MS Endurance v Albacete

Minulý víkend se konal druhý podnik mistrovství světa Endurance ve španělském Albacete. Stejně jako v Le Mans se podařilo našemu Tomáši Mikšovskému v tomto závodě zabodovat.

Start ve zmoklém Albacete

Stejně jako ve Francii se i ve Španělsku podařilo vyhrát týmu Suzuki Endurance Racing Team, tentokrát to byl však tým ve složení Vincent Philippe, Julien DaCosta a Gillaume Dietrich, která za šest hodin zvládla 177 okruhů. O dvě kola méně měla posádka týmu Suzuki Catalana a Bolliger Team Switzerland (Kawasaki). Po neúspěchu v Le Mans si spravil chuť tým Maco Moto Racing, který skončil šestý. Tomáš Mikšovský, který opět jel v německém týmu RMT 21 Racing skončil na místě desátém, takže si připsal další cenné body do světového šampionátu. V prozatímním pořadí je „jeho“ tým na vynikajícím pátém místě v prestižní třídě Formula EWC.

Motocykl Suzuki GSXR 1000 vítězného týmu SERT

O tom, že tento závod rozhodně nebyl z těch jednoduchých, svědčí Tommyho komentář:


„Na tento závod jsem se moc těšil, bohužel s výsledkem nemůžu být spokojený, i když jsme udělali vše, co jsme mohli. Od čtvrtka nás neustále doprovázel déšť. Měli jsme problémy se stabilitou motocyklu při tvrdém brzdění, motorka nedržela stopu na výjezdech. No, prostě se nám tyto problémy nepodařilo včas odstranit. Nebylo na to taky dostatek času, trénovat se začalo až v pátek a v sobotu večer už se závodilo. Proto časy v druhé kvalifikaci, kdy byla trať skoro suchá nebyly nikterak oslnivé a průměr časů zajistil 14tou startovní pozici. Počasí si z nás všech dělalo „dobrej den“, ale bylo jisté, že se samotný závod pojede na vodě. Tento závod bych zařadil k těm nejtěžším. Zima, vítr, silný déšť po celou dobu závodu, to byly hlavní charakteristiky šestihodinovky v Albacete. Startoval Lozano. Po půl hodině závodu vyjel na trať safety car, neboť byl olej na trati. Všichni jezdci kroužili cca 30min. za safety carem. Takže první runda našeho týmu trvala 2hodiny. Jako druhý jsem byl připraven já oblečen do nepromokavé pláštěnky, kterou jsem neměl šanci vyzkoušet ve warm upu, protože se na mě nedostalo a to byl taky kámen úrazu. Když jsem skočil na motorku, nastartoval a vyjel směrem k výjezdu z boxu, zjistil jsem že v těch nepromokavých kalhotách nemůžu absolutně jet. Zadek mi ze sedačky sklouzával i na rovině. V průběhu prvního kola jsem se snažil pláštěnku ze sebe strhnout, ale to nebylo možné. Musel jsem opět do boxu, kde mi ji přímo odřezali z kombošky. Bylo to i dost komické. Po vyjetí jsem se dostával do tempa, ale jízdu ztěžovaly obrovské kaluže, ve kterých neměly šanci obstát žádné pneumatiky. Ale jízdu v „rybníku“ jsem si vychutnával. Po hodině a cca 45minutách jsem předal motocykl Mattimu, bohužel hned v prvním nebo druhém kole havaroval. Ztratili jsme několik drahocenných minut výměnou světel, které po pádu nefungovaly. Poslední půlhodinu dojížděl opět Luego a tým tak skončil na 10místě v bodování EWC. V těchto náročných podmínkách můžeme být rádi, že jsme zůstali v sedle až do samotného cíle. V průběžném pořadí mistrovství světa endurance je tým RMT na skvělém pátém místě s 21body a to je slušný výsledek.“

Za Suzuki týmu SERT je Honda "Tommyho" mančaftu RMT 21 Racing

Výsledky 6 Hours Albacete Formula EWC

1. SUZUKI ENDURANCE RACING TEAM 1 FRA SUZUKI GSX-R 1000
2. SUZUKI CATALANA ESP SUZUKI GSX-R 1000
3. BOLLIGER TEAM SWITZERLAND SUI KAWASAKI ZX10-R
4. YAMAHA AUSTRIA RACING TEAM AUT YAMAHA R1
5. ENDURANCE MOTO 38 FRA YAMAHA R1
6. MACO MOTO RACING SVK YAMAHA R1
7. TEAM KAWASAKI FRANCE FRA KAWASAZKI ZX10R
8. RT RACING TEAM MOTOVIRUS ITA SUZUKI GSX-R 1000
9. YMES FOLCH ENDURANCE ESP YAMAHA R1
10. RMT 21 RACING TEAM GER HONDA 1000 CBR
11. ENDURANCE MOTO 74 FRA YAMAHA R1
12. MCS RACING ITA SUZUKI GSX-R 1000
13. CD ZONA ROJA ESP YAMAHA R1

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist