Výměna stráží u PTR

Supersportový tým «Performance Technical Racing» britského manažera Simona Buckmastera je znám tím, že rozdělen do dvou až tří "podstájí" s různými sponzory je schopen nasadit do jednotlivých závodů dokonce 5 až 6 pilotů.

Fungování takového týmu je úplně jasné: Dva jezdci jsou lídři a ti mají k dispozici vše a svá místa si také nemusí zaplatit. A také je o ně 100% postaráno, tedy včetně skvělé motocyklové techniky a nezbytných updatů (nové motory atd.). Zbytek jezdců v týmu si ale musí své závodění zaplatit a hovoří se dle informací Radia Paddock o částce až 160 000 Euro na sezonu, přičemž používaný materiál je častokrát na úrovni: "co se smetlo z ponku dolů na zem"

Na příští rok ale Buckmaster ztratil své největší hvězdy Julesa Cluzela a Sama Lowese ve prospěch jiných týmů.
Jules Cluzel se hned ve svém prvním roce závodění v supersportech - přišel po 6 rocích závodění v Grand Prix (Moto2, 250 a 125 ccm - 1x první - Silverstone 2010, 1x druhý a 1x třetí - vždy v Qataru)  - stal vicemistrem světa a získal celkem 8 podiových umístění, z nichž 4x dokázal dokonce vyhrát. Na rok 2013 podepsal Cluzel smlouvu do superbikového šampionátu v týmu Crescent-Suzuki, kde nahradí Johna Hopkinse.
Sam Lowes sice zůstává věren supersportovému šampionátu, ale změnil tým a odchází k ruské stáji Yakhnich Motorsport a místo Hondy pojede Yamahu s výhledem na rok 2014, kdy by se továrna Yamaha mohla vrátit do superbikového závodění. Lowes si vyjel v uplynulé sezoně celkem 6 podií, z toho dvakrát byl odmávnut šachovnicovým praporkem jako vítěz.

Odchodem obou dvou skvělých jezdců tak vznikla u týmu PTR obrovská výkonnostní mezera.
Do týmu PTR byl proto jako první nový pilot angažován Luca Marconi. Pokračovat ve šlépějích obou dvou odcházejících hvězd bude pro Lucu Marconiho přece jen ze začátku hodně tvrdý oříšek, ale boss PTR Simon Buckmaster je názoru, že 23-letý Ital je doposud neobjeveným talentem: "Luca má talent, který se nesmí podceňovat. S našim silným týmem a kvalitním bikem se jeho jezdecký potenciál brzy objeví na denním světle". Marconi závodil v roce 2012 s motocyklem Yamaha R6 za tým VFT Racing a nejlépe skončil jako 12. v Aragonu, když v konečném hodnocení mu patřila 23. příčka.
Druhým jasným pilotem «Performance Technical Racing» je 20-letý Jihoafričan Mathew Scholtz. Ten už za tento tým závodil i v uplnulé sezoně a v bodovací tabulce jsme ho zaregistrovali celkově na 16. místě s nejlepším výsledkem na 7. pozici ve finále na okruhu Magny Cours.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Libor Bedřich - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist