Český tým DRT Racing po závodu STK1000 v Aragonii

První závod sezony jeli jezdci Světového poháru Superstock 1000 ve španělské Aragonii. Na startu početné sestavy jezdců byl také kompletně český tým DRT Racing s jezdcem Miroslavem Popovem, který do závodu odstartoval třiatřicátý. Hned v první zatáčce ale došlo k hromadnému pádu, takže závod museli zastavit a později restartovat. Výsledkem byla třiadvacátá pozice v cíli a odhodlání týmu zajet už v dalším klání o něco výš. Druhé kolo pohárové série je na programu už příští týden v Assenu.

Český tým DRT Racing po závodu STK1000 v Aragonii

DRT racing team má za sebou premiéru v podobě prvního závodu světové kategorie FIM Superstock 1000 ve španělském Aragonu. Tento závod byl premiérou v seriálu WSBK jak pro tým, tak i pro jezdce. Bohužel ihned po startu došlo ke kolizi několika jezdců a tato kolize se dotkla i nás. Po opravdu krátké době byl restart závodu, a proto mechanici neměli mnoho času na opravu motocyklu. Nakonec se to ale povedlo a mohli jsme znovu startovat v novém závodě. V tomto závodě jsme obsadili 23.místo.

„Moc dobře jsem si uvědomoval, že devětatřicet jezdců na startovním roštu, obzvláště kategorie superstock 1000, je opravdu hodně a první zatáčka na okruhu v Aragonu svírá skoro pravý úhel a je relativně dost pomalá,“ uvedl majitel týmu Viktor Dušek. „Uvědomoval jsem si, že je zde dost pravděpodobná kolize. To se ihned po startu bohužel potvrdilo a spadlo tam několik jezdců a bohužel byl mezi nimi i náš jezdec Miroslav Popov.“

„Motocykl byl relativně dost poškozený, ale mechanikům se to povedlo dát za velmi krátkou dobu do pořádku a mohli jsme startovat do nového závodu, který jsme dokončili na třiadvacátém místě. Co se výsledku týče, opravdu nejsem spokojený. Vůbec jsem nečekal, že v prvním závodě pojedeme v elitní desítce, ale ztráta, kterou jsme měli celý víkend na první jezdce, byla opravdu velká. I přesto si ale uvědomuji realitu Mirkového opravdu malého množství najetých kol na motocyklu této specifikace. Doufám a věřím, že se to změní a pojedeme na mnou předpokládaných pozicích,“
dodal Viktor Dušek.

Jezdec Miroslav Popov den závodu v Aragonii komentoval slovy: „Ráno ve Warm Upu jsem sice čas nezlepšil, ale na motorce jsem se už cítil mnohem lépe a ztráta na prvního byla malinko lepší než doposud. Závod ale tak pozitivně nezačal a start ze zadních pozic "nedopadl" vůbec dobře. Vystartoval jsem zhruba stejně s jezdci okolo mě. Po startu se mi přední kolo přizvedlo a mírně nasměrovalo na levou stranu, řekl jsem si, že se nebudu proplétat na vnějšek a že to zkusím vnitřkem. Bohužel jsem to opravdu neodhadl a už když jsem bral za přední brzdu, tak jsem věděl, že bude malér a že se do zatáčky už popadaných jezdců nevejdu.“

„Nezvládl jsem motorku ubrzdit a srazil jsem se tam s několika jezdci. V tu chvíli, kdy se nás tam v první zatáčce doslova válelo několik, tak na to vyvěsili pořadatelé červenou vlajku. Motorku se mi povedlo po chvilce nastartovat a dojet ke svým mechanikům. Těm patří velký dík, protože motorku bleskurychle opravili a já se mohl opět postavit na grid.“

„Do opakovaného startu jsem šel již trochu s rozvahou a nikam se nehrnul. A závod neskončil s dvacátým třetím místem až tak špatně. I když teda několik jezdců nenastoupilo, pár jich spadlo, tak se mi jich podařilo pár předjet a posunout se vpřed. Pro mě tento víkend znamenal, že mám v nové kategorii nedostatek zkušeností a nalítaných kilometrů. Na tom ovšem budeme pracovat na sto procent, aby jsme se příští závodní víkend posunuli zase o kus dopředu!“

„Ještě jednou děkuji mechanikům za práci, sponzorům, rodině a všem okolo, kteří mě i přes složitější "znovu začátek" podporují a drží palce,“
řekl závěrem Miroslav Popov.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 3.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist