Stoner měl mechanický problém s plynem, potvrdila HRC

Australan Casey Stoner jel o víkendu prestižní vytrvalostní závod v japonské Suzuce. Do sedla Hondy CBR1000RR se posadil jako druhý v pořadí, ale po přibližně deseti minutách havaroval, když do jedné ze zatáček najel zvlášť rychle, spadl a prolétl bezpečnostními bariérami, což mělo za následek zlomeninu kosti v kotníku, lopatky, kompletní zničení stroje a odstoupení týmu po necelých dvou hodinách závodu.

Tým MuSASHi RT HARC-PRO, vítěz posledních dvou ročníků 8Hodin Suzuka, dostal svůj motocykl zpátky do boxů až po skončení závodu a společně s techniky HRC na něm provedli předběžnou analýzu, aby zjistili proč k nehodě došlo. Australan Casey Stoner těsně po nehodě hovořil o zaseknutém plynu, což data potvrdila, když bylo zjištěno otevření plynu o šestadvacet stupňů. Detailnější analýzu měli provést až technici v centrále HRC.

Výsledky této analýzy jsou již známy, protože je ve středu Honda Racing Corporation presentovala prostřednictvím tiskové zprávy. V ní potvrdila mechanickou závadu plynu v souvislosti s ovládáním škrtící klapky. Ovládání plynu je v případě továrních motocyklů HRC pro vytrvalostní soutěže jiné než u standardního plynu používaného na klasické silniční verzi Hondy CBR1000RR.

Nikdy předtím k žádné podobné poruše nedošlo, přesto HRC ukončí použití této specifikace a pro motocykly vytrvalostní soutěže navrhne novou. Závěrem se společnost HRC Casey Stonerovi omluvila a poděkovali mu za jeho úsilí spojené s podnikem 8Hodin Suzuka.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist