S Ondřejem Ježkem před závodem v Portugalsku

Český jezdec Ondřej Ježek závodí s týmem Triple-M by Barni Racing Ducati ve světovém poháru Supersotck 1000, kde je po čtyřech závodech sezony průběžně třetí. Letošní ročník je v této kategorii hodně zajímavý, protože je plný nově příchozích kvalitních jezdců, kteří čekají na svou šanci závodit v prestižním šampionátu superbiků. Samozřejmě mezi těmito jezdci také figuruje jméno českého závodníka a pokud si Ondřej Ježek udrží minimálně třetí místo v šampionátu, nastoupí na divokou kartu SBK už do posledního víkendu letošní superbikové sezony v Kataru.

S Ondřejem Ježkem jsme mluvili před cestou do Portugalska, kde zahájí společně s ostatními druhou polovinu sezony STK1000, která v letošním roce čítá celkem osm závodních víkendů. Nejúspěšnějším závodem dosavadní části sezony byla pro českého závodníka Imola, kde si na konto připsal nový rekord v čase na kolo, první pole position a třetí místo v cíli. V Imole jel Ondřej Ježek pro svého tátu, který jen krátce předtím podlehl těžké nemoci. Zatím posledním závodem STK1000 byl Donington, kde jezdec Ducati obsadil šesté místo a polovinu sezony uzavřel třetí.

Na stručnou rekapitulaci dosavadní části sezony, doplňkové závody německého šampionátu IDM nebo na plány do budoucna jsme se Ondřeje Ježka zeptali před jeho 50.závodem kariéry jezdce STK1000 v rozhovoru pro web Motorkáři.cz.

Naposledy jsme spolu hovořili v dubnu, teď už máte za sebou polovinu sezony. Když to vezmeme od začátku tak v Aragonii to bylo druhé místo v trénincích, start z páté pozice a stejné umístění v cíli úvodního závodu. Jaký byl vlastně první ostrý kontakt s letošní konkurencí v STK1000?
Ondřej Ježek: „No, byl docela ostrý (smích). Už před sezónou jsme tušili, že letošní konkurence se nebude příliš dát srovnávat s tou loňskou. To se také naplnilo. Nicméně jsme si nevedli vůbec zle, když budu brát v úvahu fakt, že jsme měli závodní elektroniku od Ducati k dispozici až v pátek před závodem. Škoda nepovedeného startu, ale jinak závod ze svého pohledu hodnotím dobře. Stíhací jízda mě velmi bavila.“

První umístění na stupních vítězů přišlo ve druhém podniku sezony v Assenu, kde jste stál na stupních vítězů také loni. Dá se říct, že je Assen vašim oblíbeným okruhem nebo je víc lepší řekněme pro Ducati?
Ondřej Ježek: „Patří určitě mezi ty lepší pro Ducati. V minulosti rozhodně nepatřil mezi mé oblíbené, ale to se v posledních letech docela změnilo. Loni jsem tu stál na bedně po mokrém závodě. Letos se mi po startu z pátého místa podařilo dostat brzy na třetí místo, které jsem si udržel až do cíle.“

V Assenu to byl Roberto Tamburini, kdo si před vámi na cílové rovince za jízdy “vystoupil“ … . K čemu tam vlastně došlo a jak dokážete v takové chvíli a rychlosti vůbec zareagovat?
Ondřej Ježek: „První kolo bylo hodně bláznivé. Bylo tam několik pádů a vrcholem byl Tamburini. Spadl mi přímo pod kola a musel jsem hodně brzdit, abych se mu vyhnul. Bylo dobré, že se závod přerušil. Všichni se trochu uklidnili, mně se následně povedl manévr v první zatáčce a dojel si pro třetí místo.“

Dalším závodem byla Imola, což je váš nejúspěšnější okruh při pohledu na výsledky v seriálu STK1000. V roce 2013 třetí místo, loni vítězství a letos znovu třetí. Je něco, co všechna tato pódiová umístění spojuje nebo je každá sezona jiná a pokaždé rozhodne něco jiného?
Ondřej Ježek: „Každý rok je trochu jiný. V posledních dvou letech byla o něco nižší konkurence než letos. V roce 2013 jsem se celý víkend držel na čtvrté pozici a v závodě měl štěstí, když v první skupince spadl Eddi La Marra. Loni jsem měl k dispozici špičkovou techniku a vzhledem k tomu, že mi Imola sedí, tak jsem to dokázal proměnit ve vítězství. Letos přituhlo. Podařilo se mi pole position, ale v závodě už jsem neměl dostatek sil, vzhledem k okolnostem, které víkendu v Imole předcházely.“

V Imole jste rovněž získal první pole position kariéry a navíc tam teď máte rekord v nejrychlejším kole. Lze o Imole říct, že je pro vás tím nejlepším okruhem v kalendáři světového poháru? V čem je pro vás ideální, protože pro řadu jezdců je naopak jedním z nejtěžších?
Ondřej Ježek: „Mně se Imola líbila od začátku. Pravda, je to složitý okruh, ale mě se takové typy tratí líbí. A je to jedno s druhým. Když si věříte, máte skvěle nastavenou motorku, jde vše potom mnohem snáz.“

Po nějaké době jste znovu závodili ve Velké Británii, kde v posledních letech jezdili jen superbiky a supersporty. Jaký je Donington Park okruhem, těžkým pro jezdce nebo víc pro techniky v rámci ideálního nastavení motorky?
Ondřej Ježek: „Donington je velmi těžký okruh. Musím říct, že se mi taky hodně líbí. Je důležité si udržet vysokou rychlost ve střední části a zároveň být silný na brzdy a výjezdech z pomalých zatáček. Proto je i kromě schopností jezdce také hodně složitý na nastavení motorky.“

Cílem bylo navázat na stupně vítězů z Assenu a Imoly, což se nakonec nepovedlo. Šesté místo v cíli není asi nic, co by vám udělalo radost. Co přesně se v Británii nepovedlo?
Ondřej Ježek: „Tentokrát to úplně nevyšlo. Celý víkend jsme se motali v kruhu s nastavením podvozku. Měli jsme hrozně málo gripu na zadním kole a s tím se proti silným čtyřválcům špatně bojuje.“

V průběžném hodnocení vám teď patří třetí příčka, což je dobře, protože Matthias Moser (Triple-M) měl říct, že pokud sezonu světového poháru dokončíte do třetího místa, tak nastoupíte do posledního víkendu sezony WSBK v Kataru, kde absolvujete závody třídy Superbike. Rozhodně dobrá nabídka, co na ni říkáte?
Ondřej Ježek: „Nabídka je to určitě výborná. Jezdit Superbiky byl vždycky můj sen. Bylo by krásné si to zkusit již letos a já za to Matthiasovi děkuji. Budu se snažit pro to udělat maximum. Ostatně, stejně jako i předtím, kdy jsem o této výzvě ještě nevěděl.“

Motivace být součástí trojice nejlepších vám určitě nechyběla ani předtím, ale přeci jenom jet závod superbiků, to je celkem velká výzva. Letošní ročník STK1000 je hodně vyrovnaný, takže to snadné mít zřejmě nebudete?
Ondřej Ježek: „Máte pravdu. Ale já jsem za to rád. Superstocková kategorie je letos ostře sledovaná. Jezdíme časy jen o málo pomalejší než Superbiky. Má to letos zkrátka grády a to je dobře.“

Navíc teď počítám ucítíte tlak ze strany fanoušků, kteří vás budou chtít v Kataru vidět. Myslím, že i díky tomu to bude napínavá druhá polovina sezony nejen pro vás, ale také pro všechny, kdo vám fandí. Ve hře byly také letos v létě nějaké závody IDM, k tomu už víte nějaké bližší podrobnosti?
Ondřej Ježek: „Tlak si v tomto případě vůbec nepřipouštím. Je to hlavně motivace pro mě. Já se snažím udělat fanouškům radost vždy bez ohledu na podobné bonusy. Co se týče doplňkových závodů, pojedeme IDM ve Schleizu 2. srpna a poté také 27. září finále na Hockenheimringu. Tímto bych rád pozval fanoušky i na tyto závody. Z České republiky je na ně velmi blízko a co do kvality rozhodně neztrácejí.“

Tento týden zamíříte do Portugalska, kde pojedete svůj jubilejní padesátý závod série STK1000. Jak to vidíte v Portimau?
Ondřej Ježek: „No vidíte, to jsem ani nevěděl. Tak to bych ho mohl vyhrát, ať je nějaká sranda, ne? :-)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist