Ježek: Po projetí cílem jsem nikdy nebyl šťastnější

Na slavném okruhu v Imole získal Ondřej Ježek své první vítězství v závodu světového poháru třídy Superstock 1000. V napínavém klání třetího kola šampionátu Ježek porazil lídra průběžného hodnocení Argentince Leandra Mercada a především druhého jezdce v pořadí, kterým byl Fabio Massei.

Ježek: Po projetí cílem jsem nikdy nebyl šťastnější
Cesta za zlatem nebyla snadná a Ondřej Ježek si musel udržet potřebnou koncentraci, aby odolal útokům a dovedl Ducati Panigale na prvním místě až do cíle. To se mu po výborné jízdě podařilo a on zaslouženě vyhrál.

Přestup k týmu Barni Racing představoval pro brněnského závodníka velkou šanci, jak ukázat svůj talent a je jasně vidět, že tuto šanci chce Ondřej Ježek naplno využít. V rozhovoru pro web Motorkari.cz jsme se Ondřeje Ježka na úvod zeptali, jaké byly jeho první pocity potom, co po dvou letech strávených u slovenské stáje SK Energy, přestoupil k italskému týmu.

V březnu jste testoval Ducati Panigale s novým týmem Barni Racing a garáž sdílel s týmovým kolegou Leandrem Mercadem. Jak velká změna to pro Vás byla potom, co jste dvě poslední sezony závodil se slovenským týmem SK Energy?
Ondřej Ježek: „Nějaká obrovská změna to nebyla, protože Barni Racing jezdí stejnou třídu a také na Ducati stejně jako můj předchozí tým. Nicméně nutno říci, že tento tým je přímo podporovaný továrnou. Tudíž technika i práce samotného týmu je na nejvyšší možné úrovni. Také přímá konkurence v podobě Leandra byla pro mě změnou. Ale je to určitě lepší, než jet v týmu sám. Můžete se hecovat, ale při testech také spolupracovat a mnohem efektivněji dospět k optimálnímu nastavení.“

Koncem března jsme při slavnostní prezentaci týmu Barni Racing v Casirate d’Adda mohli vidět kromě motocyklů Ducati Panigale pro světový pohár Superstock 1000 a italský šampionát CIV, také superbikovou specifikaci EVO pro vybrané závody na divokou kartu SBK. Existuje tu nějaká šance, že na divokou kartu pojedete závod třídy Superbiky třeba vy?
Ondřej Ježek: „Šance tu určitě je. Pro italské závody v Imole a Misanu byli zvoleni jezdci našeho týmu pro italský šampionát, tedy Ivan Goi a Manuel Poggiali. Tyto závody bychom já ani Leandro jet nemohli. O dalších závodech jsme se zatím konkrétně nebavili, ale Barni bude určitě chtít nasadit svoje EVO do více než dvou závodů.“
První závod světového poháru Superstock 1000 byl na programu v polovině dubna na okruhu MotorLand ve španělské Aragonii. V kombinaci časů tří tréninků jste byl druhý nejrychlejší a na startovní rošt úvodního závodu sezony jste se kvalifikoval druhý s minimální ztrátou na pole position. S tak úspěšnou přípravou byla asi očekávání od závodu vysoká?
Ondřej Ježek: „Očekávání byla vysoká už před víkendem v Aragonu. Měli jsme tu velmi povedený test v březnu a chtěli jsme vše zúročit v závodě. Tréninky mi vycházely výborně. Kvalifikaci jsme s Leandrem ovládli a do závodu jsem si poté hodně věřil, protože jsem během všech tréninků měl dobré závodní tempo.“

Dvě kola po startu závodu v Aragonii jste jel druhý, ale pak už bylo vidět, že máte nějaké problémy. Nakonec jste musel zajet do boxů pro novou pneumatiku, pak zpátky na trať, ale nakonec je na výsledkové listině u vašeho jména diskvalifikace. K čemu vlastně v tom prvním závodu sezony došlo?
Ondřej Ježek: „Došlo snad úplně ke všemu, na co si vzpomenete. Již na startu se mi porouchal zámek plexiskla na helmě, nicméně americká páska řeší vše. Vadný ventilek poté zapříčinil únik vzduchu a pokles tlaku na polovinu během několika kol. Výměna pneumatiky však byla prakticky zbytečná. Došlo totiž k technické závadě na nahříváku rezervního kola, a to bylo tím pádem studené. Mechanici mi tedy dali pneumatiku Leandra, za což jsem byl později diskvalifikován. Aby toho nebylo málo, tak jsem ke konci závodu ještě havaroval, a to tentokrát vlastní chybou.“
Vstup do druhého víkendu sezony byl ve vašem podání naprosto ideální, protože jste byl v tréninkové části absolutně nejrychlejší. V kvalifikaci to byl třetí čas a první řada na startu závodu, který jste dokončil jako druhý v pořadí. Jak se teď s odstupem času díváte na deštivý závod v Assenu?
Ondřej Ježek: „Na Aragon jsem brzy zapomněl a boje o titul se rozhodně nechtěl vzdát. V Assenu jsme sice netestovali, nicméně trať mně i motorce velmi sedí a já jsem tak dokázal vyhrát volné tréninky. Po kvalifikaci jsem byl hodně naštvaný, protože jsem snad v každém rychlém kole musel předjíždět pomalejší jezdce a skončil jsem až třetí. Závod však byl potom úplně o něčem jiném. V silném dešti to byl trochu boj o přežití. Snažil jsem se vyvarovat jakékoliv chyby a také díky tomu se mi v první půlce závodu Kevin Valk nenávratně ztratil. Nicméně jsem byl i s druhým místem nadmíru spokojený, protože se mi podařilo porazit všechny mé soupeře v boji o titul.“

Třetí závodní víkend sezony letos připadl na slavný okruh v Imole. Znovu jste velmi rychlý v tréninkové přípravě, ale tentokrát máte s Lorenzem Savadorim výraznější převahu nad ostatními, protože už třetí Leandro Mercado, váš týmový kolega, ztrácel přes sekundu. Čím to, že jste s Italem nasadili laťku tak vysoko?
Ondřej Ježek: „Savadori mě hodně překvapil, protože ještě na březnových testech jsem mu zde dával téměř dvě vteřiny na kolo. Asi zde poté absolvovali další přípravu, jinak si jeho výrazný progres nedokážu vysvětlit. Imola všeobecně Ducati sedí a mě také. Takže možná proto jsem pouze já držel tempo se Savadorim. Leandro si s tratí v Imole příliš nepotykal.“
V kvalifikaci ale nezískal pole position ani jeden z Vás, protože nejrychlejší kolo zajel Fabio Massei na Ducati 1199 Panigale. Dá se říct, že na výsledek kvalifikace dnes nemá vliv čistě jen výkon motocyklu, ale rozhodují jsou i takové věci, jako aktuální forma daného jezdce nebo provoz na trati v době posledních rychlých kol?
Ondřej Ježek: „Fabio nám v kvalifikaci docela vypálil rybník, když si vylepšil čas snad o dvě vteřiny oproti volným tréninkům. Když mluvíte o provozu, tak měl na trati ideální podmínky, mohl dávat jedno rychlé kolo za druhým. Já takové štěstí neměl, ale na to se historie nikdy ptát nebude. Musíme umět zajet třeba jen jediné kolo, jako to museli umět jezdci Superbiků při původní verzi Superpole. Fabio je skvělý pilot. Měl rovněž skvěle nastavenou motorku, také jeho top speed dominovala výsledkové listině a on toho dokázal náležitě využít.“

„Po projetí cílem jsem nikdy nebyl šťastnější. Zúročila se veškerá dlouholetá dřina a jsem moc rád, že jsem svoji kariéru nikdy v minulosti nezabalil, i když k tomu bylo několikrát hodně blízko.“

Na slavnou dráhu v Imole budete zřejmě rád vzpomínat, protože je to místo, kde se vám loni podařilo získat umístění na stupních vítězů a letos vyhrát svůj první závod světového poháru Superstock 1000. Byl to váš nejlepší závod kariéry?
Ondřej Ježek: „Zcela jednoznačně. Po projetí cílem jsem nikdy nebyl šťastnější. Zúročila se veškerá dlouholetá dřina a jsem moc rád, že jsem svoji kariéru nikdy v minulosti nezabalil, i když k tomu bylo několikrát hodně blízko. Jsem rovněž šťastný, že se mi tento úspěch podařil na domácí trati Ducati a zároveň na mé oblíbené trati.“
Ital Fabio Massei byl jezdcem, s nímž jste bojoval o vítězství v závodu. Zajímavý je na tom také ten fakt, že se stejným jezdcem jste už jednu bitvu svedl a to o místo u týmu Barni Racing, když jste loni na podzim absolvovali test na okruhu v Jerezu. V neděli jste byl úspěšný podruhé. Jaký je to pocit slyšet pak hrát svoji národní hymnu?
Ondřej Ježek: „Pro Fabia to byla určitě motivace mě porazit. Pro nás to byla zase otázka cti. Nevím, co by mi v cíli Barni řekl, kdyby nás porazil někdo jiný na Ducati. Snažil jsem se tak pořád držet maximální tempo, abych Masseiovi nedal prostor na mě útočit. Slyšet národní hymnu na stupních vítězů byl skvělý pocit. Opravdu nezapomenutelný a v motosportu zatím velmi vzácný okamžik. Doufám, že to, nejen já, ale i ostatní kluci postupně změníme a českou hymnu naši fandové uslyší častěji.“

Po víkendu v Imole jste navštívil centrálu Ducati. Jak Vás tam přivítali?
Ondřej Ježek: „Musím říct, že velice vřele. Přijel jsem do továrny na pozvání pana Paola Ciabattiho, šéfa projektu Ducati MotoGP. Využil jsem toho, že do Itálie přijel také můj děda se svými přáteli a mohli tak navštívit místní muzeum a exkurzi po továrně.“
Do Británie ani Malajsie třída Superstock 1000 nejede, takže další závod máte na programu až 22. června na okruhu v Misanu. Co máte do té doby v plánu?
Ondřej Ježek: „Teď si trochu odpočinu, i když mě hned ve středu čeká cyklistický závod na Masarykově okruhu. Na začátku června pojedu na tradiční soustředění do Dolomit a před závodem v Misanu bychom ještě měli na této trati absolvovat testy.“

Náš poslední rozhovor končil tím, že Vaše první klání v letošním roce bude Státní závěrečná zkouška na vysoké škole. Jak Vám to dopadlo?
Ondřej Ježek: „Dopadlo to dobře, i když trochu s odřenýma ušima. Docela se mi po té zkoušce ulevilo, že už mám školu konečně z krku.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist