Studená sprcha v horké Austrálii

Přes nadějně rozjetý závod Ondra Ježek první podnik mistrovství světa supersportů nedokončil. Banální závada jej připravila o Top Ten.

SMS Racing tým se připravoval k prvnímu závodu sezóny již od pondělka, kdy na okruhu v australském Phillip Islandu probíhaly oficiální testy WSBK. Počasí bylo optimální, teploty okolo pětadvaceti stupňů, jasno. Ondra nakroužil celkem 116 kol.

Páteční oficiální program závodů začal volným tréninkem, ve kterém Ondra obsadil slibnou 11. příčku. Ještě větší radost panovala v týmu po odpolední kvalifikaci, kdy se mu podařil zajet opět 11. čas, který znamenal provizorní třetí řadu na startovním roštu. Podvozek fungoval velmi dobře, jisté rozčarování panovalo z výkonu motoru, který za světovou konkurencí přeci jen zaostával.
V neděli panovalo na okruhu nevídané horko. Teploty se šplhaly ke čtyřicítce. Odpolední program byl poznamenán tragickou nehodou Oscara McIntyra v závodě australských superstocků. Superpole bylo zrušeno. Supersporty byly ale ke všeobecnému údivu ke své druhé kvalifikaci s hodinovým zpožděním puštěny. Ondra si s horkým asfaltem nesedl, v tréninku se nezlepšil a klesl na šestnáctou pozici.
Do nedělního závodu však odstartoval famózně. Z šestnácté pozice se během prvních dvou zatáček prodral na osmou a držel tempo první skupiny. Sice jej předjel Jihoafričan Quarmby, poté si vyměnil pozici s Némethem, ale stále udržoval vysoké tempo na devátém místě. V desátém kole závodu se však začala uvolňovat plynová rukojeť jeho Hondy. Motocykl se ovládal čím dál hůře, a Ondra tak ztratil několik pozic. Vzhledem k vybudovanému náskoku na další jezdce byl ale odhodlán v závodě pokračovat. Ve dvanáctém kole závodu však veškeré naděje zhasly. Nedbale zajištěná plynová rukojeť sjela z řidítka a Ondra jen s notnou dávkou štěstí nehavaroval při nájezdu do Lucky Heights. Studená sprcha po skvěle rozjetém závodu!
Ondra Ježek: Co se stalo v sobotu, všechny velmi zasáhlo. Nechápu, proč sobotní program po zrušení superpole pokračoval. Bylo velmi obtížné sednout na motorku a začít vylepšovat kvalifikační čas.V neděli jsem se snažil soustředit pouze na závod. To se podařilo. Start a manévr v úvodních zatáčkách mi vyšel, předjel jsem mnoho soupeřů a jezdil jsem na 8. místě. Po několika kolech jsem však s první skupinou ztratil kontakt, protože držet s nimi krok bylo vzhledem k výkonu mého stroje obtížné. Podvozkově však byla motorka na dnešní závod skvěle připravená. Věřil jsem, že devátou pozici vybojuji a budu ji schopen udržet až do cíle. Když jsem konečně předjel Németha, začala se mi protáčet rukojeť plynu. Nestihal jsem ubírat plyn před zatáčkou, místy jsem nedosáhl ani na páčku přední brzdy. Dojela mě skupina několika jezdců, kteří mě postupně předjeli. Myslel jsem, že problém s plynem bude nějak stabilizovat a podaří se mi dojet aspoň na tom 11. místě. Když jsem ale nedokázal v jedné ze zatáček přidat plyn a následně zabrzdit v Lucky Heights, musel jsem zajet do boxů a skončit. Pokračovat bylo nemožné. Nevím, co bych k tomu měl říct. Jsem hodně naštvaný. Jedná se o další hrubou chybu, která nás připravila o první desítku!“

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist