První závody Karla Peška a jeho týmu Moto82

V letošní sezoně můžeme znovu vidět českého zástupce v závodech evropského seriálu FIM Superstock 1000. Zmiňovaným jezdcem je Karel Pešek se svým týmem MOTO82, který závodí v sedle v sedle Kawasaki ZX10R. Po hektické přípravě, kdy se vše dávalo dohromady doslova na poslední chvíli, vyrazil Karel s týmem otestovat techniku na Jarní cenu Brna. O dva týdny později už nastoupil k prvnímu závodu třídy FIM STK1000 v holandském Assenu a nakonec absolvoval závodní víkend v rámci série Alpe Adria na Slovakiaringu.

„Před startem sezony v Assenu jsme k otestování techniky využili Jarní cenu Brna na Masarykově okruhu,“ uvedl Karel Pešek. „S kvalifikací jsem byl celkem spokojený a vzhledem k tomu, že se motorka dávala dohromady v pátek kolem oběda, fungovala celkem dobře. Jen s podvozku jsem ještě neměl ten správný pocit a byl jsem rád že motorka začala v sobotu řadit.“

V první kvalifikaci zajel Karel na třetí místo a i přes zlepšení ve druhé kvalifikaci to byl nakonec start z deváté pozice. Do prvního závodu jezdci vyrazili již v sobotu odpoledne a Karel Pešek v něm získal pódiové umístění v podobě třetího místa. Pešek nestačil pouze dvěma jezdcům BMW – Miloši Čihákovi a Michalu Práškovi. Druhý závod víkendu v Brně už Karel nedokončil.

„Do závodu jsem šel s tím hlavně to nerozbít a rozjezdit se před Assenem. Nakonec jsem si závod neskutečně užil. Celou dobu jsem se držel čelní skupiny a souboje probíhaly až do poslední zatáčky. Spokojený ale budu, až budu vyhrávat. Ve druhém závodě motorka dělala od začátku psí kusy a v každé zatáčce bylo těžké se na ní udržet. Raději jsem zajel do boxů.“

Po skončení Jarní ceny Brna nezbývalo mnoho času na dokončení příprav, protože již za deset dní Karel se svým týmem odjížděl do Assenu, dějiště prvního závodu evropského seriálu FIM Superstock 1000. „ Assen je okruh, kde jsem v minulosti již závodil a i když se mi tam příliš nedařilo a pokaždé jsem z něj odjížděl zlámaný, velice jsem se tam těšil. Jezdit seriál FIM STK je můj cíl a obrovsky nabité startovní pole mě může posunout dál.“

K volným tréninkům a kvalifikaci Karel Pešek uvedl: „Na seznámení s tratí bylo opravdu málo času, jen dva tréninky v pátek. Vzhledem k podmínkám nebyl zajetý čas úplně špatný a byl jsem celkem spokojený. Je jasné, že musíme hodně zamakat na technice, která nás proti top týmům limituje. Motorku jsme před každým výjezdem překopali a podařilo se splnit cíl, kdy každý trénink přinesl zlepšení času. Přesto nás čeká ještě hodně práce v boji s továrními týmy, které mají svá data za několik let. Je ale vždy lepší jezdit proti rychlým než pomalým“

Karel v kvalifikaci obsadil třiadvacátou příčku a tato pozice znamenala, že pokud chtěl bojovat o evropské body, musel jít do závodu naplno. Odstup od jeho nejbližších soupeřů nebyl veliký a sliboval souboj kolo na kolo. Krátce před nedělním závodem tým absolvoval dopolední zahřívací trénink. „V zahřívacím tréninku jsme si ověřili správnost zvoleného nastavení a pak už závod. V závodě většinou dokážu zajet své nejrychlejší kolo víkendu a tak jsem předpokládal, že můžu bojovat o body.“

„Přes určitou nervozitu se start do závodu povedl, jen v první zatáčce jsem byl trochu opatrnější, nevěděl jsem co můžu od ostatních čekat. Pokud bych zabojoval trochu víc, mohl jsem na tom být lépe. Posledních šest kol jsem se dostal do tempa a začal stahovat skupinu bojující o body, která výrazně zpomalila a mě se dařilo držet svoje tempo. Škoda, že závod neměl o kolo víc a já již nestihl na jezdce zaútočit a vybojovat první body,“
dodal sedmnáctý v cíli Karel Pešek.

Dalším závodním víkendem v programu Karla Peška byla Alpe Adria na Slovakiaringu. V závodech STK1000 český jezdec vybojoval šesté a sedmé místo, v rámci republikového šampionátu byl druhý a třetí. „Letos je v Alpe velká konkurence. Věděl jsem, že se pojedou rychlé časy a to se v pátek potvrdilo. Ale i přes nefungující podvozek se mi podařilo zajet do Top5. V sobotní kvalifikaci jsme zkoušeli měkčí gumy, ale hned bylo jasné, že dokud nevyladíme podvozek, změna gum zlepšení času nepřinese. Je mi jedno co tam teď dám, zda sc0,sc1,sc2 nebo sc3. Na každé gumě pojedu stejně rychle, jde vidět ze motorka není připravená a strašně mě to omezuje v rychlosti a jedu o dvě vteřiny pomaleji.“

„První závod pro mě málem skončil již na startu, kdy do mě narazil Jermann a já měl plné ruce práce zůstat v sedle, čímž jsem ztratil hodně pozic. V závodě jsem bojoval s Jarem Černým a Tomášem Svitkem. Byl z toho krásný a zábavný souboj v němž se mi to podařilo Jarovi poslat do poslední zatáčky na brzdy a bylo z toho šesté místo v cíli.“

„Ve druhém závodě start vyšel na výbornou a v prvním kole jsem byl na čtvrté pozici. Chvíli jsem bojoval s Michalem Práškem, párkrát jsme si vyměnili pozice, pak se ale naplno začal projevovat deficit v nedoladěném podvozku, který mě limituje a nemůžu zrychlit. Nakonec z toho byl opět souboj s Černým a Práškem. Chtěl jsem si je připravit stejně jako v sobotu na poslední kolo, ale dostal jsem „panty jak kráva“ a byl jsem rád, že jsem to ustál. Díky tomu už nebyl čas zopakovat sobotní scénář. Nakonec to bylo sedmé místo v cíli.“

„Celkově nejsem vůbec spokojený. Vím, že dokážu jet rychleji a v tuto chvíli mě limituje motorka, která ještě není stoprocentně doladěná. Není se čemu divit, motorka je nová a tým velmi malý. Nyní nás na motorce čekají velké změny, a věřím, že v dalších závodech to bude výrazně lepší.“

„Nakonec bych chtěl všechny fanoušky závodů pozvat na WSBK do Brna, kde bude ve své kategorii STK opět na startu,“
dodal Karel Pešek.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Marťan81 přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist