Analýza Aragónu

Máme za sebou druhý závodní víkend sezóny 2013. Jaký vlastně byl? Kdo byl vítězem a kdo poraženým? Bylo nějaké překvapení? To vše v následujících řádcích!

Analýza Aragónu
Zřejmě před aragónských závodním víkendem někdo rozbil zrcadlo, nebo přes cestu přeběhlo několik černých koček, ale takové množství pádů a defektů už dlouho příznivci superbikového šampionátu nepamatují. Stačí se jen podívat do výsledkových listin MS-Superbike a MS-Supersport: V královské kubatuře motocyklů tohoto závodního seriálu, tedy v superbicích, dojelo do cíle v první jízdě 14 jezdců, ve druhé sice o jednoho více, ale ten byl se ztrátou celého okruhu. V supersportech ze 34 startujících jsme jich viděli v cíli pouhých 21.

Naštěstí jsme ale viděli velmi zajímavé souboje, fantastické závody, suverenního vítěze a zároveň novou vycházející hvězdu superbiků, která dokonce zastínila doposavadní Superstar ve svém vlastním týmu a také matematicky chladného nového lídra šampionátu:  "Na konci tohoto skvělého dne bych chtěl oznámit ještě jednu skvělou novinku, moje paní čeká už naše čtvrté dítě". Bon courage Guinters!

Sběratelé bodů

          


Ačkoliv se Guintoli se svým rodiným plánováním a taktickým závoděním: "Musím se vyvarovat zbytečných chyb, budu se snažit dojet v každém závodě na podium a uvidíme co z toho na konci sezóny vyjde", pevně drží svého předsezonního plánu, který mu 100% vychází, tak mužem číslo 1 byl jasně ex-mistr světa supersportů Chaz Davies, který ač v týmu dvojka, zastínil týmovou jedničku Marca Melandriho. Přitom Davies jede teprve svou druhou sezónu ve WSBK, vloni vyhrál za celou sezonu 1x a nyní po bezchybném výkonu absolvoval 39 kol a na jejich konci se připsal zasloužený double na své konto.

Pecháček víkendu

          

Tak o ty nebyla vůbec nouze a začneme pěkně po pořádku: Leon Camier byl velmi rychlý v prvním volném tréninku a společně s Julesem Cluzelem dokázal, že letošní GSX-R funguje opravdu skvěle. Odpoledne při první kvalifikaci spadl tak nešťastně, že hluboká tržná rána na koleni mu vystavila stop pro zbytek závodního víkendu. A dokonce není vůbec jasné, zda pojede v Assenu...

Eugene Laverty byl určitě dalším pilotem, kterému nepřálo štěstí: "Technický problém v prvním závodě, pád ze špice v jízdě druhé. Bez bodů. Byl jsem ale rád, že vyhrál dvakrát Chaz Davies. Ten si to opravdu zasloužil".

          

K favoritům MS-Supersport patřili také Kenan Sofuoglu a Sam Lowes. Zatímco Sofuoglu nemohl brzdit a už ve druhém kole závod musel vzdát, tak Lowes se zlomeným prstem a zraněným levým zápěstím bojoval až do samého konce o vítězství. Jeho vůle se ale bohužel nezhodnotila v body, místo jistého druhého místa a získání bodového náskoku na Sofuogla, ho stejně jako řadu jeho kolegů zradila motocyklová technika, pouze několik zatáček před cílem. 

Bojovníci víkendu

   

Přesto se výše jmenovaný Brit určitě zapsal úplně nahoru na první příčku v pořadí bojovníků: V pátek večer si přikládal na levou ruku neustále ledové kostky. Lowes ale nebyl jediným, určitě mezi ně musíme počítat i piloty s motocykly Ducati.

Carlos Checa se sice uzdravil po svém pádu na Phillip Islandu, ale měl velmi velké tréninkové manko. A při Kart-Pre-Event ve čtvrtek znovu havaroval. Navíc se jeho Panigale 1199 s 5,344 km dlouhou tratí vůbec nezkamarádila. Nastavení motocyklu, problémy s elektronikou atd. Lokalmatador to neměl vůbec lehké. Také značkoví kolegové Ayrton Badovini a Max Neukirchner si museli připadat jako býci, kterým pořád někdo ukazuje v aréně červený šátek. Němec sice skončil 11. a 12., a je v tabulce MS nejlepším pilotem s motocyklem Ducati, ale to mu nemůže být útěchou.

Překvapení závodního víkendu

         

Defekty a pády Lavertyho, Sykese, Sofuogla a Lowese patřily jistě k těm negativním momentům, o ty pozitivní se naopak postarali dva Francouzi Jules Cluzel a Loris Baz. Baz sice jistě byl už vloni hodně silný, ale výsledky zajížděl především na mokru a navíc nemá za sebou ani jednu kompletní sezónu ve WSBK, takže ho můžeme klidně nazývat jako Rookie. Tím plnohodnotným Rookiem je naopak jeho krajan. S umístěními šest a sedm (po startu z boxové uličky) ukázal pilot Suzuki celkem jasně, že jeho GSX-R funguje a že on sám dokáže pilotovat i velký motocykl.
 
Cirkus zvaný Effenbert pokračoval
Australan Mark Aitchison skončil v kvalifikaci - s muzeálním bikem Ducati 1198R - se ztrátou 4,7 sekund na Sykese jako předposlední, v závodech pak objel pouhých 6 kol z 39 možných, a to ještě v první jízdě, do druhé pak pilot česko-italského týmu nenastoupil. Před mítinkem v Aragónu jsme se mohli v TZ tohoto týmu dočíst, že Aitchison bude bojovat v Top-8, ostatní umístění by byla zklamáním... V TZ stejného týmu po závodě bylo napsáno, že závodní španělský víkend splnil očekávání, neboť byl využit k testování...A teď babo raď, Bosso je bezradný...!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist