Bol d’Or pevně ve francouzských rukách

Tým SRC Kawasaki nebyl ani letos při Bol d’Or k poražení.

Gregory Leblanc, Loris Baz a Jérémy Guarnoni z týmu SRC Kawasaki dominovali 77. ročníku kultovního vytrvaleckého závodu Bol d’Or. Už v tréninku ukazála tato trojice, že chce na bývalém okruhu formule 1 Magny Cours zopakovat své loňské vítězství. Během 24-hodinového závodu byly jen krátké okamžiky, kdy se startovní číslo 11 neobjevovalo v průběžném pořadí na čele časové tabulky. V cíli mělo vítězné trio náskok 9 kol náskoku!
Druhé místo musí týmu Monster Yamaha Austria Racing chutnat jako vítězství. Ještě na začátku týdne se hledal náhradník za zraněného Joshe Waterse, ovšem jihoafrický pilot MS-Supersport Sheridan Morais si brzy na vlastnosti motocyklu Yamaha zvykl. A ačkoliv týmový kolega Broc Parkes doposud neměl žádné zkušenosti s MS-Endurance, tak společně s Igorem Jermanem předvedli skvělou a bezchybnou jízdu.
Cenu Oscara by si jistě zasloužil za předvedený herecký výkon tým Suzuki Endurance (Vincent Philippe, Anthony Delhalle, Julien da Costa), kterému na konci patřilo místo 3. Po pádu se Vincent Philippe nechal na kraji tratě tak dlouho lékařsky ošetřovat, až se ředitelství závodu rozhodlo k "Pace-Car-Phase". V tom okamžiku vyskočil jmenovaný Francouz z nosítek - zřejmě po vzoru některých českých prvoligových fotbalistů - a dovezl svůj motocykl do svého depa. A jelikož byli soupeři od "Safetycar" zabrzděni, tak obhájci titulu mistra světa neztratili na špici závodu skoro nic.

Nic také nebylo z vítězství při legendárním závodě Bol d’Or pro tým  BMW Motorrad France Thevent. Stáj týmového šéfa Michaela Bartholemyho musela svůj motocykl po šesti hodinách odstavit. Stalo se to v okamžiku, kdy dřívější mistr světa MS-Supersport Karl Muggeridge ze třetího místa na konci rovinky "Golf" musel kvůli defektu brzd k zemi. Motocykl ale dovezl do boxu a po opravě se vydal Sébastien Gimbert opět do závodu. Po jednom kole ale opět zajel do depa, a tým se rozhodl raději v závodě nepokračovat.

A cílovou šachovnici neviděl ani tým Honda TT Legends. John McGuinness, Simon Andrews a Michael Dunlop byli až do 18. závodní hodiny na velmi dobré pozici, když museli kvůli defektu motoru vzdát.

Lonští vítězové Endurance World Jason Pridmore, Pedro Vallcaneras a Steve Mercer týmu Penz13.com Franks Autowelt prohráli teprve po hodně diskutovatelném trestu "Stop-and-Go" s týmem Junior Team LMS Suzuki (Baptiste Guittet, Etienne Masson, Nans Chevaux), přesto jim patřilo výborné šesté místo.
Výsledek 77ème Bol d’Or - závod: 1. SRC Kawasaki (Leblanc, Baz, Guarnoni); Kawasaki XZ10R, 808 kol; 2. Monster Yamaha Austria (Jerman, Parkes, Morais), Yamaha YZF-R1, 799 kol; 3. Suzuki Endurance (Philippe, Delhalle, da Costa), Suzuki GSX-R1000, 797 kol; 4. Yamaha France GMT94 (D. Checa, K. Foray, Lagrive), Yamaha YZF-R1. 793 kol; 5. Junior Team LMS Suzuki (Guittet, Masson, Chevaux), Suzuki GSX-R1000, 788 kol; 6. Penz13.com Franks Autowelt (Pridmore, Vallcaneras, Mercer), BMW S1000RR, 788 kol; 7. Team R2CL (Buisson, Dietrich, Giabbani), Suzuki GSX-R1000, 785 kol; 8. Honda National Motos (Junod, Metro, Four), Honda CBR1000RR, 784 kol; 9. Motors Events April Moto (Fastre, Lucas, Savary), Suzuki GSX-R1000, 783 kol; 10. Starteam PAM-Racing (Prulhiere, Maurin, Longearet), Suzuki GSX-R1000, 782 kol.
Stav MS: 1. SRC Kawasaki. 40 bodů; 2. Monster Yamaha Austria, 33; 3. Suzuki Endurance, 28; 4. Yamaha France GMT94, 24; 5. Team R2CL, 21; 6. Honda National Motos, 19; 7. Maco Racing, 17; 8. RAC41, 15; 9. Bolliger Kawasaki Switzerland, 13; 10. FMA Assurances, 11.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist