EWC – 24H závod Bol d’Or vyhrál tým SERT, čtvrtý je slovenský Maco Racing

Úvod sezony 2016/2017 ve vytrvalostním mistrovství světa silničních motocyklů patřil 80.ročníku Bol d’Or, závodu na 24 hodin, který důkladně prověřil kvality týmů a rozhodně nikoho nešetřil. S obrovským náskokem téměř deseti kol vyhrál tým Suzuki Endurance Racing (SERT), který jen nedávno oslavil titul v sezoně 2016. Na druhé pozici skončila stáj SCR Kawasaki, kde závodil bývalý jezdec MotoGP Randy De Puniet. Třetí v pořadí skončil japonský tým, který jel svoji evropskou premiéru a dle dosaženého výsledku rozhodně velice úspěšnou. Vynikající výsledek zaznamenal slovenský tým Maco Racing, který obsadil čtvrté místo. Český tým Lukoil BMW Motorrad CSEU měl technické potíže, ale závod dokončili na devětadvacáté pozici. Český závodník Lukáš Pešek do závodu nenastoupil kvůli zranění nohy, ale jeho tým Penz13.com hned v úvodu odstoupil kvůli technické poruše. Tým LMD63 – Moto Journal, kde závodil Slovák Jaro Černý, obsadil v kategorii SST desáté místo. Nejlépe umístěným SST týmem je celkově šestý Moto AIN CRT s nímž závodil Alexis Masbou, bývalý jezdec seriálu Grand Prix v třídě Moto3.

EWC – 24H závod Bol d’Or vyhrál tým SERT, čtvrtý je slovenský Maco Racing

Čtyřiadvacetihodinový závod je skutečně velkou prověrkou sil a připravenosti jak z lidské stránky, tak ze stránky techniky. Aby nasazení a připravenost byla odměněna nezískávají se body jen po skončení závodu za danou pozici, ale během celého závodu je bodovaných okamžiků víc. V případě klání na 24H získá body prvních deset týmů po osmi a šestnácti hodinách plus body za finální pozici v cíli. Tým, který třeba po celý závod vede, ale těsně před cílem vypadne, tak neodejde s prázdnou a navíc je tu slušná motivace jet ve vysokém tempu.

V zahřívacím kole před startem závodu havaroval Luis Rossi z týmu #88 TECMAS Racing Team BMW, takže klasický start ve tři odpoledne museli o deset minut odložit. Francouze naložili do sanity a odvezli do nemocnice. Rossi ještě v průběhu večera dorazil zpátky do boxů, ale už nezávodil, protože to předpisy zakazují v případě, že jezdec pádem dostane úder do hlavy.

Do závodu startoval z první pozice tým #94 GMT94 Yamaha, ale velmi rychlá byla #111 Honda Endurance Racing, která brzy převzala vedení nicméně po první hodině figuroval na špici závodního pole motocykl v barvách obhájců titulu #1 Suzuki Endurance Racing Team (SERT). Na kontě měli odjeto 29 kol s jednou zastávkou v boxech a stejně na tom byly další čtyři týmy – #11 SRC Kawasaki, #10 TRICK STAR Racing, #111 Honda Endurance Racing a #13 Penz13.com - BMW Motorrad Team. Slovenský tým #14 Maco Racing Team figuroval na čtrnácté pozici s osmadvaceti odjetými koly a česká stáj #52 Lukoil BMW Motorrad CSEU jela jednadvacátá. Pokud vám zde chybí tým, který vyhrál kvalifikaci GMT94 Yamaha, tak to je správně, protože ten se po pádu Niccoló Canepy a následné opravě propadl na jednatřicáté místo. Ital měl spadnout na oleji, který někomu ze soupeřů vytekl na trať.

Po první hodině osmnáctý tým #7 YART Yamaha Official EWC Team měl problém s tím, že jim došlo palivo. Kolo navíc a Broc Parkes tlačil motorku do boxů. Tuto ztrátu se jim během následující hodinky podařilo celkem snížit, protože byli šestí se ztrátou jednoho kola na první SERT. Na druhé pozici zůstával tým #11 SRC Kawasaki, třetí byla tovární #111 Honda Endurance Racing, čtvrtí #10 TRICK STAR Racing a pátí #5 F.C.C. TSR Honda. #14 Maco Racing Team se posunul na patnáctou pozici, to znamená, že si o jednu příčku pohoršili a #52 Lukoil BMW Motorrad CSEU byl jednadvacátý. Je to až neuvěřitelné, ale tým #94 GMT94 Yamaha zaznamenal další pád, tentokrát to byl Lucas Mahias a to znamenalo propad na čtyřicáté třetí místo. Hodně těžké období pro tým aspirující na celkové vítězství. Nedařilo se ani #13 Penz13.com - BMW Motorrad Team, jenž výrazně zpomalila porucha motoru.

Po téměř sedmi odjetých hodinách byl na dráze už počtvrté Safety Car. Tentokrát havaroval motocykl s číslem #111 Honda Endurance Racing a Julien da Costa ukončil jejich cestu prvním závodem sezony v době, kdy jim patřilo třetí místo. Osm odjetých hodin je pro týmy důležitých, protože prvních deset je odměněno bodovým ziskem od deseti do jednoho bodu. Plný počet (10) si na své konto připsal tým Suzuki Endurance Racing Team, devět bodů získal SRC Kawasaki a osm za třetí pozici v závodě získal #7 YART Yamaha Official EWC Team, který předvedl neuvěřitelný návrat na špici závodního pole. SERT už vedl náskokem dvou kol, YART ztrácel na druhé místo dvě kola. Čtvrtý v pořadí byl TRICK STAR Racing a pátí Slováci Maco Racing Team, kteří tak získali svých prvních šest mistrovských bodů. V závodu už nepokračovalo dvanáct týmů a to včetně Penz13.com - BMW Motorrad Team kvůli poruše motoru a #50 Team April Moto Motors Events zastavila porucha převodovky.

Po šestnácti hodinách přišly na řadu další body za průběžnou pozici v závodě. S devíti koly náskoku jeli na špici závodního pole jezdci stáje Suzuki Endurance Racing Team. Na konto si připsali dalších deset bodů, takže jich už měli dvacet. Na druhé pozici pokračovali jezdci japonské stáje TRICK STAR Racing Erwan Nigon, Osamu Deguchi a Hitoyasu Izutsu. Tým předtím závodil jen v zemi vycházejícího slunce, ale premiéra na evropské půdě jim zatím vycházela na jedničku. Třetí byl tým SRC Kawasaki, čtvrtý výborně jedoucí Maco Racing a pátý další japonský tým, jen s jedním rokem zkušeností v Evropě, F.C.C. TSR Honda. Posledním bodujícím byl desátý YART Yamaha Official EWC Team. Z čtvrté desítky prorazil na osmnáctou pozici tým #94 GMT94 Yamaha, neuvěřitelný nástup po sérii problémů způsobených dvěma pády. Teď už jeli svoje tempo a postupně získávali ztracené pozice. Český Lukoil BMW Motorrad CSEU řešil technické problémy, měli už dvaadvacet zastávek v boxech a figurovali na dvacátém devátém místě.

Smůla tým #7 YART Yamaha Official EWC Team nadále pronásleduje a těch lidí už začíná být člověku líto. Jen nedávno bojovali o titul, který už téměř drželi, ale technika je zastavila a to samé dnes. Porucha motoru jejich Yamahy jim neumožnil pokračovat v závodu a rakouský tým odstoupil. Po dvaceti hodinách zůstával na špici Suzuki Endurance Racing Team. Sestava Vincent Philippe, Anthony Delhalle a Etienne Masson jela naprosto precizně a japonský výrobce může být na svůj vytrvalostní tým náležitě hrdý. Dobře si vedl také druhý tým v pořadí SRC Kawasaki, třetí místo drželi jezdci v barvách TRICK STAR Racing. Slovenský Maco Racing figuroval na čtvrté pozici a na třetí pozici ztráceli dvě kola.

Co se týče výsledků na předních pozici, tak tam do konce závodu už k žádnému překvapení nedošlo. Po 24Hodinách projel cílem první Etienne Masson a #1 Suzuki Endurance Racing Team mohla slavit první vítězství v nové sezoně 2016/17. Protože během závodu nasbírali dvacet bodů za vedení po osmi a šestnácti hodinách, mají nyní na kontě plný počet bodů, tedy rovných šedesát. Francouz Randy De Puniet dovedl do cíle na druhém místě stroj stáje #11 SRC Kawasaki a všichni v zelené můžou být rovněž spokojení, protože na vedení v soutěži ztrácí jen deset bodů. Třetí je #10 TRICK STAR Racing v jehož barvách projel cílem Hitoyasu Izutsu. Skvělý výkon zaznamenal čtvrtým místem v cíli slovenský tým #14 Maco Racing a nebýt defektu zadního kola, kdo ví, možná by slavili na stupních vítězů. Každopádně nejvýše postaveným týmem Yamahy je tým ze Slovenska. Jezdci týmu #94 GMT94 Yamaha předvedli neuvěřitelný finiš a závod dokončili devátí! Český tým Lukoil BMW Motorrad CSEU závod dokončil devětadvacátý.

V třídě Superstock (SST) je na první pozici tým #96 MOTO AIN CRT. Druzí byli #4 Tati Team Beaujolais Racing a třetí #36 TEAM 3ART YAM'AVENUE. S týmem # 63 LMD63 - MOTO JOURNAL závodil slovenský jezdec Jaroslav Černý. Závod dokončili ve své třídě desátí.

Na další závod si teď budeme muset půl roku počkat, protože druhý podnik sezony FIM EWC startuje 18.března 2017 dvanáctihodinovým závodem v portugalském Portimau.

Výsledky - 80.ročník Bol d’Or 24Hodin

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist