Osmihodinovku v Oscherslebenu vyhrála GMT94 Yamaha

Jen osmnáct sekund dělilo v cíli osmihodinového závodu dva týmy, které jsou zároveň na prvních dvou místech průběžného hodnocení světového šampionátu. Vyhrál tým GMT Yamaha ve složení David Checa, Kenny Foray a Mathieu Gines. Na druhém místě závod dokončil vedoucí tým vytrvalostního šampionátu Suzuki Endurance Racing Team (SERT), třetí končil tým Monster Energy Yamaha – YART.

Okamžitě po startu to bylo o souboji předních týmů tabulky, ale až do konce osmihodinového klání si udrželi minimální rozestup pouze jezdci dvou stájí GMT94 Yamaha a Suzuki Endurance Racing Team s jezdci Vincentem Philippem, Anthony Delhalle a Etienne Masson. Vlastně až do konce nebylo jasné, kdo vyhraje, protože sebemenší chyba by znamenala změnu pozic. Nakonec to byli jezdci Yamahy, kteří vyhráli a v průběžném hodnocení jim patří druhé místo. „Bylo mimořádné závod dokončit tak blízko našich soupeřů. Byl to skutečně velmi intenzivní závod,“ uvedl Kenny Foray.

První pozici v průběžném hodnocení MS si druhým místem v závodu udrželi jezdci týmu Suzuki Endurance Racing. V Oscherslebenu tak udělali významný krok k zisku titulu. Nyní mají celkem 110 bodů a od GMT94 Yamahy je dělí třiadvacet bodů, což ale není náskok, který by jim už teď zaručoval zisk celkového vítězství.

„Víme o motorce GMT94, že je velmi rychlá na okruhu a my jsme zase hodně rychlí při zastávkách v boxech, takže se to vyrovná,“ uvedl Vincent Philippe. „Výjezd Safety caru nám to dost zkomplikoval, ale nakonec jsme předvedli dobrý boj. Vzhledem k různým nehodám a technickým problémům, kterým musely týmy čelit, můžeme být s tímto výsledkem jen spokojení.“

Na vítěze kvalifikace tým Monster Energy Yamaha – YART nakonec zůstala třetí příčka. Pro rakouský tým nejlepší výsledek sezony a první řádná porce bodů do průběžného hodnocení, kde jim teď patří čtyřiatřicet bodů. V sedle Yamahy YZF R1 startovala trojice Broc Parkes, Ivan Silva a Sheridan Morais. „V úvodní fázi závodu jsme trošku ztratili kvůli problému s elektronikou a pak byl i menší pád,“ prozradil Ivan Silva. „Ale nepřišli jsme tím o moc času. Všichni tři jsme jezdili na stejné úrovni a to je příjemné být součástí tak homogenního týmu.“

Nejlepším týmem kategorie Superstock byl čtvrtý Junior Team LMS Suzuki s jezdci Baptiste Guittetem, Greggem Blackem a Romainem Maitrem. Jezdci Suzuki sváděli bitvu o vítězství ve své kategorii s domácím týmem Völpker NRT 48 & Penz13 by Schubert Motors, ale ten po pádu Marco Neckvasila o naději vyhrát přišel.

První pětici uzavírá loňský vítěz osmihodinovky tým Honda Racing. Jezdce Juliena Da Costu, Sebastina Gimberta a Freddy Foraye pronásledovaly problémy s palivem, mechanický problém s řetězem a také menší pád, který zaznamenal Da Costa. Mechanické problémy měli také u BMW Motorrad France Team Penz13. Com. Šampion IDM Markus Reiterberger odjel úvodní hodinu závodu na špici závodního pole, ale pak přišly problémy se spojkou a tovární BMW také musela tankovat častěji než jejich soupeři, takže z toho bylo šesté místo. Závod nedokončil jeden z favoritů SRC Kawasaki, jenž musel odstoupit z druhé pozice potom, co jim v hlavě motoru praskl ventil.

Velmi dobře si vedl slovenský tým Maco Racing s jezdci Gianluco Vizziello, Marko Jerman a Anthony Dos Santos. Do závodu startovali desátí a po osmi hodinách jim patřila osmá příčka, což je určitě umístění, které všem v týmu udělalo radost a posunulo jejich očekávání o další stupeň výš.

Poslední závod světového seriálu Mistrovství světa vytrvalostních závodů motocyklů je na programu 19. a 20. září 2015. Čtyřiadvacetihodinovka Bol d’Or na okruhu Paul Ricard v Castellet.

Výsledky závodu - 8H Oschersleben.pdf

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist