Bol d'Or 24H vyhrál tým SRC Kawasaki, titul slaví SERT

Sedmdesátý devátý ročník Bol d'Or 24Hodin uzavřel letošní sezonu mistrovství světa vytrvalostních závodů motocyklů. Před víkendem na okruhu Paul Ricard v Le Castellet bojovala o titul dvojice týmů v podobě lídra průběžného hodnocení Suzuki Endurance Racing Team (SERT) a GMT94 Yamaha. Tým SRC Kawasaki už na titul dosáhnout nemohl, ale cílem bylo vyhrát tento poslední závod sezony. V naplnění tohoto cíle byli jezdci s jedenáctou na kapotě nakonec úspěšní. Hned po startu skončila motorka GMT94 na zemi, takže celou dobu závodu jen snižovali ztrátu až se jim podařilo skončit na druhém místě. Neuvěřitelný výkon, ale na celkové vítězství to nestačilo. Tým SERT závod dokončil na třetí pozici a slaví zasloužené vítězství. S týmem BMW Motorrad France Team Penz13 jel také český závodník Lukáš Pešek a v jednu chvíli byli druzí. Technická porucha je ale poslala na konečné šesté místo. Slovenský tým Yamaha Maco Racing náročný závod dokončil na čtrnácté pozici.

Závod odstartovali za krásného slunečného počasí a jezdci vyrazili vstříc neuvěřitelné porci kilometrů s motocykly na hladkých pneumatikách, nastavenými pro suché podmínky. Hned v samotném úvodu ale zamrazilo příznivce Yamahy, protože motocykl týmu GMT94, který bojoval o titul, skončil na zemi. David Checa havaroval a musel do boxů na opravu. Ta nějakou dobu trvala a než se R1 s číslem #94 vrátila zpátky na dráhu měl vedoucí jezdci už na kontě čtyři odjetá kola. Na časomíře patřila týmu Yamahy osmačtyřicátá pozice. Závod vedl tým SRC Kawasaki před Suzuki Endurance Racing Team (SERT) a Honda Endurance Racing. Technický problém řešili krátce po startu také u týmu BMW Motorrad France Team Penz 13.com, když došlo k poruše jedno z čidel. BMW opravovali v boxech a do závodu se vrátili na sedmadvacáté pozici. Součástí týmu byl český závodník Lukáš Pešek, který byl v přípravě na závod v roli náhradního jezdce.

Po osmi hodinách závodu přišly na řadu prémiové body. Za první místo jich bylo deset, takže plný počet si připsal na konto tým SERT, devět bodů brali u SRC Kawasaki, osm tým Honda Endurance Racing. Čtvrtí byli Rakušané Monster Energy Yamaha YART a na páté pozici už jel stroj týmu BMW Motorrad France Team Penz 13.com, tým GMT94 Yamaha byl dokonce šestý! To byl neuvěřitelný návrat, protože krátce po startu jeli skoro poslední a o půlnoci už byli pátí. Všichni jen museli litovat nešťastné chyby, protože jinak by byla jejich nadvláda bezkonkurenční. Dá se říct, že měli motorku připravenou na vítězství. Ale čtyřiadvacetihodinovka, to je něco, co žije svým vlastním životem. Slovenský tým Yamaha Maco Racing byl sedmý a to je rozhodně kvalitní výkon v tak velké konkurenci.

Ve tři ráno už jela na první pozici Honda Endurance Racing, pětačtyřicet sekund ztrácel tým Monster Energy Yamaha YART a jedno kolo pozadu byli u SRC Kawasaki. Na čtvrtou pozici se dostali jezdci BMW Motorrad France Team Penz 13.com a první pětici uzavíral GMT 94 Yamaha. Tým SERT byl osmý se ztrátou šesti kol. Došlo totiž k poruše ložiska náboje zadního kola a mechanici měli co dělat, aby motorku dostali rychle zpátky do hry. Přibližně kolem páté hodiny ráno odstupuje kvůli poruše motoru z třetí pozice tým Monster Energy Yamaha YART. Neuvěřitelná smůla pro jinak velmi rychlou sestavu. V sedm ráno přišly na řadu další bonusové body. Plný počet, tedy deset bodů získal tým Honda Endurance Racing, devět bodů za druhé místo si na konto připsal tým SRC Kawasaki, třetí byl tým BMW Motorrad France Team Penz 13.com s Lukášem Peškem v sedle. Na čtvrtém místě jel tým GMT94 Yamaha a pátí byli jezdci SERT.

V osm ráno vedl závod tým SRC Kawasaki a to i přesto, že v noci řešili problémy s roztrženým řetězem. Na druhé pozici figuroval tým Honda Endurance Racing a třetí jel BMW Motorrad France Team Penz 13.com. V době, kdy do konce závodu zbývalo odjet necelých pět hodin nastaly problémy. Tým Hondy řešil přehřívání motoru a nakonec ze závodu odstoupil. Pro všechny neuvěřitelná smůla a konec opravdu nešťastné sezony. Do potíží se dostal také tým BMW Motorrad France Team Penz 13.com, protože v době kdy jel Markus Reiterberger, došlo k roztržení hnacího řetězu. Dva týmy rázem vyklidily přední pozice a za SRC Kawasaki se tak posunul na druhou příčku tým GMT94 Yamaha a na třetí tým SERT.

V tomto pořadí také týmy dokončily 79.ročník Bol d'Or – první SRC Kawasaki (Gregory Leblanc, Matthieu Lagrive a Fabien Forêt), druhý GMT94 Yamaha (Kenny Foray, David Checa, Mathieu Gines) třetí Suzuki Endurance Racing Team (Vincent Philippe, Anthony Delhalle, Etienne Masson). Tým s Lukášem Peškem BMW Motorrad France Team Penz 13.com vytrvalostní klání dokončil na šestém místě. Slovenský tým Yamaha Maco Racing byl čtrnáctý a v celkovém hodnocení MS obsadil třináctou příčku.

Protože závod rozhodoval o celkovém vítězi seriálu mistrovství světa vytrvalostních motocyklů, titul světového šampiona získal tým Suzuki Endurance Racing Team (154 bodů). Na druhém místě sezonu dokončil tým GMT94 Yamaha (132 bodů), třetí je stáj SRC Kawasaki (100 bodů).

Nejlepším z týmu třídy Superstock byl čtvrtý v pořadí Tati Team Beaujolais Racing, pátý Tam Traqueur Louit Moto33 a sedmý Völpker NRT 48&Penz13 By Schubert. V konečném hodnocení seriálu FIM Superstock World Cup vyhrál tým Traqueur Louit Moto33 (68bodů). Tým Junior Team Suzuki LMS závod nedokončil a přišel tak o vítězství v šampionátu.

Výsledky závodu - 79. Bol dOr 24H Paul Ricard Le Castellet 2015.pdf

Výsledky MS 2015 - EWC WORLD CHAMPIONSHIP 2015.pdf

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist