Suzuka 8H – V kvalifikaci byli nejrychlejší jezdci tovární Yamahy

V pátek zahájili na okruhu v japonské Suzuce oficiální část programu 40.ročníku osmihodinového závodu. Dopoledne jeli jezdci volný trénink, pak následovaly dvě kvalifikace a vše skončí nočním tréninkem. V tréninku nastavil nejrychlejší čas tým MuSASHi RT HARC-PRO Honda, kvalifikace ale ovládl tým Yamaha Factory Racing Team. Kvalifikační jízdy určily desítku nejrychlejších, kteří budou v sobotním Top10 Trial bojovat o pole position na startu. Český tým EKO IVRacing BMW CSEU v sestavě s Karlem Hanikou, Martinem Choyem a Ladislavem Chmelíkem do závodu odstartuje pětatřicátý. V nočním tréninku zajel na první pozici Kawasaki Team Green, EKO IVRacing BMW CSEU byl šestnáctý!

Páteční program odstartoval volný trénink všech osmašedesátí týmů, které se chtějí probojovat na start jubilejního čtyřicátého ročníku osmihodinovky v Suzuce. Počasí všem ale zkřížilo plány, protože v Japonsku místy prší a časový program se tím dostal do skluzu. Nejrychleji zajeli v tréninku jezdci týmu MuSASHi RT HARC-PRO Honda, jejichž maximum na kolo je na hodnotě 2'09,731 sekundy. Do jedné sekundy se stačili vejít tým Moriwaki Motul Racing, Yamaha Factory Racing a F.C.C. TSR Honda. Pátý tým Kawasaki Team Green už ztrácí přes dvě sekundy.

Z týmů bojujících o světový titul zajel nejrychleji GMT94 Yamaha s osmým časem 2'12,315 sekundy a YART Yamaha Official EWC Team s devátým časem 2'13,074 sekundy. Dobře si vedli jezdci české stáje EKO IVRacing BMW CSEU, kteří jsou s časem 2'2'15,798 sekundy třiadvacátí. Lídr průběžného hodnocení Suzuki Endurance Racing Team je s maximem na 2'16,060 sekundy pětadvacátý v pořadí.

40.“Coca-Cola Zero” Suzuka 8hours - Volný trénink (Top15)
Pátek, 28.července 2017 - Suzuka, Japonsko

01 - MuSASHi RT HARC-PRO Honda – Honda CBR 1000RR SP2 – 2'09.731
02 - Moriwaki Motul Racing – Honda CBR 1000RR SP2 – + 0.806
03 - Yamaha Factory Racing Team – Yamaha YZF R1 – + 0.831
04 - F.C.C. TSR Honda – Honda CBR 1000RR SP2 – + 0.839
05 - Kawasaki Team Green – Kawasaki ZX-10RR – + 2.202
06 - SatuHATI Honda Team Asia – Honda CBR 1000RR SP2 – + 2.342
07 - Yoshimura Suzuki Motul Racing – Suzuki GSX-R 1000 – + 2.367
08 - GMT94 Yamaha – Yamaha YZF R1 – + 2.684
09 - YART Yamaha Official EWC Team – Yamaha YZF R1 – + 3.343
10 - Team Kagayama – Suzuki GSX-R 1000 – + 3.649
11 - Honda Dream Racing – Honda CBR 1000RR SP2 – + 3.967
12 - S-Pulse Dream Racing IAI – Suzuki GSX-R 1000 – + 4.014
13 - EVA RT Webike Trick Star – Kawasaki ZX-10R – + 4.552
14 - Ito Racing GMD & Redgriffin – Yamaha YZF R1 – + 4.630
15 - BMW Motorrad39 – BMW S1000RR – + 4.703
...
 

Po dopoledním volném tréninku následovala první kvalifikace, kterou tvořily tři samostatné části jezdců jednotlivých týmů. První jeli QP jezdci s modrou páskou na ruce. Nejrychlejším z nich byl tovární jezdec tří ladiček Katsuyuki Nakasuga (Yamaha Factory Racing Team), který maximum na kolo dostal jako jediný pod dvě minuty sedm sekund - 2'06,779 sekundy. Šest desetin ztratil druhý Dominique Aegerter (F.C.C. TSR Honda) a na sedmi desetinách je třetí Kazuma Watanabe (Kawasaki Team Green), čtvrtý Sylvain Guintoli (Yoshimura Suzuki Motul Racing) a pátý Takumi Takahashi (MuSASHi RT HARC-PRO Honda). Karel Hanika (EKO IVRacing BMW CSEU) zajel šestadvacátý čas 2'11,438 sekundy, což představuje ztrátu na prvního 4,659 sekundy.

Ve druhé části jeli jezdci se žlutou páskou. Znovu jako jediný překonal hranici dvou minut a sedmi sekund jezdec továrny tří ladiček Alex Lowes (Yamaha Factory Racing Team) s maximem na kolo 2'06,405 sekundy. V jedné sekundě byl pouze druhý Leon Haslam (Kawasaki Team Green), třetí v pořadí Randy De Puniet (F.C.C. TSR Honda) už ztrácí 1,284 sekundy. Do pátého místa zajel jezdec Suzuki Marcel Schrötter (S-Pulse Dream Racing IAI) a Kohta Nozane (YART Yamaha). Bulhar Martin Choy (EKO IVRacing BMW CSEU) byl s časem 2'14,385 sekundy sedmatřicátý.

V sekci označené červenou barvou zajel pod dvě minuty sedm sekund jako jediný jezdec Suzuki Takuya Tsuda (Yoshimura Suzuki Motul Racing), jehož maximum na kolo bylo na hodnotě 2'06,929 sekundy. Jediným jezdcem, který se vešel do jedné sekundy byl druhý Takaaki Nakagami (MuSASHi RT HARC-PRO Honda). Přes sekundu ztratil na prvního třetí jezdec v pořadí Michael van der Mark (Yamaha Factory Racing Team). Český závodník Ladislav Chmelík (EKO IVRacing BMW CSEU) nastavil své nejlepší kolo na hodnotu 2'14,939 sekundy a na prvního ztratil osm sekund.

Ve druhé kvalifikaci modré skupiny zajel na první místo Takumi Takahashi (MuSASHi RT HARC-PRO Honda) s časem 2'08,306 sekundy. Tři desetiny ztrácí druhý v pořadí Sylvain Guintoli (Yoshimura Suzuki Motul Racing) a třetí Kazuma Watanabe (Kawasaki Team Green). V jedné sekundě je čtvrtý Daijiro Hiura (Honda Suzuka Racing Team) a Raffaele De Rosa (BMW Motorrad39). Nejrychlejší z QP1 Katsuyuki Nakasuga (Yamaha Factory Racing Team) byl tentokrát s časem 2'09,373 sekundy šestý v pořadí. Karel Hanika (EKO IVRacing BMW CSEU) zajel 2'12,429 sekundy, což je čtyřiadvacátý čas a ztráta čtyř sekund. Za sebou má brněnský závodník třeba Da Costu z Honda Endurance Racing, ale také jezdce týmu Suzuki Endurance Racing.

Ve druhé kvalifikaci žlutých zajel nejrychleji Australan Jack Miller (MuSASHi RT HARC-PRO Honda) s maximem na 2'07,586 sekundy. Druhý Malajec Hafizh Syahrin (Team Kagayama) ztratil necelé půl sekundy, třetí Josh Brookes (Yoshimura Suzuki Motul Racing) byl o sedm desetin pomalejší. V jedné sekundě byl čtvrtý Alex Lowes (Yamaha Factory Racing Team) a pátý Leon Haslam (Kawasaki Team Green). Bulhar Martin Choy (EKO IVRacing BMW CSEU) zajel 2'15,666 sekundy a je čtyřicátý v pořadí s osmi sekundami ztráty na prvního.

Také v kvalifikaci jezdců s červeným označením dominoval jezdec Hondy Takaaki Nakagami (MuSASHi RT HARC-PRO Honda), který poslal maximum na hodnotu 2'07,522 sekundy a jako jediný zajel pod dvě minuty a osm sekund. Osm desetin ztratil druhý Michael van der Mark (Yamaha Factory Racing Team) a 1,2 sekundy už ztrácí Takuya Tsuda (Yoshimura Suzuki Motul Racing), jenž byl v první kvalifikaci nejrychlejší. Ladislav Chmelík (EKO IVRacing BMW CSEU) je s kolem 2'14,814 sekundy pětatřicátý a na prvního ztrácí 7,3 sekundy.

V případě závodu v Suzuce není kombinace časů obou kvalifikačních jízd konečná pro pořadí na startovním roštu, alespoň ne co se týče prvních deseti pozic. V sobotu je na programu samostatná část Top10 Trial, kde prvních deset týmů kombinace QP1+QP2 bojuje o nejlepší výchozí pozici a především o prestiž. Po dvou kvalifikacích je nejrychlejším týmem Yamaha Factory Racing Team s průměrem 2'07,116 sekundy. Na druhé pozici je Yoshimura Suzuki Motul Racing a třetí MuSASHi RT HARC-PRO Honda. Postup do Trial Top10 má také Kawasaki Team Green, F.C.C. TSR Honda, YART Yamaha, Team Kagayama, Moriwaki Motul Racing, Honda Suzuka Racing Team a Satu HATI. Honda Team Asia.

Tým GMT94 Yamaha startuje do závodu patnáctý a lídr šampionátu Suzuki Endurance Racing Team dvaadvacátý. Oba tyto týmy dělí v průběžném hodnocení jen jeden jediný bod. Česká stáj EKO IVRacing BMW CSEU je v kombinaci časů kvalifikačních jízd na pětatřicáté pozici.

40.“Coca-Cola Zero” Suzuka 8hours - QP1+QP2 (Kombinace Top15)
Pátek, 28.července 2017 - Suzuka, Japonsko
Suz17_QualifOverall.pdf

01 - Yamaha Factory Racing Team – Yamaha YZF R1 – 2'07.116
02 - Yoshimura Suzuki Motul Racing – Suzuki GSX-R 1000 – 2'07.523
03 - MuSASHi RT HARC-PRO Honda – Honda CBR 1000RR SP2 – 2'07.538
04 - Kawasaki Team Green – Kawasaki ZX-10RR – 2'07.867
05 - F.C.C. TSR Honda – Honda CBR 1000RR SP2 – 2'07.919
06 - YART Yamaha Official EWC Team – Yamaha YZF R1 – 2'08.176
07 - Team Kagayama – Suzuki GSX-R 1000 – 2'08.553
08 - Moriwaki Motul Racing – Honda CBR 1000RR SP2 – 2'08.796
09 - Honda Suzuka Racing Team – Honda CBR 1000RR – 2'08.984
10 – SatuHATI. Honda Team Asia – Honda CBR 1000RR SP2 – 2'09.295

11 - S-Pulse Dream Racing IAI – Suzuki GSX-R 1000 – 2'09.386
12 - Honda Dream Racing – Honda CBR 1000RR SP2 – 2'09.450
13 - BMW Motorrad39 – BMW S1000RR – 2'09.574
14 - Team SuP Dream Honda – Honda CBR 1000RR SP2 – 2'09.899
15 - GMT94 Yamaha – Yamaha YZF R1 – 2'09.950
...

Závěr pátečního programu v Suzuce byl v podobě nočního tréninku. Motocykly mají rozsvícené reflektory a je to zcela něco jiného než když jedou noční závod jezdci MotoGP v Kataru. Tím nejviditelnějším rozdílem je rozhodně tma, kterou dokáže rozříznout jen kužel ostrého světlometu, což je pak jízda, která vyžaduje od jezdců obrovskou dávku soustředění a pochopitelně znalosti okruhu. V těchto podmínkách nastavili nejrychlejší čas 2'07,703 sekundy jezdci týmu Kawasaki Team Green. Jezdci MuSASHi RT HARC-PRO Honda byli druzí a třetí čas patří týmu Yamaha Factory Racing Team, jenž ztratil osm desetin a je poslední v jedné sekundě na Kawasaki. Výborně si vedli jezdci české stáje EKO IVRacing BMW CSEU, protože ti obsadili s časem 2'11,141 sekundy šestnáctou pozici ve výsledkové listině!

40.“Coca-Cola Zero” Suzuka 8hours – Noční trénink
Pátek, 28.července 2017 - Suzuka, Japonsko
Suz17_NightPractices.pdf

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 1 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 0.5 Kč
Honza01 přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist