Naděje umírá poslední…

Tomáš Mikšovský po dlouhé závodní pauze zažívá hektická dny, minulý týden absolvoval závod 24 hodin Le Mans, tento týden nastoupí v holandském Assenu k závodu Mistrovství světa supersport a jíž příští týden odcestuje k druhému závodu Mistrovství světa Endurance, který se tentokrát jede ve španělském Albacete.

Závod 24 hodin Le Mans prověřil sílu nymburského závodníka, ale také souhru s novým týmem. I když tým Maco Moto Racing provázela během francouzského závodu smůla s přehříváním motocyklu Yamaha YZF R1, dokázal Tomáš Mikšovský společně se svými kolegy Angličanem Rowleym a Belgičanem Verbovenem dokončit závod, do nějž bylo přihlášeno celkem 67 týmů, na 25. místě celkového pořadí.
Po krátkém odpočinku se již dnes Tommy vydal na cestu do Holandska, kde se připojí k týmu Intermoto Czech. S tímto královéhradeckým týmem nastoupí do pátého závodu Mistrovství světa supersport. Tomáš Mikšovský tak nahradí zraněného Francouze Mathieu Lagriveho, který za tento tým startuje. Mathieu sice ještě v neděli dojel v Le Mans na druhém místě, nicméně zranění z havárie v závodě supersportů ve Valencii ho vyřadí ze startovní listiny assenského podniku.
Hned po závodě v Assenu se Tomáš Mikšovský přesune do španělského Albacete, kde ho již ve čtvrtek následujícího týdne čekají tréninky a kvalifikace na druhý závod Mistrovství světa endurance. Pro mladého jezdce je tak začátek sezóny opravdovým testem jeho fyzické přípravy, na které ovšem Tommy celou zimu tvrdě pracoval.
Tomáš Mikšovský
„Po tomto závodě mám velice smíšené pocity. Každopádně jsem nesmírně šťastný, že celý tým dokončil tento náročný závod. Již před startem jsme se postavili před první technický problém. Vysoká teplota vody v motoru nám řekla stop a výjezd do prvních kol závodu jsme absolvovali z boxů a se ztrátou jednoho kola. Jel jsem jako třetí, když naše pozice byla hluboko v poli. Snažil jsem se proto udělat maximum, abych tým dostal trochu výš. Moji kolegové byli svými výsledky zřejmě zaskočeni, když se nedostali ani na svůj loňský čas. Bohužel to byla největší příčina lepšího umístění. Z mé strany to nebyl nejlepší výkon a proto se již těším do Albacete, kde bych chtěl vylepšit nejen já, ale všichni členové týmu, pozici v naší kategorii Superproduction, ale i pozici v celkové klasifikaci. Noční jízda mě bavila ze všeho nejvíc, moc jsem si to užíval. Zajížděl jsem časy o vteřinu horší než ve dne a měl jsem dobrý pocit z jízdy. Samotný závěr závodu byl pro mne velmi náročný, když jsem jel hodinu a půl na jeden zátah s jedním pit stopem. Ale po odmávnutí jsem si mohl již oddychnout a vychutnat tak čestné poslední kolo. Během závodu jsme měli ještě pár komplikací s chlazením motocyklu a tak každý tajně doufal v dokončený závod, což se nám nakonec splnilo. Na příští závod odstraníme všechny, během závodu, zjištěné nedostatky a pokusíme se zamířit k lepšímu cíli. Tento závod byl taky takový test mé fyzické přípravy a řekl bych, že jsem to zvládl celkem dobře. Ujistil jsem se tím, že fyzická příprava před Le Mans nebyla zanedbaná. I když bez Luigiho masáží bych to těžce vstřebával. Výsledkem toho byly stabilně zajížděné časy po celou hodinu jízdy. Akorát po ukončení závodu a třech dnech mám stále necitlivé konce prstů pravé ruky. Doufám, že se to dá v nejbližší době do pořádku, protože již tento víkend mě čeká závod v holandském Assenu s týmem Intermoto ve třídě supersport a hned poté 8 nočních hodin v Albacete . Samozřejmě bych chtěl poděkovat sponzorům, fandům za podporu a hlavně celému týmu za velké odhodlání během závodu, protože poprvé v životě jsem poznal co je to vůbec 24 hodin ať už v Le Mans či někde jinde. Tady se opravdu dá říci, že naděje umírá jako poslední.“

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist