Suzuka 8H – Hattrick slaví Yamaha Factory Racing, světový titul GMT94 Yamaha

Do jubilejního čtyřicátého ročníku osmihodinovky v Suzuce odstartoval z první pozice tým Yamaha Factory Racing, druzí Yoshimura Suzuki Motul Racing a třetí Kawasaki Team Green. O titul světového šampiona bojuje tým YART Yamaha, GMT94 Yamaha a Suzuki Endurance Racing Team. Český tým EKO IVRacing BMW CSEU odstartoval pětatřicátý, cílem projeli na sedmačtyřicátém místě. Závod vyhrál tovární tým Yamaha Factory Racing Team, který v Suzuce dosáhl hattricku. Titul mistra světa slaví GMT94 Yamaha.

Suzuka 8H – Hattrick slaví Yamaha Factory Racing, světový titul GMT94 Yamaha

Závod odstartovali ve 4:30 hodin středoevropského času a po úvodním kole vedl tým #634 MuSASHi RT HARC-PRO Honda před #11 Kawasaki Team Green a vítězem Top10 Trial #21 Yamaha Factory Racing Team. Spadl Japonec Tsuda, takže pro tým #12 Yoshimura Suzuki Motul Racing podstatná komplikace. Počasí nebylo ideální, místy pršelo a to si vyžádalo také na úvod závodu poměrně dost pádů. Havaroval motocykl s číslem #39 BMW Motorrad39 v jehož sedle seděl Ital Raffaele De Rosa, který se vrátil do boxů, kde se začalo intenzivně opravovat. Přibližně po hodině De Rosa spadl znovu a na dráhu vyjel poprvé Safety Car. Stalo se tak v momentě, kdy z první pozice zajel do boxů k první zastávce motocykl #21 Yamaha Factory Racing Team (Nakasuga) a na dráze zůstala Honda v barvách MuSASHi RT HARC-PRO (Takahashi). Po hodině jel na první pozici Jack Miller s Hondou MuSASHi RT HARC-PRO. Na druhé pozici byl Alex Lowes s R1 Yamaha Factory Racing Team, třetí prozatím bez zastávky Leon Haslam s Kawasaki Team Green stejně jako čtvrtý Dominique Aegerter s motocyklem #5 F.C.C. TSR Honda. První pětici uzavíral tým Moriwaki Motul Racing s Hondou, kterou řídil Ryuichi Kiyonari. Český tým EKO IVRacing BMW CSEU figuroval na sedmapadesáté pozici, což byla dle jejich startovní pozice výrazná ztráta.

Druhá hodina nezačala dobře pro jezdce permanentního týmu #111 Honda Endurance Racing, protože Julian Da Costa dostal po zajetí Safety Caru na studených pneumatikách highsider, havaroval a musel dojet pomalu do boxů, kde mechanici stroj CBR1000RR SP2 opravili. Technika zkomplikovala situaci jednomu z favorizovaných týmů #19 Moriwaki Motul Racing, jenž po zastávce v boxech nedokázali nahodit motor. Když na dráhu vyjel Francouz Sylvain Guintoli s GSX-R 1000 Yoshimura Suzuki Motul Racing, patřila mu pětapadesátá pozice. V závěru druhé hodiny závodu docházelo k zajetí jezdců do boxů, kde byly na programu druhé zastávky a výměny jezdců. První Alex Lowes dokázal najet náskok necelých pěti sekund, takže #21 Yamaha Factory Racing Team do třetí hodiny závodu vstupoval s určitou výhodou. Na druhé pozici byl tým #634 MuSASHi RT HARC-PRO Honda a třetí jel Randy De Puniet s #5 F.C.C. TSR Honda. Velmi dobře si vedl rakouský tým #7 YART Yamaha, jemuž patřila sedmá pozice. V bitvě o mistrovský titul prozatím vedl tým #94 GMT94 Yamaha, jemuž patřila čtrnáctá pozice, takže by slavil celkové vítězství se 140 body, #1 Suzuki Endurance Racing byl po dvou hodinách na jednadvacáté pozici. Tým #52 EKO IVRacing BMW CSEU se posunul na 43.místo.

Třetí hodina závodu se stala osudnou pro tým #19 Moriwaki Motul Racing, protože z desáté pozice havaroval domácí závodník Ryuichi Kiyonar. Už se zdálo, že závod pro ně skončil, ale Japonec nakonec dostal motorku zpátky do boxů, třebaže naděje na vítězství tím vzaly za své. Problémy řešili u #111 Honda Endurance Racing, kde měnili přední světlomet poškozený při předchozím pádu. V boxech také skončila Suzuki lídra šampionátu EWC #1 Suzuki Endurance Racing, protože došlo k pádu jejich nové posily Japonce Hamahary a to byla voda na mlýn týmu GMT94 Yamaha, protože Francouzi byli momentálně v pozici vedoucí k celkovému vítězství v MS vytrvalostních závodů motocyklů. Jenže pak si Ředitelství závodu k sobě povolalo manažera týmu a bylo otázkou, co se bude dít, protože tam později zamířil i manažer stáje SERT. Vedl tým #21 Yamaha Factory Racing Team, druhý byl #634 MuSASHi RT HARC-PRO Honda, třetí #5 F.C.C. TSR Honda, čtvrtý #11 Kawasaki Team Green a pátý #71 Team Kagayama. Přibližně dvacet minut před třetími zastávkami havaroval Takaaki Nakagami, jezdec Hondy MuSASHi RT HARC-PRO, jemuž v tu chvíli patřila druhá pozice v závodu. Japonec motorku dostal zpátky do boxů, kde mechanici začali opravovat. Poškození na první pohled nebyla velká, ale znamenalo to propad na čtvrtou pozici. Další rána pro tým Hondy #111 Honda Endurance Racing, Julien Da Costa už do závodu nezasáhne potom, co dnes havaroval a lékaři mu další pokračování zakázali.

V úvodu čtvrté hodiny závodu měly plný počet 80 kol jen tři týmy – vedoucí #21 Yamaha Factory Racing Team, druhý #5 F.C.C. TSR Honda a třetí #11 Kawasaki Team Green. Zatímco Yamaha měla náskok kolem minuty a půl, bitva se očekávala o druhou pozici mezi Dominiquem Aegerterem a Leonem Haslamem. Otázkou bylo, zda to jmenovaní stihnou ještě před třetí zastávkou v boxech, každopádně pokud ne, budou v tom pokračovat jejich týmoví kolegové. Kolo ztráceli čtvrtí #634 MuSASHi RT HARC-PRO Honda, pátí #71 Team Kagayama, šestí #7 YART Yamaha a sedmí #25 Honda Suzuka Racing Team. Potom co spadl Gregg Black byli blízko odstoupení ze závodu #104 Honda Dream Racing. Jezdec české stáje #52 EKO IVRacing BMW CSEU Ladislav Chmelík zastavil kvůli poruše a musel motorku tlačit, aby ji mohli opravit a poslat zpátky na trať. Těsně před polovinou závodu probíhala nádherná bitva o druhou pozici mezi Randy De Punietem (F.C.C. TSR Honda) a Kazuma Watanabe, který se v jednu chvíli před Francouze dostal, ale nezůstal tam dlouho.

Druhou polovinu závodu odstartoval na vedoucí pozici tým #21 Yamaha Factory Racing Team, jemuž šlo o zisk třetího vítězství v řadě a tím pádem status nejúspěšnějšího týmu tří ladiček v prestižní osmihodinovce. V sedle tovární R1 jel Alex Lowes, díky němuž tým získal potřebný náskok po jeho prvním výjezdu. Na druhé pozici pokračoval #5 F.C.C. TSR Honda, který měl osm sekund náskoku na třetí #11 Kawasaki Team Green. Ztrátu snižoval čtvrtý tým v pořadí #634 MuSASHi RT HARC-PRO Honda, pátý jel #7 YART Yamaha, šestý #71 Team Kagayama, sedmý #25 Honda Suzuka Racing Team, osmý jel #104 Honda Dream Racing, devátý #22 SatuHATI Honda Team Asia a první desítku uzavíral tým #03 MotoMap Supply FutureAccess. Tým #94 GMT94 Yamaha pokračoval na dvanácté pozici a čtyři hodiny je dělily od zisku světového titulu. Prozatím lídr průběžného hodnocení FIM EWC #1 Suzuki Endurance Racing byl šestadvacátý. Český tým #52 EKO IVRacing BMW CSEU jel šestapadesátý. Krátce před koncem páté hodiny závodu znovu bojovali o druhé místo jezdci týmů #11 Kawasaki Team Green (Leon Haslam) a #5 F.C.C. TSR Honda (Dominique Aegerter).

V úvodní části šesté hodiny závodu v Suzuce vedl tým #21 Yamaha Factory Racing Team, druhým týmem v pořadí byl #5 F.C.C. TSR Honda a na třetí pozici už figurovala stáj #634 MuSASHi RT HARC-PRO Honda, jenž po pádu Nakagamiho z úvodní části stahovali ztrátu mílovými kroky. Jenže pak došlo pravděpodobně k poruše spojky a oprava v boxech je vyřadila ze hry o stupně vítězů. V souboji s Aegerterem ( F.C.C. TSR Honda) chyboval Leon Haslam, takže jeho tým #11 Kawasaki Team Green byl v této chvíli čtvrtý. Páté místo držel rakouský #7 YART Yamaha. V sedle GSX1000R #12 Yoshimura Suzuki Motul Racing jel Sylvain Guintoli a Francouz figuroval na jedenáctém místě. Dvě a půl hodiny před koncem závodu měl šest zastávek v boxech tým #634 MuSASHi RT HARC-PRO Honda, na pěti byli týmy #21 Yamaha Factory Racing a #11 Kawasaki Team Green a jen čtyřikrát zatím zastavovali jezdci týmu #5 F.C.C. TSR Honda, který jel druhý. Znovu byli Ředitelstvím závodu povoláni manažeři týmů #94 GMT94 Yamaha a #1 Suzuki Endurance Racing. Pravděpodobně se tam jedná o řešení podaného protestu, ale bližší informace nebyly zatím slyšet.

Dvě hodiny před koncem osmihodinovky vedl tým #21 Yamaha Factory Racing Team a po zastávce v boxech na dráhu vyrazil Japonec Katsuyuki Nakasuga. Na druhé pozici pokračoval s Randy De Punietem tým #5 F.C.C. TSR Honda, třetí jel Kazuma Watanabe v sedle ZX-10RR v barvách #11 Kawasaki Team Green. Na čtvrtém místě byl tým #634 MuSASHi RT HARC-PRO Honda, první pětici uzavíral tým #7 YART Yamaha. Česká stáj #52 EKO IVRacing BMW CSEU figurovala na osmačtyřicáté pozici. Komplikace nastaly pro tým #94 GMT94 Yamaha, který dostal penalizaci 30 sekund za předjíždění pod žlutou vlajkou. Tím se vysvětlilo proč musel manažer stáje dvakrát k Ředitelství závodu. Francouzi byli na deváté pozici a v cestě za titulem je mohl zastavit pouze tým Suzuki Endurance Racing, který byl ale devatenáctý. Prohřešku se dopustil Mike Di Meglio, ale šéf stáje GMT94 byl přesvědčen, že v daném úseku jeho jezdec nemohl vyvěšení žluté vlajky vidět. Po návratu na trať jeli desátí.

Do poslední hodiny závodu zůstávalo pořadí na prvních příčkách stejné. Po šesti zastávkách v boxech měl vedoucí #21 Yamaha Factory Racing Team, druhý #5 F.C.C. TSR Honda a třetí #11 Kawasaki Team Green. U Kawasaki absolvuje Leon Haslam double stint, protože zajel do boxů, nechal si vyměnit gumy, doplnit palivo a vyrazil zpátky na trať. Sedmkrát zastavili v boxech #634 MuSASHi RT HARC-PRO Honda a poosmé přesně hodinu před koncem, když došlo k defektu zadní pneumatiky. Doplnili palivo a na posledních pětapadesát minut naskočil Jack Miller. Do boxů musela také R1 stáje #7 YART Yamaha, protože nastal problém u zadního kola a pravděpodobně se znovu jednalo, podobně jak na Slovakia Ringu, o zničený napínák hnacího řetězu. Tým z Rakouska se vrátil zpátky na pátou pozici, ale pak museli do boxů znovu a tato ztráta již znamenala propad na sedmou pozici.

Šestatřicet minut před koncem závodu musel na dráhu Safety Car, protože havaroval jezdec týmu Team de “Light, který zůstal ležet a musela k němu sanita rychlé zdravotní pomoci. Karty byly rozdány, ale situace se nyní změnila, závodní pole se sjelo a poslední půlhodiny slibovalo napínavou podívanou. A skutečně o pořádný rozruch se postaral Randy De Puniet, protože mu začalo hořet pod motorem jeho CBR 1000RR SP2 v barvách F.C.C. TSR Honda. Francouz dokonce uviděl černou vlajku s oranžovým terčem, a zamířil do boxů, kde se na něho vrhli všichni včetně jeho přítelkyně. Hořet přestalo a De Puniet vyrazil zpátky na trať.

Patnáct minut před koncem zamířila R1 týmu GMT94 Yamaha do boxů, kde doplnili palivo a David Checa vyrazil dokončit závod, který pro tým může znamenat zisk mistrovského titulu. Stačí jen bodovat před týmem Suzuki Endurance Racing Team. Na první pozici jela tovární R1 týmu #21 Yamaha Factory Racing Team s Alexem Lowesem, takže tři ladičky měly našlápnuto k velké slávě.

Třetí vítězství v řadě, potřetí po startu z pole position, slaví tým #21 Yamaha Factory Racing Team, což je skvělý úspěch tří ladiček, který v Suzuce není jediným, protože tým #94 GMT94 Yamaha získává titul mistrů světa. Na druhé pozici závod v Suzuce dokončil tým #11 Kawasaki Team Green, třetí místo patří #5 F.C.C. TSR Honda. Česká stáj #52 EKO IVRacing BMW CSEU dokončila závod na 47.místě.

40.“Coca-Cola Zero” Suzuka 8hours – Závod
Neděle, 30.července 2017 - Suzuka, Japonsko

Suz17_ProvisionalResults.pdf

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 3.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist