Aktuálně ze startovního roštu superbiků 2013

Jelikož v Moskvě opravdu nebyly podmínky pro podepisování nových či prodlužování stávajích smluv, a každý spěchal z Ruska co nejrychleji raději domů, či tam raději ani necestoval - manažeři jezdců - tak se vše posouvá minimálně na další závod, který se jede na Nürburgringu.

Aktuálně ze startovního roštu superbiků 2013
Ještě než se podrobněji podíváme na jednotlivé tovární týmy, tak dejme slovo řediteli superbikového projektu u Ducati, ten v Moskvě samozřejmě nechyběl, Ernestu Martinellimu, který má opravdu hodně velké starosti: "Otázka není vůbec položena, zda týmy pojedou s motocykly Ducati, otázka je, zda pojedou závody MS. Na hospodářské situaci nezměníme nic, a já mohu maximálně nabídnout týmům dobrý motocykl. Jinak jim nemohu pomoci. Situace se stále zhoršuje, místo aby se zlepšovala. Naše ceny Panigale a náhradních dílů sice zůstaly na stejné úrovni jako při stávajícím motocyklu, ale stejně o ně není zájem. Nový materiál činí přibližně 30% rozpočtu týmu, zbytek stojí personál, logistika, letenky, hotely a hospitality. Doposud ale nemá továrna Ducati podepsanou ani jednu smlouvu na nový motocykl, objednané jsou celkem tři, dva si objednal tým Althea a jeden Red Devils Roma."

Ducati Althea

Týmový majitel Genesio Bevilacqua už několik měsíců jedná s Ducati, aby se jeho tým stal týmem továrním a měl tak nové motocykly Panigale zadarmo. Jen připomínám, že stávající model Ducati 1098R nebude v žádném případě homologován a tedy staré motocykly a veškerý náhradní materiál půjde do"šrotu". "Opravdu nevím, proč mě nechává Ducati tak dlouho čekat na odpověď. Možná je to jejich strategie. Jsem ze všeho hodně unavený a raději půjdu jezdit s plachetnicí. Vím velmi dobře, že bez přímé podpory od továrny Ducati nemůžeme závodit s absolutní špičkou. "

Tradiční superbiková stáj by ráda jela se stejnou jezdeckou dvojicí jako letos, tedy s Carlosem Checou a s Davide Giuglianim.

BMW

Marco Melandri má smlouvu na rok 2013, Ben Spies má sice podepsanou smlouvu o smlouvě, dle italských zákonů ale nemá tato předsmlouva s týmem GoldBet BMW Italia příliš velkou hodnotu. Navíc Texasan v poslední době hodně změnil svůj názor na své závodění v královské kubatuře MotoGP a nejraději by zůstal - tedy pochopitelně i kvůli penězům, neboť superbikový tým mu rozhodně nemůže poskytnout tak vysokou smlouvu a Honda nebo i Ducati v MotoGP nabízí více. BMW sice jedná s Jonathanem Reou - i ten by nejraději odešel do MotoGP, není vyloučeno ani setrvání Leona Haslama. Pokud by nevyšlo ani jedno jméno, tak jsou dveře otevřeny dokořán pro letošní objev, 25-letého úřadujícího mistra světa supersportů Chaze Daviese.

Honda

Jonathan Rea dostal šanci minimálně na dva závody jet nejvyšší motocyklovou ligu MotoGP a bude záležet pouze na něm, jak se s touto obrovskou životní šancí dokáže poprat. Tým Ten Kate jezdící pod hlavičkou Honda World Superbike Team jedná s Leonem Haslamem, Randy de Punietem, Sylvainem Guintolim a s Leonem Camierem.

Aprilia

"Mým plánem je startovat v roce 2013 se stejným týmem jako letos", říká jasně Gigi Dall´Igna. Aprilia už dlouhou dobu jedná s Maxem Biaggim, jednání se protahují, neboť Říman není spokojen s určitou redukcí svého platu, na straně druhé ale nemá žádnou jinou alternativu pro své další závodění. Takže buď Aprilia nebo konec skvělé kariéry. I přes nižší nabídku nové smlouvy však zůstává Biaggi jasně nejlépe placeným pilotem tohoto seriálu.

Eugene Laverty zůstává, svou loajalitu projevil naposled v první moskevské jízdě (ostatně letos už potřetí!), kdy se nechal v úplném závěru "porazit" - po jasném signálu z boxu "zpomal" - od Biaggiho.

Kawasaki

Tom Sykes podepsal v Moskvě smlouvu už na svůj čtvrtý rok u této japonské továrny, i když se musel smířit s tím, že plat bude na rok 2013 menší. Druhým jezdcem bude s největší pravděpodobností Loris Baz, i když tento nováček zatím zářil pouze za těžkých závodních podmínek na mokru: (třetí v Brně a vítěz v Silverstone), za normálních je ale pouze průměrem. "Náš budget pro jezdce byl redukován, takže to není ta nejlepší výchozí pozice, zajistit si nějakou hvězdu", říká ředitel superbikového projektu u Ducati Ichiro Yoda. Z tohoto pohledu jsou šance Baze velmi nadějné, je totiž hodně laciný.

Suzuki

Nad týmem Crescent Suzuki se stahují černá mračna, pokud se továrna Suzuki nebude v příštím roce více angažovat, tak se tým vrátí do BSB. Jednání proběhlo tento týden, výsledek zatím není znám. Zatímco o Leona Camiera je zájem i u jiných týmů, tak o "vyhořelou" hvězdu Johna Hopkinse - jednou jako 9. v cíli, jinak žádné umístění v Top-10,  zájem pochopitelně vůbec není...

Privátní týmy

ParkingGO jedná s Aprilií, chce ale plnou tovární podporu. V opačném případě může tento tým využít jednoho ze stávajících motocyklů BMW stáje Goldbet. Jezdcem by měl zůstat: Chaz Davies.

Pedercini Kawasaki pojede určitě s dvěma motocykly, jezdci budou ti, kteří donesou peníze a minimální částka u tohoto týmu je 150 000 Euro na sezonu.

Yakhnich Motorsport potvrdil v Moskvě, že jeho vstup do seriálu se dá očekávat nejdříve v sezóně 2014.

Asia BMW chce sice do WSBK vstoupit z italského šampionátu CIV se svým jezdcem Ivanem Clementim, chybí ale potřebné navýšení sponzorských peněz.

Supersonic by rád koupil přebývající motocykl BMW od Goldbetu a jel s Ayrtonem Badovinim.

Red Devils Roma uvažuje o spojení s DFX týmem - letos pod názvem Pata Racing - a i o možnosti nasazení dvou motocyklů a jezdců: Michel Fabrizio je celkem jasný a jako druhý jezdec přichází v úvahu buď Niccolo Canepa či Sylvain Guintoli.
Liberty Racing - dle vyjádření majitele týmu Dr. Maria Bertucciho pojede tým i v sezoně 2013 s jedním až dvěma piloty, týmu ale chybí motocyklová technika a zřejmě i sponzorské peníze? Uvidíme...

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist