Aktuálně z jednání v Ženevě

Přímo z letiště švýcarské Ženevy se našemu webu ozval manažer českého supersportového týmu ProRace Honda Jirka Hanyk a informoval nás o dnešním mítinku manažerů superbikových a supersportových týmů s vedením FIM a s novým promotérem Dornou.

Jednání se konalo za účasti prezidenta FIM Vita Ippolita a CEO Dorny Carmela Ezpelety, dále zástupců Dorny Javiera Alonsa a Paua Serracanta. Přítomni byli pochopitelně i noví představitelé superbikového šampionátu na čele s ex-pilotem WSBK Gregoriem Lavillou.

V zásadě se dá říci, že podstatnou myšlenkou a cílem je snížení nákladů, ale nikdo zatím neví jak! Jednotná elektronika - viz Moto2, Moto3 či CRT - totiž vůbec nepřichází v úvahu i třeba z jednoho úplně prostého důvodu: motorky, se kterými se v obou kubaturách závodí, mají datum narození 2008 až 2012, tedy stáří mezi jedním až pěti roky.

Do května příštího roku by se měly vypracovat návrhy na technická pravidla na rok 2014, do té doby se nebude konat žádná změna.
Co se týká kalendáře na rok 2013, tak v něm prozatím nedošlo k žádné změně, tedy zůstává volný jak termín rezervovaný pro Brno - 23. červen, tak je i nadále v kalendáři portugalské Portimao a vůbec tak dle dnešního jednání nepřichází možnost, nahradit ho závodem v Argentině, jak uvedly některé zahraniční weby.

V praxi to pro Masarykův okruh znamená, že pokud se najde v ČR promoter závodu v Brně, není nikde řečeno, že by se závod nemohl na Masarykově okruhu v roce 2013 konat. Dá se říci, že AČR - Autoklub České republiky - má nyní výhodu podání jako v tenise... Uvidíme!

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Libor Bedřich - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist