24H Le Mans: Čtvrté vítězství pro SRC Kawasaki

Šestatřicátý ročník vytrvalostního závodu motocyklů 24Hodin Le Mans Moto 2013 byl čtvrtým a finálním podnikem světového šampionátu vytrvalostních závodů Mezinárodní motocyklové federace. Čtvrté vítězství v řadě získal tým SRC Kawasaki, titul mistra světa tým Suzuki Endurance Racing Team.

Kapitoly článku

Neuvěřitelné. Tým SRC Kawasaki, ve složení Grégory Leblanc, Fabien Foret a Nicolas Salchaud, vyhrává 24Hodin Le Mans počtvrté v řadě, což je skutečně prvotřídní výkon, pokud si uvědomíme tu obrovskou zátěž, kterou musí jezdci a jejich technika ve více jak osmi set kolech okruhu Bugatti vydržet. Cesta k vítězstvím ale nebyla jednoduchá. V sobotu odpoledne zaznamenal pád Fabien Foret, takže se u Kawasaki opravovalo, ale rychle se stačili dotáhnout na vedoucí trojici a tam využít zaváhání svých soupeřů.
Druhé místo na stupních vítězů patřilo týmu RC2L Suzuki ve složení Guy Martin, Gwen Giabbani a Dylan Buisson. Tato trojice podala skutečně parádní výkon a na dnešní den budou všichni dlouho vzpomínat. Velmi dojatý byl Guy Martin, pro něhož to byla vůbec první příležitost jet vytrvalostní závod světové série a popasoval se s tím nad očekávání dobře. Pro příští rok má Suzuki s Martinem své plány, takže pravděpodobně absolvuje kompletní ročník světového seriálu. Na vítěze ztratili sedm kol a v závěru odolali ataku třetího týmu v pořadí.
Tím je Yamaha France GMT 94 Michelin Yamalube, jenž do závodu nasadili trojici David Checa, Kenny Foray a Matthieu Lagrive. Na výhru ještě mohli myslet po Lagriveho nehodě hned z úvodu závodu, ale nehoda v nočních hodinách měla vliv na převodovku, což tento tým, který byl pasován do role vítěze, posunul hodně dozadu. Nakonec to stačilo na třetí místo se ztrátou dvou kol na RC2L Suzuki.
Pátí celkově a první v kategorii Superstock skončil Team Motors Events April Moto (Suzuki). Jezdeckou sestavu tvořila trojice Gregory Fastré, Michael Savary a Claude Lucas, kteří zároveň vyhráli letošní titul v Superstock 2013 FIM Endurance World Cup. Před posledním podnikem sezony vedl průběžné hodnocení tým Penz13.com Franks Autowelt Racing Team (BMW), ale po řadě technických problémů nakonec museli ze závodu odstoupit.

Celkově šestí a druzí v kategorii Superstock skončil tým Junior Team LMS Suzuki v sestavě s Baptiste Guittetem, Etienne Massonem a Guillaume Dietrichem. Desátý celkově a třetí v kategorii Superstock se umístil Team Louit Moto 33, jenž stejně jak Junior Team LMS musel o postavení v první trojici nejlepších tvrdě bojovat po hromadném pádu, který absolvovali v sobotu.
Úspěšný víkend zaznamenal v Le Mans slovenský tým MS vytrvalostních závodů Maco Racing - Massimo Roccoli, José Manuel Luis Rita a Alex Baldolini. Tato trojice společně s perfektně sehraným týmem dokončila náročný závod na sedmém místě, což je skutečně velmi hezký výkon.

V první polovině čtyřiadvacetihodinovky to vypadalo na pohromu továrních týmů a favoritů na vítězství, když havaroval David Checa z Yamaha France GMT 94 Michelin Yamalube, po něm Vincent Philippe ze Suzuki Endurance Racing Teamu a pak také jezdec SRC Kawasaki Fabien Foret.

Na prvních třech místech se tak usadily týmy BMW Motorrad France Team Thevent, Monster Energy Yamaha YART a Honda TT Legends.
Téměř polovinu závodu vedl tým BMW Motorrad France Team Thevent s jezdci Sébastienem Gimbertem, Sylvainem Barrierem a Joshem Watersem. Bezchybná, precizní jízda posouvala tento tým blíž a blíž velké šanci letošní závod v Le Mans vyhrát. Nejdřív to vypadalo na díru ve výfukovém potrubí, protože zvuk motorky byl během jízdy hodně atypický, ale o něco později se ukázalo, že problém je převodovka a to byl konec.

Další hromadná nehoda znamenala konec nadějí pro tým Honda TT Legends. V době nehody řídil Simon Andrews, jehož převezli do zdravotního centra a pak se zlomeným kotníkem a s podezřením na zranění hrudníku do nemocnice. Podrobná vyšetření ale ukázala mnohem rozsáhlejší zranění – zlomené obě nohy, zlomené předloktí, rameno, zlomená žebra, která propíchla plíci a tři zlomené obratle. Jezdec už má za sebou úspěšnou operaci zlomené nohy, kterou podstoupil téměř okamžitě po příjezdu do nemocnice. Později v noci ukončil závod kvůli technickým problémům Monster Energy Yamaha YART.
Velké zklamání, co se týče výsledku závodu zaznamenal tým Suzuki Endurance Racing Team. Po nehodě měli řadu technických problémů včetně přehřívání motoru. V boxech strávili přes hodinu, když mechanici rychle vyměňovali části pohonné jednotky. Když vyrazili zpátky na dráhu, ztráceli přes sedmdesát kol. Trojice Vincent Philippe, Julien Da Costa a Alex Cudlin to nakonec zvládla na celkové šestadvacáté místo, dvanácté v kategorii EWC.

Přes neúspěch v závodu je ale tým Suzuki Endurance Racing Team vítězem letošního ročníku Mistrovství světa vytrvalostních závodů motocyklů 2013 (EWC). Nikdo z jejich dvou soupeřů v podobě týmů Monster Energy Yamaha YART a Yamaha France GMT 94 Michelin Yamalube nedokázal jejich zaváhání využít. Pro Suzuki Endurance Racing Team je to jejich třináctý titul!
24Hodin Le Mans (WEC + Superstock): 1. Team SRC Kawasaki (Kawasaki) 820 kol, 2. Team R2CL (Suzuki GSX-R1000) 813, 3. Yamaha France GMT 94 (Yamaha) 812, 4. Team 18 Sapeurs-Pompiers (Kawasaki) 806, 5 Team Motors Events April Moto (Suzuki GSX-R1000) 806, 6. Junior Team LMS Suzuki (Suzuki GSX-R1000) 804, 7. Maco Racing Team (Yamaha) 803, 8 National Motos (Honda) 798, 9. Synergyforce Trickstar (Kawasaki) 798, 10. Team Louit Moto 33 (Kawasaki) 797 ...  26. Suzuki Endurance Racing Team (Suzuki GSX-R1000) 748.

Tituly Suzuki v MS vytrvalostních závodů:


1983 - (Suzuki GS1000)
1987 - (Suzuki GSX-R750)
1988 - (Suzuki GSX-R750)
1997 - (Suzuki GSX-R750)
1999 - (Suzuki GSX-R750)
2005 - (Suzuki GSX-R1000)
2006 - (Suzuki GSX-R1000)
2007 - (Suzuki GSX-R1000)
2008 - (Suzuki GSX-R1000)
2010 - (Suzuki GSX-R1000)
2011 - (Suzuki GSX-R1000)
2012 - (Suzuki GSX-R1000)
2013 - (Suzuki GSX-R1000)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist