78.ročník Bol d’Or vyhrál tým Kawasaki SRC

První podnik seriálu mistrovství světa vytrvalostních závodů motocyklů odstartoval čtyřiadvacetihodinovým závodem na francouzském okruhu Magny-Cours. Do osmasedmdesátého ročníku náročného klání Bol d’Or jezdci startovali v dešti a první kola byla ve znamení mnoha pádů. Z celkem šestačtyřiceti startujících závod dokončilo sedmadvacet týmů.

78.ročník Bol d’Or vyhrál tým Kawasaki SRC
Po čtyřiadvaceti hodinách slavil vítězství tým Kawasaki SRC, jehož členové byli na stupních vítězů společně s jezdci druhého týmu v pořadí Yamaha Racing GMT 94 Michelin a třetím Junior Team LMS Suzuki. Závod přinesl řadu překvapení. Mnozí jezdci nezvládli nástrahy trati při velmi nepříznivém počasí nebo jim dobře rozjetý závod zastavila porucha techniky. O tom ale vytrvalostní závodění je.
Tým SRC Kawasaki je kapitola sama pro sebe. Čtyřiadvacetihodinovku Bol d’Or už vyhráli potřetí a to málem do závodu startovala jen dvojice Gregory Leblanc a Nicolas Salchaud, když ve volném tréninku havaroval Matthieu Lagrive a do závodu se kvalifikoval až na tu nejposlednější chvíli. Díky tomu jim na startovním roštu patřila šestnáctá pozice a velké šance na vítězství jim nedávali. V úvodu závodu pak přišel pád a propad pořadím až za hranici dvacítky. Tým SRC to ale nevzdal a v neděli ve tři odpoledne slavili triumf, který si zaslouží obdiv.
Na druhém místě skončil tým Yamaha Racing GMT 94 Michelin a jezdci Davidem Checa, Kenny Forayem a francouzským jezdcem z třídy Supersport Mathieu Ginesem. Do závodu startovali druzí a v sedle Yamahy byl David Checa. Všichni předváděli perfektní výkony a po celých čtyřiadvacet hodin figurovali mezi nejlepšími třemi týmy. V noci se posunuli na vedoucí pozici a byli na nejlepší cestě úvodní podnik vytrvalostního šampionátu vyhrát. Později začalo pršet, podmínky byly velice zrádné a to se stalo osudným Kenny Foraymu, který havaroval. Stačil ale R1 dostat zpátky do boxů k mechanikům, kteří v rekordním čase poslali motorku zpátky na trať.
Naprosto vynikajícím výkonem se prezentoval tým Junior Team LMS Suzuki, který závod dokončil na celkovém třetím místě a zároveň vyhrál hodnocení soutěže FIM Superstock World Cup. Tento tým naprosto bez problémů stačil továrním týmům kategorie FIM Endurance World Championship a jezdci Baptiste Guittet, Etienne Masson a Gregg Black dokázali dostat Suzuki GSX-R 1000 do cíle na třetí pozici, třebaže během závodu dvakrát havarovali. Dokázali tak perfektně zastoupit tým obhájce titulu Suzuki Endurance Racing Team (SERT), který byl nucen odstoupit po těžké nehodě se zraněním Vincente Phillippe.
O čtvrté místo urputně bojovaly týmy Bolliger Team Switzerland a Team Motors Events April Moto. Skvělý výkon předvedl na mokrém povrchu jezdec Kawasaki ZX-10R Daniel Sutter, jenž tým dostal do první pětky a třebaže během noci zaznamenali pád, dokázal nakonec tým s jezdci Horstem Saigerem a Romanem Stammem obsadit celkové čtvrté místo. Na páté pozici se umístil tým Motors Events April, který jel svůj první podnik v mistrovství světa potom, co v letech 2011 a 2013 slavili titul ve FIM Superstock World Cup. Jezdecká sestava Suzuki GSX-R 1000 Gregory Fastré, Michael Savary a Jimmy Storrar ani jednou neopustila první desítku a nakonec porazili takové týmy jako National Motors nebo Team R2CL s jezdci Garethem Jonesem, Guyem Martinem a Gwenem Giabbanim.
V šampionátu FIM Superstock World Cup vyhrál již zmiňovaný tým Junior Team LMS Suzuki. Na druhém místě skončila stáj Yamaha Viltaïs s jezdeckou sestavou Loic Bardet, Cyril Carrillo a Johan Nigon. Do závodu startovali třiadvacátí a v celkovém hodnocení obsadili osmé místo. Třetí pozice superstockové kategorii patří týmu Suzuki AM Moto Racing Compétition s Anthony Loiseauem, Romainem Maitrenem a Dylanem Buissonem. Tato sestava závodila s motocyklem Suzuki GSX-R 1000. Do závodu startovali sedmnáctí a v celkovém hodnocení obsadili desátou příčku.
Velmi dobře si vedl slovenský tým Maco Racing, který do úvodního podniku nastoupil s jezdci Didierem van Keymeulenem, Marko Jermannem a Pawlem Szkopkem. Závod dokončili osmí a v průběžném hodnocení je slovenská stáj devátá.

Úvodní podnik byl díky počasí jedno velké drama, kde se míchalo pořadí a favorité neměli nic jisté. Hned po startu se začalo míchat kartami, když postupně padali jezdci týmů jako SRC Kawasaki, Honda National Motos nebo Junior Team LMS Suzuki. O nejvyšší příčky tak bojovali jezdci Suzuki Endurance Racing Team (SERT) s vítězem kvalifikace Honda Racing. V noci ale odstoupil SERT a tři hodiny před koncem závodu musel odstoupit také tým Honda Racing kvůli poruše převodovky, jenž měla za následek destrukci pohonné jednotky. Pro jezdce Juliena Da Costu, Freddy Foraye a Sébastiene Gimberta neuvěřitelná smůla.
Pro týmy, které čtyřiadvacetihodinovku Bol d’Or nedokončily, ale neznamená, že odjíždějí bez bodu, protože díky novému systému bodování je ohodnoceno v průběhu závodu v intervalu po osmi a šestnácti hodinách, vždy prvních deset jezdců bodovým přídělem v rozsahu 1 až 10 bod. To znamená, že například Honda Racing odstoupila kvůli technické poruše, ale protože po osmi hodinách byli druzí a po šestnácti první, mají teď na kontě devatenáct bodů, což jim stačí na průběžné sedmé místo.

Dalším vytrvalostním podnikem v kalendáři mistrovství světa je Suzuka 8Hodin s termínem 27.července 2014.


Výsledky závodu 24Hodin Bol d’Or - 24Hodin zavod.pdf


FIM Endurance World Championship 2014

  • Průběžné hodnocení týmů (TOP10)
1 - SRC Kawasaki - FRA - 55.0
2 - Yamaha Racing - GMT 94 - Michelin - FRA - 50.0
3 - Team Bolliger Switzerland #8 - SWI - 37.0
4 - Team Motors Events April Moto - FRA - 35.0
5 - National Motos - FRA - 32.0
6 - Team R2CL - FRA - 24.0
7 - TMC City Bike TRT 27 - FRA - 19.0
8 - Honda Racing - GBR - 19.0
9 - Maco Racing Team - SLO - 15.0
10 - Flembbo Leader Team - FRA - 13.0

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist