24h Le Mans - kvalifikace

Ve francouzském Le Mans se včera a dnes odehrávaly tréninky a kvalifikace na první závod vytrvalostní série Endurance. Do bojů zasáhl i náš jezdec Tomáš Mikšovský, jedoucí za tým RMT 21 Racing Team.


Kvalifikační jízdy byly rozděleny do dvou dnů, během nichž dostali vždy příležitost všichni jezdci z každého týmu. Tomáš Mikšovský byl zařazen jako třetí člen týmu RMT 21 Racing Team vedle Němce M. Seidela a Švýcara D. Suttera. Zajel však nejrychlejší kvalifikační čas 1,42,218, který spolu s časy jeho kolegů zařadil tým na 27. místo na startovním roštu s celkovým časem 1,43,599. 
O deset míst před nimi bude startovat slovenský tým Maco Moto Racing s jezdci Pridmorem, Nowlandem a Stantonem. Z dalších pilotů ve starovním poli můžeme jmenovat známé z hořických 300 ZGH Rico Penzkofera, který bude v týmu BMW Motorrad Motorsport startovat ze 47. místa nebo Steva Mizeru z týmu No Limits 44 (37. místo). 
Potěšitelné je i první místo týmu, v němž startuje Matthieu Lagrive, jinak jezdící v hradeckém KL Intermoto mistrovství světa supersportů.



Čelo startovního roštu vypadá následovně:

1.Suzuki Endurance Racing (Philippe, Lagrive, DaCosta) 1,38,482
2.Yamaha GMT 94 Ipone (Gimbert, D. Checa, Plater) 1,38,802
3.Team Kawasaki France (Gibbiani, Mazuecos, Nigon) 1,39,208
4.Suzuki Endurance Team (Coastes, Dietrich, Veneman) 1,39,211
5.Yamaha Austria (Jerman, Martin, Four) 1,40,289
...
17. Maco Moto Racing (Nowland, Pridmore, Stanton) 1,42,617
...
27. RMT 21 Racing Team (Seidel, Sutter, Mikšovský) 1,43,599

Tommy ke tréninkům a kvalifikacím uvedl: „Včera nedopadla 1. kvalifikace podle mého očekávání. Kvalifikaci jsem zahajoval jako třetí jezdec v našem teamu. Bohužel nám začalo poprchávat a mé časy nebyly tak dobré, jak jsem očekával. Nazval bych první kvalifikaci smůlou, protože jsem mezi cca 60ti jezdci nenašel jedno jediné kolo, kde bych mohl trochu zatáhnout a tak výsledkem byl čas 1:44:335. Během večerní mokré kvalifikace jsem taktéž nepochytil moc štěstí, když jsem vyjel na trať a narazil hned na safety car. Pak jsem objel dvě kola a první noční trénink byl ukončen. 
Ve druhém jsem se ani nedostal na motocykl, protože jeden z mých spolujezdců havaroval a pro mě tak skončil i trénink druhý. Šel jsem spát velice rozpačitý a přál jsem si, aby na dnešní kvalifikaci byla trať suchá. První část dnešní druhé kvalifikace jsem začal slibně, když jsem vyjel na trať mezi prvními jezdci a měl tak prostor pro rychlé kolo. 
Po polovině kvalifikace jsem si přijel pro kvalifikační pneu, která měla být na 5-6 rychlých kol. Bohužel odhad mechaniků se nezdařil a já předčasně ukončil kvalifikaci s časem 1:43:218 a tento čas byl také nejrychlejším kvalifikačním časem celého našeho teamu. 
Ale ani s tímto časem nemůžu být spokojený, protože jsem se ještě nedostal na čas, který jsem tady zajížděl před 14ti dny. Motocykl funguje dobře, až na malý problém s rychlořazením, který byl odstraněn. Teď se připravuje závodní motocykl, který bude zítra postaven na startovní čáru a který bude zítra ve warm upu otestován. Uvidíme jak to zítra bude probíhat. Na závod se moc těším, i když během noci bude velice chladno. 
Věřím, že diváci udělají opět skvělou atmosféru.“


Start 31. ročníku závodu Le Mans, který je naplánován na zítřejší 15. hodinu, můžete sledovat na stanici Eurosport spolu s dalšími vstupy a dojezdem do cíle, který je samozřejmě naplánován na 15. hodinu v neděli. My budeme průběžně informovat o dění na okruhu, a pokud bude fungovat spojení s Tomášem Mikšovským, podělíme se s vámi i o jeho komentáře.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist