Michal Filla: Vytrvalostní světová premiéra

O víkendu si Michal Filla odbyl svou premiéru při závodech Mistrovství světa Endurance. Trochu netradičně a především kvůli klimatickým podmínkám ve Francii byl závod 24 hodin Bol D´Or přesunut z podzimu na jaro a tak mohl Michal začít rovnou v mece vytrvalostních motocyklových závodů na okruhu v Magny Cours.

Michal Filla: Vytrvalostní světová premiéra
Do vytrvalostního MS naskočil coby stálý jezdec týmu VAN ZON BOENIG MOTORSPORTSCHOOL, který vlastní a šéfuje známý německý závodník Rico Penzkofer, kterého jistě znáte nejen z jeho působení na Hořických zatáčkách. Tým se ve Francii představil ve složení Michal Filla, Werner Daemen a Matti Seidel.

Michal Filla k tomu řekl: “Kvalifikace vyšly skvěle, jezdili jsme dost rychle, motorku se nám podařilo nastavit opravdu dobře, ani jeden z nás si nemohl na nastavení stěžovat. Dlouho se řešilo, kdo bude startovat, chvíli jsme to měl být i já. Nakonec padla volba na Mattiho, má zkušenosti a tak byl pasován do role startéra. Já se do toho nehrnul a Werner, aby se svojí výškou vyskočil na motorku ,potřebuje trampolínu, a ta by se na grid nevešla." Debutující český závodník pokračoval: "Matti po startu trochu ztrácel a tak jsme prvně střídali dvaadvacátí, pak jsem prvně vyrazil já, předával jsem na 11. pozici, musím říct, že po prvním střídání jsem pořadí přestal sledovat. Po nějakých čtyřech hodinách nám poprvé prasknul výfuk, měnila se rozžhavená spojka za svody, což byla záležitost na čtyři kola. Samozřejmě jsme to nevzdávali, s Wernerem jsme jezdili hodně rychlé časy. Bral jsem těch 50 minut spíš jako závod na 28 kol a tak jsem jel na plno. Jako při krátkém závodě. S tím, jak přišla tma, odešlo nejen slunce ale i Matti, nebylo mu dobře a tak jsme jeli nočních šest hodin závodu jen ve dvou. Jeli jsme dvouhodinovky, každý jsme si střihli vždycky dvě nádrže. Nad ránem se Matti mohl zapojit zpět a tak se zase pokračovalo ve třech. Řeknu vám, že byla dost kosa, no ale vidina cíle nás hnala dál. V noci jsem jezdil časy asi o půlvteřinu horší než ve dne a držel, což mě fakt potěšilo. Jezdili jsme s Wernerem stejné časy a to nás táhlo kupředu, jak jsme se postupně dostávali polem výš dávalo nám to sílu pevně svírat řidítka. Ovšem problém praskání výfuku se ještě čtyřikrát opakoval a tak jsme díky tomu ztratili dalších dvanáct kol. Poslední prasklinu už mechanici neřešili, to už muselo poslední dvě hoďky vydržet. Poslední hodiny od nedělního dopoledne už jsme na to byli zase jen dva, protože jsme museli dohánět ztrátu. Mattimu tenhle víkend bohužel nějak zdravotně nevyšel. Předposlední jízdu jsem trochu natáhl, jel jsem nádrž až do nulové rezervy, aby Werner dojel do cíle a nevyšla nám zastávka do posledních minut. Klaplo nám to, Werner projel cílem s kuckající motorkou na výpary v nádrži o tři vteřiny před čtvrtým týmem v hodnocení superstock. Byl to ve finiši opravdu mazec protože ač jsme se třásli o bednu, na druhý flek nám scházely čtyři vteřiny. Když jsem v té čtyřiadvacáté hodině naposledy dojel do boxů, byl jsem smutný, vypadalo to, že ač jsme nejrychlejší, tak bedna nebude, naštěstí i konkurenci ještě čekal pitstop a tak to klaplo. Byla to moje první zkušenost se světovým endurance, všichni mi říkali, že je hlavní dojet, ale po tom co jsme do toho dali jsem byl z té bedny v Superstocích opravdu dojatý. Celý tým byl moc spokojený, šéf Rico Penzkofer zářil na všechny strany, BMW fungovalo perfektně a díky skvělé práci všech v týmu jsme to nakonec dokázali doválčit až na bednu."
Jaké jsou pocity po prvním světovém závodě?
"Místo avizovaných devíti jízd v závodě jsem jich jel jedenáct, taky jsem jednou seděl na motorce místo 50minut dvě hodiny, což jsou pro mě opravdu zážitky dosud nepoznané. Někteří tam jedou fakt rychle, to se mi líbí. Snažil jsem se jet každou jízdu na maximum a dařilo se, tak jsem byl taky spokojený."
Co tě nemile překvapilo?
"Trochu mi vadilo, když v noci fanoušci pálili gumy,ten kemp u trati to je síla, to byl nad okruhem pořád dým. Když to zavanulo na trať nebylo, moc vidět, pálily mě oči, bylo to něco co asi člověk jinde nezažije."
Co tě překvapilo mile?

"Atmosféra týmu, jedna velká parta lidí, kteří se snaží udělat maximum pro co nejlepší výsledek, skvělá atmosféra v celém paddocku. A taky Werner Daemen je to výborný jezdec a skvěle se s ním spolupracuje."
Ponaučení pro další závody?
"Mám strach z deště, to si při tom vytrvalostním závodě nedokážu představit."

Kategorie – SUPERSTOCK

1.T MOTORS EVENTS BO / GINES - BOCQUET - HUMEAU / SUZUKI GSX-R (779kol) 24:01:00.790
2.ATOMIC MOTOSPORT / MUTEAU - LALEVEE - LUSSIANA / SUZUKI GSX-R (776) 24:00:57.462
3.VAN ZON BOENIG/ FILLA - DAEMEN - SEIDEL / BMW S1000 RR / (776) 24:01:02.032
4.MCP STARTEAM 67 / LUCAS - PRULHIERE - KELLER / SUZUKI GSX-R (776) 24:01:05.285
5.MACCIO RACING / DUMAIN - MAURIN - MOREIRA / KAWASAKI ZX10R (774) 24:01:06.844

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist