Změny v předpisech WorldSSP pro rok 2022

Jak již bylo avizováno, letos dochází k výraznější změně v předpisech MS Supersport, díky čemuž se tato kategorie stala zajímavější pro širší spektrum výrobců, ale také samotných týmů a jezdců. Jedná se především o změny v omezení výše maximálních otáček, přidělování pohonných jednotek nebo pneumatik. Do světového šampionátu se vrací značky jako Ducati a Triumph, Kawasaki a MV Agusta, jenž nasadí nové motocykly.

Zpátky na startu MS Supersport je italská Ducati s modelem Panigale V2 955. Celkem jich je sedm v šesti týmech. Z MS Moto2 přichází Nicolo Bulega, který spojil síly s Aruba.it Racing – Ducati, jenž rozšířili své zastoupení v superbikovém seriálu. Další stroj italské výroby má Barni Racing Team s australským nováčkem známého jména Oli Baylissem. Zpět je tým Althea Racing, jehož jezdcem je Federico Caricasulo. Zpět je rovněž Davide Giugliano, ale už ne jako jezdec, ale manažer týmu D34G Racing Team s jezdeckou dvojicí Filippo Fuligni a Federico Fuligni. Pro Ducati se rozhodl tým CM Racing s Maximillianem Koflerem a Orelac Racing VerdNatura se zkušeným italským závodníkem Raffaelem De Rosou. Dalšími motocykly, které získaly nově homologaci pro tuto třídu jsou Triumph Street Triple 765, MV Agusta F3 800 plus MV Agusta F3 Superveloce a Suzuki GSX-R750.

Co se týče omezení otáček pro jednotlivé motocykly, tak to bude potvrzeno až po dokončení testů vyvážení motocyklů a po důkladném sledování výkonu na trati. Aby ani jeden motocykl neměl jasnou výhodu před ostatními a závody tak byly vyrovnané, bude v rámci algoritmu Dorny WSBK (DWO) zvážena řada faktorů. Do úvahy například připadá čas na kolo, rychlost, výsledky a další. V případě potřeby je možná změna každé tři podniky, aby byla výkonnost vyrovnaná a vyváženost bude posouzena daty z předchozích šesti závodů. Metodou vyvažování bude buď navýšení nebo snížení výkonu stroje v procentech, přičemž FIM a DWO si vyhrazují právo aktualizovat vyvážení dle svého uvážení v případě nevyváženosti.

V roce 2022 vstupují nová pravidla pro pohonné jednotky. U strojů WSSP nové generace nesmí být prováděny žádné úpravy pokud nejsou schváleny pro tuto soutěž. Pokud jde o příděl motorů, to se nyní vypočítává z počtu závodů a zaokrouhluje na nejbližší celé číslo. Stroje o objemu 400 až 600ccm budou mít jeden motor na každého 2,5 podniku. Stroje o objemu 601 až 799ccm jeden motor na každé tři podniky a stroje 800ccm a víc jeden motor na každého 3,5 podniku. Motory můžou být vybrány pro test na brzdě během závodů, mezi závod nebo po sezoně. Test proběhne na schváleném zařízení a dojde k porovnání s referenční pohonnou jednotkou. Mimo pracovníků FIM a DWO může být této kontrole přítomen jen jeden zástupce týmu.

Změny jsou také v případě hmotnosti a to jak kombinované, tak minimální a maximální. Pro rok 2022 bude ve WorldSSP používán kombinovaný hmotnostní limit, přičemž kombinovaná hmotnost motocyklu a jezdce bude 242 kilogramů. Stejným způsobem, jak to funguje ve WorldSSP300, bude pro motocykly stanoveno měkké maximum hmotnosti a tvrdé minimum hmotnosti. Pokud bude dosaženo nebo překročeno měkkého maxima hmotnosti, nemusí již být dosaženo kombinované minimální hmotnosti. Samotný motocykl nesmí být nikdy pod tvrdým minimem hmotnosti, tam neexistuje žádná tolerance. Po závodě bude vybraný motocykl a jezdec zvážen v závodním stavu, tedy tak jak dokončil závod, aniž by se cokoliv přidalo.

Omezení pro sezonu 2022 se dotkne také počtu pneumatik pro daný závodní podnik. Týmy série WorldSSP jich loni dostaly na víkend celkem 17, letos jich bude jen 15, to znamená 7 předních a 8 zadních pneumatik.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
IvanDvoutakťák přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist