Supersporty asi o polovinu lacinější

V kubatuře supersportů se nyní šetří díky novému reglementu na rok 2011 - a nejen jemu - a tak se podařilo snížit náklady týmů skoro na polovinu.

Supersporty asi o polovinu lacinější

Ekonomická krize zasáhla pochopitelně i světový supersportový šampionát, ovšem nový reglement těchto závodů zase týmům a jezdcům hodně odlehčil z jejich nákladů. Faktem je, že třeba do Austrálie k prvnímu závodu letěly i "bohaté" týmy v "Economy-Class", což bylo dříve bylo něco nevídaného a naopak, kdo si v minulosti nebyl schopen zařídit místa v "Business-Class", tak byl prostě druhořadý.

Podíváme-li se maximálně dva roky nazpět, tak týmy v této kubatuře, které patřily k uchazečům o podiová umístění či chtěly snad zasáhnout do boje o titul mistra světa měly roční rozpočet pro dva jezdce minimálně jeden milion Euro, ale i hodně více. Časy se ale změnily: "Myslím si, že v současném supersportovém paddocku se nenajde tým, který by měl dnes takový rozpočet. Všichni se museli přizpůsobit novým ekonomickým podmínkám a svůj rozpočet týmu zredukovat. Prostě dle mého názoru už neexistuje supersportový tým, který by vydal tolik peněz, a některé týmy už mají budget třeba i poloviční", říká na toto téma týmový manažér mistrovské stáje Ronald Ten Kate.

Další snížení nákladů pak přišlo díky tomu, že v tomto roce mohou týmy v šampionátu SSP používat pouze jeden motocykl a jeden náhradní motor pro jezdce na závodní víkend. To samozřejmě tlačí týmy k tomu, aby snížily otáčky u motorů a naopak zvýšily jejich životnost. V loňském roce totiž měnily špičkové týmy v kubatuře supersportů své speciálně připravené motory maximálně po 400 km. A letos třeba díky omezení použitých motorů a jen jednoho motocyklu, stála přeprava na jediný zámořský superportový závod (v MillerMotorsport Parku se supersporty totiž nejedou) o 20% méně, potvrdil Ronald Ten Kate.

Ovšem šetří se i v superbicích a to rovněž díky novým pravidlům. Poprvé letos totiž musí mít superbikové motocykly standartní vstřikování paliva. "Náš vysokotlaký systém, který jsme sami vyvinuli, stojí 15 000 až 20 000 Euro pro jeden motocykl. A díky zákazu některých speciálních systémů vstřikování se tak ušetří hodně peněz. My jsme byli už v roce 2010 s motocyklem Honda CBR 1000RR hodně blízko letošního reglementu, ale některé týmy, které na něj přešli až letos, tak ušetří docela hodně, ovšem pozná se to pochopitelně i na výkonu jejich motocyklů", doplňuje dále Ten Kate.  

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.20
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist