Dorna plánuje velké změny
Text: Jiří Mikšík | Foto: Vladimír Rejda | Zveřejněno: 7.1.2013 | Zobrazeno: 1 829x
V superbikovém šampionátu by se vše podstatné mělo změnit od roku 2014. Po prvním setkání nového promotéra Dorny se šéfy supersportových a superbikových týmů v Ženevě - prosinec 2012 - by samozřejmě měly následovat i další společné meetingy.
Na těchto dalších jednáních by se mělo projednat úplné zrušení stockových kubatur 600 a 1000 ccm od roku 2014. Ovšem Dorna chce naopak zavést novou kubaturu o objemu 250 ccm, tedy juniorské kategorie s omezeným věkem. Cílem je, aby se současné supersporty přiblížily stockům o objemu 600 ccm, naopak superbiky stockové kubatuře do 1000 ccm. Tím by se podstatně snížily náklady na závodění v supersportech a v superbicích. Zároveň by se všechny tři budoucí kubatury v tomto šampionátu lépe prodávaly do televizního vysílání, neboť právě mediální zastoupení v TV je současná Achillova pata tohoto seriálu. Nepřicházejí žádní noví sponzoři a v superbikovém šampionátu je k dnešnímu dni potvrzeno pouze 16 stabilních pilotů a když vše dopadne dobře, tak možná přibudou maximálně další tři.
Ozývají se ovšem i hlasy kritické, že současný trend spěje k tomu, aby Dorna pouze uměle zabrzdila superbiky a získala tak větší výhody a popularitu pro královskou kubaturu MotoGP a vytvořila tak větší odstup superbikového šampionátu od seriálu Grand Prix.
Ozývají se ovšem i hlasy kritické, že současný trend spěje k tomu, aby Dorna pouze uměle zabrzdila superbiky a získala tak větší výhody a popularitu pro královskou kubaturu MotoGP a vytvořila tak větší odstup superbikového šampionátu od seriálu Grand Prix.
Informace o redaktorovi
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?