Změna Tommyho plánů

Na našem serveru jsme informovali o tom, že jeden z našich nejlepších silničářů, Tomáš Mikšovský, pojede letos Mistrovství světa Endurace ve slovenském týmu Maco Moto Racing. Plány se sice změnily, ale Tommy rozhodně zahálet nebude.

Protože se Tomáš s týmem Maco Moto Racing nedohodl na podmínkách, za nichž by měl v letošním seriálu vytrvalců starovat, z tohoto angažmá sešlo a tým bude startovat s bývalými mistry světa této disciplíny, Australanem Warwickem Nowlandem a Američanem Jasonem Pridmorem.


Proto se Tomáš rozhlížel po nových možnostech svého uplatnění a ve spolupráci se svým manažerem Jiřím Jírovcem se dohodli s německým týmem RMT 21 Racing na testech, které probíhaly na francouzském okruhu Le Mans s tím, že s týmem absolvuje na tomto okruhu i první podnik vytrvalostní světové série. Nový byl nejenom tým a spolujezdci Němec Matti Seidel a Švýcar Daniel Sutter, ale hlavně motocykl, protože po loňské sezóně, v níž vodil Yamahu YZF R1 si musel zvykat na Hondu CBR 1000 RR.

K těmto testům Tommy uvedl: „Jsem rád, že jsem začal tuto sezonu oficiálními testy třídy EWC, které se konaly minulý týden ve francouzském Le Mans, kde se také pojede první závod vytrvalců. Dohodl jsem se na spolupráci s německým teamem RMT racing pod dohledem T. Rotha a přijal nabídku těchto testů, kde jsem mohl jezdit po boku M. Seidela a D. Suttera. Tento dvoudenní test byl pro mě poznávacím. Cíl prvního dne byl najezdit po dlouhé odmlce co nejvíce kol a přitom se co nejlépe adaptovat v sedle CéBéeRky. Již brzy po několika málo kolech jsem se dostal na čas, který byl nejlepším časem tohoto teamu při loňském testu a to bylo také naším cílem. Po prvním dnu jsem měl velice dobré pocity z mé jízdy a nejen z té. Vše probíhalo v klidu a bez větších problémů. Spolupráce s mechaniky byla skvělá a pochválit musím především používané pneumatiky Pirelli, na kterých se jelo opravdu dobře. Druhý den dopoledne jsme ladili podvozek Showa, který se stal změnou dříve používaného tlumení. Závěr druhého dne jsem zajel čas, který předčil mé očekávání. Dostal jsem se daleko za své maximum z loňského závodu a to je pro mě velmi motivující pro nadcházející závod, který začíná 19.dubna. Děkuji celému teamu za systematicky vedenou práci a věřím, že za necelých 14dní společně odvedeme dobrý výsledek.“


Podle výsledků prvního závodu se otevírá možnost další spolupráce s týmem RMT, ale rýsují se jiné nabídky. Jedna z nich je i ze strany českého šampionátu, kde by mohl startovat s Yamahou R6. Každopádně Tommy letos zahálet nebude, v rámci přípravy intenzivně piluje techniku jízdy na krosce, se kterou si cvičně „střihnul“ i dva závody v motokrosu. Na nudu si Tomáš, vášnivý sportovec a posluchač Dana Landy a Kabátů, rozhodně nemůže stěžovat i vzhledem k tomu, že právě končí druhý ročník studia na Vysoké škole finanční a správní.
Právě má před sebou náročné zkouškové období a pomalu začne zpracovávat bakalářskou práci. Doufejme, že stejně úspěšně jako ve škole si Tommy povede i v Le Mans a po celou letošní sezónu!

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist