Těsně za body

16. místo, tedy pouze jedinou pozici za bodovanou patnáctkou, to je výsledek týmu Salač Racing ze závodu FIM Superstock 1000 na okruhu Nürburgring.

Těsně za body
Start do dnešního závodu se jezdci týmu Salač Racing povedl. Ještě před brzděním do první zatáčky se Michaël Savary posunul o minimálně pět pozic dopředu. V početné skupině byl připraven bojovat o bodované pozice, nicméně kvůli problému s přilnavostí zadní pneumatiky nakonec nedokázal mladý závodník akceptovat tempo pětičlenné skupinky, která bojovala o 10. až 15. místo. Po jedenácti kolech projel jezdec českého týmu cílem na konečném 16. místě. To znamená, že pouze jediná pozice jej dělila od bodů v tomto velmi sledovaném šampionátu mladých závodníků, nicméně práce týmu i výkon jezdce naznačil, že v posledních třech závodech této sezony může Salač Racing Team pomýšlet na prosazení mezi elitní patnáctku ve výsledkové listině jednotlivých závodů.
Michaël Savary: „Měl jsem do závodu dobrý start. První tři kola byl motocykl výborný. Od čtvrtého kola jsem měl problémy s přilnavostí zadní pneumatiky. Každým kolem to bylo horší a horší. Udělal jsem také menší chybu. Celkově to ale byl pro mne velmi dobrý víkend. Rád bych poděkoval celému týmu za velmi dobrou práci při přípravě motocyklu, který byl každým vyjetím neustále lepší a lepší. Myslím, že při dalších závodech můžeme bojovat o bodovanou patnáctku, možná dokonce i o top ten. Jsem velmi spokojený, protože to je již velmi dlouho, co jsem takovýto závod jel. Ještě jednou děkuji týmu Salač Racing za tuto příležitost, a pokud bych nemohl kvůli povinnostem v Mistrovství světa Endurance startovat v dalším závodě, tak přeji tomuto týmu ten nejlepší výsledek.“
Michal Salač sr., majitel a manažer týmu: „Přestože Michaël není nováčkem v této třídě, tak letos jede první závod na tuto vzdálenost, protože jezdí vytrvalostní Mistrovství světa. Během tréninků jsme měli několik problémů s nastavením motocyklu, hlavně pak s elektronikou, kde byla porucha řídící jednotky, speciálně na trakční kontrole. V prvním volném tréninku byla voda. Vypadalo to dobře, ale Michaël toho moc nenajezdil, když mu po několika kolech podklouzlo kolo. Po sobotních tréninkách z toho bylo 22. místo, což bylo možná malinké zklamání. Cekali jsme od toho trochu víc, ale na druhou stranu, ztráta na desítku nebyla nijak velká. Dnes ve warm upu nás opět zlobila kontrola trakce, což se tentokrát projevilo i na výkonu motocyklu. Řídící jednotka nevykazovala to, co měla. Rozhodli jsme se tedy do závodu trakci kompletně vypnout. Po startu, který se mu povedl, jezdil první kola v početné skupině, ve které se mu dařilo zajíždět i dobré časy. Poté mu motorka začala hodně klouzat, nejvíc se to projevovalo na výjezdu z ostré, pravotočivé čtvrté zatáčky, ve které měl v pátek pád. Rozhodl se tedy netlačit na maximum a dokončit závod. Získali jsme spoustu nových informací, které využijeme již v příštím závodě. Pokud vše vyjde, tak to bude opět s Michaëlem, který zřejmě v našem týmu dokončí celou tuto sezonu.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist