Rozhovor s Ondřejem Ježkem

Ondřej Ježek absolvoval v roce 2013 svoji zatím nejúspěšnější sezonu v třídě Superstock 1000. V celkovém hodnocení světového poháru obsadil šesté místo a nejlepším výsledkem sezony byla třetí příčka z Imoly a start z první řady v závodu na okruhu ve francouzském Magny Cours.

Rozhovor s Ondřejem Ježkem
Ondřej Ježek poslední dvě sezony závodil se slovenským týmem SK Energy – Fany Gastro, kde byl velmi spokojený nejen s profesionalitou týmu, ale také s osobním přístupem. V závěru letošního roku ale přišla výzva v podobě angažmá u předního týmu třídy Superstock 1000, které nešlo odolat.

Ono nabídka továrnou podporovaného týmu se snad ani neodmítá. Ondřej Ježek si smlouvu vybojoval svými dobrými výkony, takže zcela zaslouženě s týmem Barni Racing podepsal jednoletou smlouvu. Příštích dvanáct měsíců bude pro českého závodníka velmi důležitých.

V rozhovoru pro web Motorkari.cz Ondřej Ježek prozradil svůj pohled na uplynulou sezonu, jak došlo na spolupráci s týmem Barni Racing a rovněž jsme hovořili o vysoké škole, která teď českého závodníka zaměstnává na téměř sto procent.
Letošní sezona byla vaše čtvrtá kompletní v třídě Superstock 1000 a také zatím ta nejúspěšnější. V deseti závodech jste nasbíral 88 bodů, což stačilo na celkové šesté místo. Na pátého Lorenza Savadoriho vám jich chybělo “jen“ deset, takže opravdu kousek od první pětky. Jak se na sezonu 2013 díváte vy?
Ondřej Ježek: „Sice jsem celkově skončil těsně za první pětkou, kterou jsem si před sezónou dával za cíl, nicméně i tak můžu být spokojený. Letošní konkurence byla opravdu tvrdá a také nám nějakou dobu trvalo, než jsme Panigale vychytali. Druhá polovina sezóny, kterou jsem nastartoval třetím místem v Imole, byla z mé strany mnohem lepší.“

Závodil jste v barvách slovenského týmu SK Energy - Fany Gastro. Dle vašich výkonů a výsledků to vypadalo na bezvadnou spolupráci? Jak se vám pracovalo s týmem, a jak jste byl spokojen se svým motocyklem Ducati 1199 Panigale?
Ondřej Ježek: „Na Ducati Panigale je opravdu radost jezdit. Jejím hlavním benefitem je velmi nízká váha a skvělá ovladatelnost. Je neuvěřitelné, co si s motorkou můžete dovolit v nájezdu do zatáček. Své dvouleté působení v týmu SK Energy hodnotím velmi pozitivně. Po dvou neúspěšných sezónách mi angažmá v týmu pana Gréče tak zvaně vytrhlo trn z paty. Hned v první sezóně 2012, do níž jsem nastoupil až od třetího závodu v Monze, jsem tenkrát ještě na Ducati 1098R dokázal zajet několik slušných výsledků a celkově se umístit na jedenáctém místě. Do letošní sezóny jsme již nastoupili na nové Panigale R, a přestože jsme neměli moc času na přípravu, sezóna dopadla výborně. Základem úspěchu byl přístup šéfa týmu pana Gréče a perfektní spolupráce s mými mechaniky Michalem Kněžínkem, Alexem Scanavinim a Ludovítem Beňem, kterým bych touto cestou chtěl poděkovat za skvělou práci po celou sezónu.“
Nejlepším výsledkem roku 2013 je třetí místo, které jste si odvezl z Imoly. Je to také pro vás ten nejlepší závod roku nebo máte jiné místo v kalendáři závodů Superstock 1000, kde jste byl letos mimořádně spokojený?
Ondřej Ježek: „Imola byla jednoznačně nejlepší závod roku. Tento závod mě hodně nasměroval mezi špičku startovního pole. Nicméně musím vzpomenout také závod v Magny Cours, kde jsem startoval z první řady a poté celý závod bojoval se Sylvainem Barrierem a Leandrem Mercadem o čtvrté místo.“

Pokud to vezmeme opačně, zažil jste v letošním ročníku nějaký okamžik, na který opravdu nerad vzpomínáte? Existuje třeba dráha, na kterou si pořád nedokážete zvyknout a nesedí vám?
Ondřej Ježek: „Problémy mi dělal závod v Jerezu. Byl jsem tam poprvé a navíc nás provázely technické problémy, takže jsem toho ani moc nenajezdil. Deváté místo nebylo to, s čím jsem do Jerezu jel. Nicméně když jsem se tam vrátil o měsíc později, podařilo se mi překonat superstockový traťový rekord při testu s týmem Barni Racing.“
V příští sezoně pojedete s týmem Barni Racing. Můžete nám říct, jak došlo k dohodě? Bylo to složité vyjednávání?
Ondřej Ježek: „S týmem Barni Racing jsme spolupracovali po většinu sezóny. Ke konci roku začalo vyjednávání o možné spolupráci pro rok 2014 a po posledním závodě jsem byl pozván na testy do Jerezu. Zde se rozhodovalo mezi mnou a Fabiem Masseiem. Pan Barnabó si nakonec vybral mě a na začátku minulého týdne jsem s týmem Barni Racing podepsal jednoletý kontrakt. Zde musím zdůraznit důležitou roli mého kamaráda Pavla Faiereisla, který mne bude podporovat prostřednictvím své firmy FANY Gastroservis i během tohoto angažmá. Pokud se bavíme o vyjednávání, musím poděkovat panu Gréčovi za jeho vstřícný postoj. V případě neúspěchu jednání jsem s ním byl domluven na pokračování mého působení v SK Energy. Věřím, že i po mém přestupu do týmu Barni budeme spolu nadále v kontaktu.“

Pokud se podíváme na výsledky týmu Barni Racing v mistrovství produkčních motocyklů, tak můžeme konstatovat, že se jedná o špičkový tým třídy Superstock 1000? Máte pocit, že rok 2014 může být v rámci vaši budoucí kariéry klíčový?
Ondřej Ježek: „Barni Racing Team je továrnou podporovaný tým pro třídu Superstock 1000, a to jak v oblasti technické, tak i personální. Je pro mě velká čest být jeho součástí. Je to však zároveň zavazující. Budu muset předvést špičkové výkony, abych se v něm udržel. Příští sezóna pro mě bude velmi důležitá.“
S jakou technikou budete závodit? Pokračujete s Ducati 1199 Panigale?
Ondřej Ježek: „Ano, motocykl budu mít stejný jako v letošní sezóně. Tým však bude disponovat nejnovějšími racingovými díly i potřebným know-how.“

Vašim novým týmovým kolegou je Argentinec Leandro Mercado. Co na něho říkáte? Už jste spolu někdy spolupracovali?
Ondřej Ježek: „Nikdy jsme spolu nespolupracovali. Pouze jsme spolu jednou testovali za tým Pedercini před sezónou 2011. On v tom týmu nakonec v roce 2011 nastoupil, já startoval v supersportech za tým SMS Racing. Leandro je velmi příjemný chlapík a také velmi rychlý. Jsem rád, že mám za týmového kolegu právě jeho. Bude pro mě velkou motivací.“
Teď, když jste členem stáje Barni Racing, s jakými ambicemi zahájíte přípravu a samotnou sezonu 2014? Máte pocit, že můžete být trošku pod tlakem, co se týče výsledků?
Ondřej Ježek: „Jak jsem říkal, tlak na špičkový výsledek zde bude určitě markantnější, než jsem měl v jakémkoli týmu, kde jsem dosud startoval. Tým letos získal s Canepou titul vicemistra a v příští sezóně bude chtít vyhrát. Já se budu snažit ze sebe vydat to nejlepší, abychom tento cíl splnili.“

Kdy budete s novým týmem poprvé testovat. Už máte nějaké pevné datum a místo?
Ondřej Ježek: „Pevné datum zatím nemáme, nicméně předběžný termín je stanoven na půlku února. Do té doby se tým bude zabývat dalším vývojem stroje, abychom byli na sezónu co nejlépe připraveni.“
Když teď zrovna nezávodíte, co děláte nejraději?
Ondřej Ježek: „Když nezávodím, netrénuji (i když to většinou dělám rád), nepíšu diplomku a nepřipravuji se na státnice, tak se rád koukám na sport, v zimě zejména na biatlon a v létě na cyklistiku. Rád si také zahraji snooker.“

Naposledy jsme spolu také mluvili o tom, že na vás v zimě čeká další zkouška, tentokrát ale ne na závodní dráze. Měl jste v plánu ukončit magisterské studium na Provozně ekonomické fakultě Mendelovy univerzity v Brně. Jak vám to dopadlo?
Ondřej Ježek: „Tyhle útrapy mi ještě neskončily. Po Novém roce musím odevzdat diplomovou práci a na začátku února mě čeká závěrečná státní zkouška. Doufám, že vše dobře dopadne a budu se poté moct v klidu soustředit na závodění.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist