očekávání. Když jsem přicestoval do Losailu, tak vše pro mě bylo úplně nové: motocykl, tým a pneumatiky. Pocit na superbikovém motocyklu je úplně jiný než s motocyklem MotoGP a bude jistě nějaký čas trvat, než si zvyknu. Ovšem jízda na něm je "přátelštější", není tak brutální jako s předchozím motocyklem. Ovšem je hodně rychlý. Protože to ale není prototyp, tak má svá omezení. Největším rozdílem pak jsou pneumatiky. Charakteristika gum Pirelli je úplně jiná, než u Bridgestone, na které jsem si nyní za dva roky zvykl. Musím tedy hodně kvůli ním upravit svůj jezdecký styl. Zatím jsem to ale plně nepochopil, jak je využít", řekl po svém návratu do Evropy populární Japonec Hiro Aoyama.
V týmu Castrol Honda panovala, co se týkalo časů Aoyamy, velká spokojenost, neboť byly v absolutní blízkosti dosažených časů od Jonathana Rey: "Po pouze jednom testu nikdo z nás neočekával, že bude Hiro tak blízko Johnnymu. Na začátku byl sice pomalý, ale hned nám říkal, že se hodně zrychlí. Prostě pracoval hodně systematicky, krok za krokem, velmi profesionálně. Po nazutí nových pneumatik se potom zaměřil i na dosažené časy a ty byly hodně překvapivé.", říkal o svém novém jezdci Ronald ten Kate a ještě jednou zdůraznil, že Japoncův jezdecký potenciál je velmi rozsáhlý.

Tovární tým Hondy jel už poslední tři závody uplynulé sezóny s novou elektronikou od Cosworthu a používal tak systém ride-by-wire a nyní bylo prioritou zjistit, jak vlastně elektronika reaguje. Nejdříve se koncem uplynulé sezóny pracovalo na motorové brzdě a nyní jjaká bude reakce při plném plynu. Byla zkoušena různá nastavení a také vyzkoušena kontrola trakce. 

"Do sezóny 2012 jdeme s tím, že chceme vyhrát mistrovství světa. Zatím sice ještě nejsme tak daleko, ale do začátku sezóny bude náš motocykl ještě lepší, než byl ten letošní na jejím konci. Ostatně máme plnou tovární podporu od HRC", řekl dále velmi optimisticky týmový manažer Ronald ten Kate, který díky angažování Aoyamy splnil přání HRC a má nyní podporu přímo od továrny Honda, ostatně jak toho v minulosti využívala stáj Alstare Suzuki, když za ní v létech 2005-2009 jezdil Yukio Kagayama.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist