Závod v Suzuce vyhrál tým MuSASHi RT Harc-Pro

Sedmatřicátý ročník vytrvalostní osmihodinovky hned v samotném úvodu ovlivnilo deštivé počasí. Start byl kvůli silnému dešti a spoustě vody na dráze odložen a následně zkrácen na necelých sedm hodin. Nástrahy tratě zvládl nejlépe loňský vítěz MuSASHi RT Harc-Pro s jezdci Takumim Takahashim, Leonem Haslamem a Michaelem Van Der Markem.

Závod v Suzuce vyhrál tým MuSASHi RT Harc-Pro

Kapitoly článku

Na druhém místě se umístil tým Yoshimura Suzuki Shell Advance s jezdci Takuya TSUDA (JAP), Joshua WATERS (AUS) a Randy de PUNIET (FRA). Francouz De Puniet jel vytrvalostní klání v suzuce poprvé a okamžitě zaznamenal velký úspěch. To samé můžeme říct o dalším jezdci Dominique Aegerterovi, který jel v Suzuce rovněž svůj premiérový vytrvalostní závod a s týmem Kagayama & Verity obsadil celkové třetí místo.
Tým MuSASHi RT HARC-PRO s jezdci Takumi Takahashim, Leonem Haslamem a Michaelem van der Markem vyhráli podruhé za sebou prestižní vytrvalostní podnik v Suzuce. Haslam je navíc prvním Britem, jemuž se podařilo vyhrát osmihodinovku dvakrát a to přitom letošní závod nebyl vůbec snadný, protože těsně před startem sedmatřicátého ročníku začalo pršet. Start měl pětašedesát minut zpoždění a následkem toho se délka závodu, který byl po mnoha letech poprvé vypsán jako mokrý, zkrátila na celkem šest hodin a pětapadesát minut.

Okamžitě po startu šel do čela závodu jezdec s jedenáctkou na kapotě, což byla Honda týmu F.C.C. TSR s jezdcem Kousuke Akiyoshim. Ještě v době, kdy do konce zbývaly necelé tři hodiny tento tým vedl, ale pak Kousuke Akiyoshi havaroval a pádem si zlomil nohu. Přesto dokázal dostat stroj zpátky do boxů, kde ho mechanici opravili a Lorenzo Zanetti s ním vyrazil zpátky na dráhu, kde byl padesátý. Nakonec společně s jezdcem superbikového mistrovství světa Jonathanem Rea dokázali obsadit čtyřicáté místo. Stejný scénář se odehrál loni, když po vítězných ročnících závod nedokončili po pádu z první pozice. Okamžik pádu jezdce týmu F.C.C. TSR Honda znamenal, že vedení v závodu převzal tým MuSASHi RT HARC-PRO, který už svoji šanci vyhrát nepustil.
Tým Yoshimura Suzuki Shell Advance do závodu startoval z pole position, ale v první části závodu byl až na šestém místě. Trojice ve složení Takuya Tsuda, Joshua Waters a Randy de Puniet se dokázala vyvarovat větších chyb, postupně zvyšovali tempo a dvě hodiny před koncem klání byli druzí za vítězným týmem s nímž jako jediní projeli cílem ve stejném kole. Skvělý úspěch především pro Francouze Randy de Punieta, který bojuje o sedačku Suzuki v mistrovství světa a i tento výsledek může mít vliv na rozhodnutí vedení japonského výrobce.

Tým Honda Endurance Racing byl jediným stálým týmem vytrvalostního šampionátu, který bojoval o pozice na startu v Superpole a do závodu startovali osmí. Tovární tým Hondy měl ale velkou smůlu na techniku. Závod zahájil na velmi mokré dráze Julien Da Costa a po hodině, když už jel na hladkých pneumatikách Sebastien Gimbert, jim patřila devátá příčka. Ve třetí hodině závodu byl nucen Freddy Foray zajet do boxů s podezřením na problém na elektroinstalaci, což si vyžádalo třicetiminutovou zastávku a propad na jednašedesáté místo. Do konce závodu stačili získat osmadvacet pozic a v cíli obsadit třiatřicáté místo, což ale znamená nulový příděl bodů.
Hodně smolný ročník má za sebou Kevin Schwantz jehož tým Legend of Yoshimura Suzuki Shell Advance ze závodu odstoupili už v šestém kole závodu, když na mokrém povrchu havaroval Nobu Aoki, jehož následně odvezli do nemocnice. Ohledně jeho zdravotního stavu zatím nejsou přesnější informace.

Tým Suzuki Endurance Racing je s osmým místem nejlépe umístěným stálým týmem světového šampionátu. Jezdci v sestavě Anthony Delhalle, Erwan Nigon a Damian Cudlin pro tým získali první body do průběžného hodnocení vytrvalostního mistrovství světa, protože úvodní závod sezony Bol d'Or byl pro tým Suzuki bez bodu. Tým Yamaha France GMT 94 Michelin obsadil v Suzuce deváté místo zásluhou trojice David Checa, Kenny Foray a Mathieu Gines. Toto umístění jim prozatím stačí na první místo v průběžném hodnocení mistrovství světa.
První body do průběžného hodnocení také získal tým Monster Energy Yamaha YART s jezdci Wayne Maxwellem, Rickem Olsonem a Tommy Bridewellem, jenž byli klasifikování jako desátí v pořadí s čtyřmi koly ztráty na vítězný tým.

Mistrovství světa vytrvalostních závodů motocyklů pokračuje třetím podnikem sezony osmihodinovkou v Oscherslebenu ve dnech 21. až 23.srpna 2014.

FIM World Endurance Championship 2014 (2/5):

1 - Yamaha France GMT 94 Michelin 94 - FRA - Yamaha YZF-R1 - 62 bodů
2 - SRC Kawasaki 11 - FRA - Kawasaki ZX10R - 55 bodů
3 - Team Bolliger Switzerland 8 - SUI - Kawasaki ZX10R - 45 bodů
4 - Musashi RT Harc Pro 634 - JPN - Honda CBR1000RR - 35 bodů
5 - Team Motors Events April Moto 50 - FRA - Suzuki GSX-R1000 - 35 bodů
6 - National Motos 55 - FRA - Honda CBR1000RR - 32 bodů
7 - Yoshimura Suzuki Shell Advance 34 - JPN - Suzuki GSX-R1000 - 29 bodů
8 - Team R2CL 2 - FRA - Suzuki GSX-R1000 - 26 bodů
9 - Team Kagayama / Verity 17 - JPN - Suzuki GSX-R1000 - 25 bodů
10 - Suzuki Endurance Racing Team 1 - FRA - Suzuki GSX-R1000 - 23 bodů

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist