Po Portimau hodnotí Ondra Ježek čtvrté místo pozitivně
Text: Petr Czyž | Zdroj: ondrejjezek69.com | Foto: ondrejjezek69.com | Zveřejněno: 12.6.2015 | Zobrazeno: 1 448x
Jubilejní padesátý závod ve světovém poháru Superstock 1000, jasné vítězství ve druhém tréninku, před kvalifikací oběd na pláži, později vybojovaný třetí flek na startovním roštu a v hlavním závodě čtvrté místo, které je ale tou nejcennější "bramborou" v kariéře.
Takhle nějak by se dal ve zkratce shrnout závodní víkend v portugalském Portimau, kde český jezdec Ondra Ježek z týmu TripleM by Barni Racing Ducati dojel čtvrtý a v průběžném pořadí seriálu udržel třetí místo.
Ondro, v Portimau si po bojovném výkonu skončil těsně pod stupni vítězů. Jak tento výsledek hodnotíš?
Ondřej Ježek: „Docela kladně. Jedná se asi o nejcennější bramboru v mé kariéře. (smích) Škoda, že to na bednu nevyšlo, ale když to srovnám se závodem v Doningtonu, byla to úplně jiná hra.“
Jak se pro tebe závod vyvíjel? Startoval jsi z první řady hned vedle Italů Savadoriho a Tamburiniho.
Ondřej Ježek: „Po startu jsem se držel na třetí pozici. Ke konci první půlky jsem na ostatní trošku ztrácel. Přišlo mi, že ztrácím grip o něco rychleji než ostatní, udělal jsem několik chyb a propadl se na páté místo. Ve druhé půlce se to stabilizovalo a svoji ztrátu jsem stáhl.“
V závěru už to vypadalo, že se posuneš na bednu, že půjdeš před De Rosu. Nakonec to nevyšlo. Co se tam stalo?
Ondřej Ježek: „Chtěl jsem na De Rosu zaútočit už dříve. Nebylo to ale lehké, protože on sám se snažil útočit na Savadoriho. Nakonec mi nezbylo nic jiného, než to nechat na výjezd z poslední zatáčky. Věděl jsem, že zřejmě nebude stačit De Rosu „nasát“ až na samotném výjezdu, protože cíl byl kousek za zatáčkou. Zaútočil jsem tedy už v půlce zatáčky, abych na výjezdu už byl vedle něj. Bohužel mi při tom manévru uklouzlo zadní kolo a trochu mě to nakoplo.“
Ten highsider tě dost zpomalil a měl si co dělat, abys udržel čtvrté místo před Coghlanem. Pověz nám, jak těsný souboj to na cílové rovince byl?
Ondřej Ježek: „Naštěstí jsem tu bramboru udržel. I Coghlan je můj bezprostřední soupeř v celkové klasifikaci, každý bod získaný na něj, je dobrý. Těsně před šachovnicí jsem ho uviděl vedle sebe. Až do cíle jsem na něj koukal, zalehlej a s plným plynem jsem se tlačil očima do cíle. Hned jsem věděl, že jsem byl na pásce dřív než on, i když časomíra ukazovala prvně něco jiného.“
Jak v průběhu celého závodního víkendu fungovala motorka? Co šlapalo na výbornou a kde naopak cítíš rezervy?
Ondřej Ježek: „Motorka i já jsme celý víkend fungovali velmi dobře, mnohem lépe než v Doningtonu. Pátek byl pro mě úplně skvělý, zvítězil jsem v tréninku o půl vteřiny. Poté se na mě ostatní dotáhli a do kvalifikace jsme bohužel neměli nastavení úplně stoprocentní. Přesto z toho bylo třetí místo, za které možná může i pohodový oběd na pláži pár hodin před kvalifikací. Byla to příjemná změna. Vyhnul jsem se horku a nervozitě, kterou bych měl v paddocku. V samotném závodě už bylo nastavení dobré a ke konci jsem podobně jako v Aragonu stahoval své soupeře a je velká škoda, že se mi nepovedlo zaútočit. Tamburini byl mimo, ale na druhé místo jsem určitě měl. Byl to opravdu těžký závod, ve velkém vedru hodně fyzicky náročný. V první skupině se jelo naplno od začátku až do cíle. Věřím, že v podobném duchu odjedeme i závod v Misanu. Tempo je docela dobré, zbývá vylepšit pozici.“
V průběžném bodování stále držíš třetí místo a tedy i šanci jet na konci sezony závod Superbiků. Myslíš na tuhle skutečnost, že bedna rovná se ohromná příležitost?
Ondřej Ježek: „Je to rozhodně velká příležitost, ale nějak se na to nefixuji. Spíš budu rád, když já i tým budeme spokojeni, a to se rovná umístění na bedně v celkové klasifikaci.“
Za necelých čtrnáct dnů tě čeká šestý podnik sezony v Misanu. Jaký máš do té doby program?
Ondřej Ježek: „Strávím ho podobně jako to minulé volno po Doningtonu. Po náročném období jsem se hodil zpět do dobré formy a věřím, že v Misanu na tom budu ještě lépe. Bude to potřeba, vedro tam bude určitě jako vždy šílené a vyhraje ten, kdo vydrží celý závod jet naplno. Samozřejmě k tomu musíte mít i motorku, ale tu se nám daří neustále zlepšovat.“