Alex Hofmann: Šance pro BMW

Nové továrny Aprilia a BMW byly definitivně přijaty do světa WSBK a soupeři se musí začít chvět strachy.

Alex Hofmann: Šance pro BMW
Politicky byla Monza nejlepším superbikovým závodem
Pole position a double Maxe Biaggiho, to vše na italském motocyklu Aprilia RSV4 s italským hlavním sponzorem, k tomu s italskými pneumatikami a na italském asfaltu - tedy politicky bez jediné vady na kráse. Ovšem konečně také potvrzený vstup BMW do světa první ligy sériových motocyklů, neboť právě zde získal Troy Corser první historickou "bednu" pro bavorskou továrnu. 


Konečně pochvala pro BMW, nejen kritika
V poslední době se na BMW snesla řada kritických slov, a hodně jich bylo oprávněných. "Když jsem začal v roce 2008 jako testovací jezdec u Aprilie, tak jsem si dovedl představit dělat tuto práci pro BMW. Ovšem jeden telefonát z továrny byl jasný a stručný, pro tento job není plánován žádný budget", říká současný testovací jezdec Aprilie Alex Hofmann pro SpeedWeek a dále vysvětluje: "A tak se střídali testovací jezdci, kteří vyvíjeli nový motocykl. Řada důležitých rozhodnutí se ale rozplynula do různých směrů. 


Naštěstí nyní mluvím o minulosti, neboť v BMW se toho hodně změnilo. Přišel totiž Ital jménem Davide Tardozzi, a s ním i nové myšlení. Přibyla nová elektrotechnika, noví špičkoví odborníci a pochopitelně vlastní know-how tohoto Itala. Důležité testy absolvuje nyní sám Troy Corser. Jistě, Australan má nyní více práce, ale to mu vynahradí prémie za umístění", vidí hodně podstatnou změnu situace u BMW Alex Hofmann, který sám jezdil 9 let závody Grand Prix, z toho 6 let královskou kubaturu MotoGP.

 
BMW potřebuje Top pilota
V Monze se to tedy konečně podařilo. Troy Corser získal první podium pro BMW, i když to kvůli senzačnímu trumfu domácí Aprilie poněkud zapadlo do stínu. Ovšem BMW je na dobré cestě, získat jednu z hlavních pozic a říkat tak podstatná slova do dění v závodění superbiků. Pokud by tento tým hned od svého vstupu do WSBK pracoval takto profesionálně, dostavily by se tyto výsledky hned v roce 2009. "Pro rok 2011 musí ovšem sáhnout BMW hodně hluboko do kapsy a investovat peníze do Top pilota. Ne ale do Fabrizia nebo Smrže, nýbrž musí angažovat opravdový jezdecký kalibr jako jsou Haslam, Rea, Toseland nebo Camier. A pokud bude Troy Corser - tato kombinace závodního a testovacího jezdce - mít i nadále dostatečnou rychlost, tak si může klidně dopřát jedno nebo více piv", vidí aktuální potřebu změnu druhého jezdce současný komentátor německého kanálu "Sport1", tedy ex-DSF, Alex Hofmann. 

Kompetence a jedinečná šance
"V závodním motocyklovém sportu neexistují žádné poloviční věci. Je to úplně jednoduché, buď zaútočíš na jezdce jedoucího před Tebou, nebo Tě "sežere" Tvůj pronásledovatel", dává jasně najevo zákony motocyklového sportu na nejvyšší úrovni Alex Hofmann (na snímku při rozhovoru se Stefanem Bradlem) a na závěr říká hodně podstatné myšlenky: 


"Prostě je buď ano nebo ne a výrazy "snad" či "možná" se ve slovníků motocyklového sportu nevyskytují. To platí jak pro jezdce, tak i pro továrny. A BMW má know-how, dostatečný budget a také kompetence, stát se v superbicích jedním z rozhodujících. A od roku 2012 začíná nová motocyklová éra MotoGP. Ta nabízí BMW jedinečnou šanci, totiž hrát v jednom orchestru s těmi opravdu velkými. Jakmile totiž budou nová pravidla jasně známa v paddocku, tak Aprilia nebude dlouho otálet. A tak jen doufám, že když řekla BMW "A", tak řekne i "B".


Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist