Závěr vytrvalostní sezony Bol d’Or 24H v Le Castellet

Poslední podnik sezony absolvují jezdci a týmy vytrvalostního mistrovství silničních motocyklů na francouzském okruhu Paul Ricard v Le Castellet. Letos 79.ročník čtyřiadvacetihodinového vytrvalostního závodu Bol d'Or rozhodne o tom, kdo z týmů bude letošním šampionem FIM Endurance World Championship a FIM Superstock World Cup. Součástí závodního víkendu jsou také závody v rámci Bol d’Or Classic, Bol d’Argent a Yamaha 125 Cup.

Závěr vytrvalostní sezony Bol d’Or 24H v Le Castellet

Kapitoly článku

Ještě loni byl domovem čtyřiadvacetihodinového závodu Bol d’Or francouzský okruh Magny Cours. To je nyní minulostí a slavný vytrvalostní podnik zakotvil v místě, kde v minulosti dlouhá léta psal svou bohatou historii. Naposledy to byl tým Suzuki Endurance Racing s jezdci Terry Rymer, Jehan d’Orgeix a Christian Lavieille, jenž v roce 1999 vyhráli závod Bol d’Or v Le Castellet. Je to dlouhých patnáct let, takže většina současných závodníků na dráze okruhu Paul Ricard pojede o nadcházejícím víkendu poprvé.

Úkolem závěrečného podniku sezony je rozhodnout o letošním vítězi světového vytrvalostního seriálu FIM Endurance World Championship. O titul bojují týmy dvou různých výrobců Suzuki a Yamaha, konkrétně týmy Suzuki Endurance Racing a GMT94 Yamaha. Po třech závodech roku vede tabulku průběžného hodnocení tým Suzuki Endurance Racing, jenž dosud nasbíral 110 bodů. Vítěz z Oscherslebenu tým GMT94 Yamaha má na kontě 87 bodů a oba vedoucí týmy teď dělí rozdíl třiadvaceti bodů. Vzhledem k tomu, že je v posledním podniku možné získat celkem šedesát možných bodů, situace ohledně kandidáta na vítězství je hodně otevřená, protože ve hře jsou matematicky také týmy jako Bolliger Team Switzerland (55 bodů) a Junior Team LMS Suzuki (54 bodů).

Maximum šedesáti bodů v závodu je dána tím, že čtyřicet bodů získá vítěz a dvakrát po deset bodů je k dispozici pro tým, který jede na vedoucí pozici po osmi a šestnácti hodinách závodu. O tyto body o víkendu bojuje dvacet stabilních týmů světového šampionátu plus třicet privátních stájí, které zkusí štěstí v jednom z nejnáročnějších vytrvalostních závodů světa.

O vítězství v závodu budou usilovat především ty týmy, které byly v roli favoritů, ale na titul nakonec nedosáhnou. Jedná se o SRC Kawasaki, jejíž jezdci nebodovali ani v osmihodinovce v Suzuce a ani jeden bod si neodvezli z posledního klání v Německu, nicméně Bol d’Or vyhráli v roce 2014. Uzavřít sezonu prvním místem v cíli posledního závodu roku bude chtít rakouský tým Monster Energy Yamaha YART, který do sezony nastoupil s novým strojem R1 a kvalitní jezdeckou sestavou. Řada technických problémů je ale vyřadila ze hry o titul. Podobně je na tom tovární tým Honda Racing a to jak co se týče technických problémů, tak motivace jezdců vyhrát slavný Bol d’Or.

Součástí světové elity týmů vytrvalostního šampionátu je slovenská stáj Yamaha Maco Racing Team. Tým letos absolvoval závod 24Hodin Le Mans a osmihodinovku v Německu, kde jeli v sestavě Ital Gianluca Vizziello, Slovinec Marko Jerman a Francouz Anthony Dos Santos. Celkem nasbírali dvaadvacet bodů a v průběžném hodnocení jim patří patnáctá pozice. Vzhledem k tomu, že mají před sebou týmy, které jely jednorázovou akci v Suzuce, mají šanci pořadím postoupit výš.

Yamaha absolvuje vytrvalostní víkend ve speciálních žlutočerných barvách, čímž oslaví šedesátileté výročí Yamaha Motor. V tomto zbarvení uvidíme továrnou podporované týmy GMT94 Yamaha s jezdci David Checa, Kenny Foray, Mathieu Gines plus Monster Energy Yamaha Austria Racing Team ve složení Broc Parkes, Iván Silva, Sheridan Morais a Max Neukirchner.

Seriál FIM Superstock World Cup má za sebou dva závody a na špici průběžného hodnocení je s 54 body tým Junior Team Suzuki LMS, který bude čelit ataku ze strany týmu Traqueur Louit Motos 33. Po dvaadvaceti bodech má na kontě třetí Starteam PAM-Racing, čtvrtý Tati Team Beaujolais a pátý AM Moto Racing Competition.

Úvodní tréninkové jízdy plus první kvalifikační tréninky včetně nočního tréninku s aktivními světlomety mají týmy na programu už dnes ve čtvrtek 17.září 2015. Pátek je ve znamení závěrečných kvalifikací a tudíž velmi důležitý z hlediska postavení na startovním roštu. Sobota je dnem startu čtyřiadvacetihodinového klání, který je na programu přesně v 15:00 hodin. Konec závodu a letošní sezony bude v neděli ve tři odpoledne.

Časomíra - ZDE

Časový harmonogram 79.ročníku Bol d’Or 24Hodin:

Čtvrtek, 17.září 2015

12:20 - 14:20 - Bol d’Or - Volný trénink

17:40 - 18:00 - Bol d’Or - Jezdec/modrá - Kvalifikační trénink

18:10 - 18:30 - Bol d’Or - Jezdec/bílá - Kvalifikační trénink

18:40 - 19:00 - Bol d’Or - Jezdec/červená - Kvalifikační trénink

19:10 - 19:30 - Bol d’Or - Jezdec/zelená - Kvalifikační trénink

21:30 - 22:30 - Bol d’Or - Noční volný trénink
 

Pátek, 18.září 2015

11:00 - 11:20 - Bol d’Or - Jezdec/modrá - Kvalifikační trénink

11:30 - 11:50 - Bol d’Or - Jezdec/bílá - Kvalifikační trénink

12:00 - 12:20 - Bol d’Or - Jezdec/červená - Kvalifikační trénink

12:30 - 12:50 - Bol d’Or - Jezdec/zelená - Kvalifikační trénink
 

Sobota, 19.září 2015

11:35 - 12:20 - WARM UP

15:00 - Start 79.ročníku Bol d’Or - TV Eurosport 2
 

Neděle, 20.září 2015

15:00 - Konec závodu

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist