Casey Stoner havaroval, tým MuSASHi RT HARC-PRO vítězství neobhájil

Pro Australana Casey Stonera byl osmihodinový závod v Suzuce návratem k závodění poté, co v závěru roku 2012 opustil světový šampionát prototypů MotoGP. Jako testovací jezdec HRC měl možnost začátkem roku vyzkoušet stroj Honda CBR1000RR a později potvrdil, že pojede prestižní závod v barvách týmu MuSASHi RT HARC-PRO.

Casey Stoner havaroval, tým MuSASHi RT HARC-PRO vítězství neobhájil

Tým MuSASHi RT HARC-PRO vyhrál osmihodinovku v posledních dvou letech, takže byl velkým favoritem také letos, protože výkony trojice jezdců v přípravní fázi víkendu naznačovaly, že mají na to, aby bojovali o vítězství. Ve svém prvním výjezdu Casey Stoner posunul Hondu MuSASHi RT HARC-PRO na první pozici závodního pole, ale přibližně v sedmdesáté minutě závodu havaroval. První informace hovořily o zlomené lopatce a holenní kosti, samotný jezdec pak v rozhovoru upřesnil, že se jedná a zlomenou kost v kotníku.

„Jsem opravdu moc zklamaný, že osmihodinovka v Suzuce skončila tímto způsobem,“ uvedl Casey Stoner. „V posledních týdnech jsme odvedli spoustu práce v přípravě motorky a nastavení, které bylo pro všechny celkem přijatelné. Před závodem jsme si věřili, byli v pohodě, uvolnění a ušetřili pneumatiky a palivo, abychom natáhli stint jak jen to bylo možné.“

„V dané zatáčce jsem nestačil zmáčknout spojku a projet ji jinak, najel jsem do ní příliš rychle. Narovnal jsem motorku ve snaze víc zpomalit, ale mířil jsem na zeď, takže jsem se rozhodl to položit a narazit do ochranné bariéry. Byla o dost tvrdší než vypadala a já si z toho odnesl zlomenou kost v kotníku a zlomenou lopatku.“

„Velké díky patří všem v týmu, zejména pak mým týmovým kolegům Michaelu VD Markovi a Takumi Takahashimu. V posledních týdnech odvedli fantastickou práci a zejména teď o víkendu. Rád bych poděkoval všem v týmu za jejich obrovské úsilí. Jejich profesionalita je na vysoké úrovni a já si spolupráci s nimi užíval. Je mi moc líto, že jsem nedokázal dosáhnout na výrazný výsledek, na který jsme jak věřím měli.“

Aktualizováno: Jak už jsme uvedli ve výsledkovém článku, Casey Stoner těsně po pádu hovořil o zaseknutém plynu. O tom se již nezmiňoval v oficiálním komentáři k samotné nehodě. Tým musel počkat až na konec závodu, aby dostal motorku zpátky a technici mohli zjistit příčinu nehody. Společně s techniky HRC havarovaný stroj zkontrolovali a z dat zjistili, že plyn byl před nehodou otevřen o šestadvacet stupňů. Není jasné proč se tak stalo a motorka nyní zamíří do centrály HRC na důkladnou kontrolu. Zjištění a přesné příčiny nehody HRC včas oznámí médiím.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist